Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور از کمبود بیش از سه متر فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدرضا قربانی در حاشیه بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان سمنان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر به طور متوسط به ازای هر دانش‌آموز در کشور 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 مترمربع فضای آموزشی وجود دارد و این در حالی است که بر اساس استاندارد تعیین‌شده در سند تحول بنیادین این میزان باید 8.4 مترمربع باشد.

وی از خیرین به عنوان یک سرمایه بزرگ برای نظام آموزشی کشور نام برد و افزود: باید با بهره‌گیری از این سرمایه، این کمبود فضای آموزشی را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در همه جای کشور به یک صورت نیست ادامه داد: این سرانه در 11 استان و از جمله در استان‌هایی همچون سیستان و بلوچستان، تهران، لرستان، البرز، خراسان رضوی، گلستان و...کمتر است لذا باید در این استان‌ها تلاش بیشتری شود.

مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه با کمک خیرین می‌توان کمبودها را جبران کرد خاطرنشان کرد: بیش از 30 هزار خیر مدرسه‌ساز در سطح کشور وجود دارد که می‌توان با استفاده از این سرمایه کمبود فضای آموزشی را جبران کرد.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور برگزاری جشنواره‌های مدرسه‌ای را از سیاست‌های نوسازی مدارس کشور اعلام و اظهار کرد: ساخت مدرسه پایان تعامل و ارتباط مدارس با خیران نیست، بلکه باید آغاز ارتباط خیران با دانش‌آموزان و مدرسه باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا جشنواره‌های مدرسه‌ای خیرین را در مدارس خیرساز برگزار کردیم که خوشبختانه دستاوردهای خوبی در سطح کشور داشته است.

وی با بیان اینکه 21 هزار نفر از 30 هزار خیر مدرسه‌ساز کشور مرد هستند گفت: 5000 خیر مدرسه‌ساز زن و همچنین 4000 بنیاد یا خیر حقوقی نیز با نوسازی مدارس کشور همکاری دارند.

قربانی با ابراز خرسندی از برگزاری بیست‌ویکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز ادامه داد: جشنواره بیست‌ویکم در اکثر استان‌ها برگزار شده و در چند استان باقی‌مانده نیز ظرف چند روز آینده برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص تعهدات خیرین در جشنواره‌های امسال گفت: تاکنون خیرین مدرسه‌ساز 1200میلیارد تومان تعهد ساخت پذیرفتند که پیش‌بینی می‌شود میزان تعهد امسال در مقایسه با جشنواره بیستم که 1230 میلیارد تومان بوده حداقل 10 درصد افزایش یابد.

مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور از وجود 530 هزار کلاس درس در کشور خبر داد و اضافه کرد: بیش از 130 هزار از این کلاس‌های درس را خیرین در سال‌های پس از انقلاب ساخته‌اند.

قربانی با اشاره به نقش مهم خیرین در کمک به سیلزدگان امسال گفت: بعد از وقوع سیل در سه استان لرستان،گلستان و خوزستان در همایشی که به همین مناسبت برگزار شد خیرین ساخت ده ها مدرسه در این سه استان را با اعتباری بیش از 220 میلیارد تومان تعهد کردند. ضمن اینکه دولت نیز وعده داد همین میزان را در ساخت این مدارس سرمایه گذاری کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فضای آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۹۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت

صادق ستاری‌فرد در مراسم گرامیداشت هفته سلامت که در دبستان امام هادی برگزار شد، افزود: مکمل یاری و بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان به صورت جدی در حال انجام است، این در حالیست که غربالگری سلامت و هنجاریابی دانش آموزان به عنوان امری مهم باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: در حوزه تربیت بدنی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، آموزش محیط زیست و آموزه‌های زیست محیطی ارائه می‌شود.

ستاری فرد ادامه داد: همچنین با همکاری جمعیت هلال احمر طرح دادرس و ماهر و به عبارتی آموزش کمک‌های اولیه و کمک‌های امدادی به دانش آموزان و خانواده‌ها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه جایگاه حوزه سلامت در برنامه درسی بسیار اهمیت دارد، ابراز امیدواری کرد که با بازنگری برنامه درس ملی، بخشی از برنامه درسی هفتگی به سلامت و بهداشت دانش‌آموزان اختصاص یابد حال آنکه این کار نیازمند توجه جدی است.

وی افزود: امیدواریم در شورای عالی آموزش و پرورش این موضوع مورد توجه قرار گیرد تا ظرفیت‌هایی برای حوزه بهداشت و سلامت در نظر گرفته شود. باید از ظرفیت‌های مدرسه در پیشبرد سلامت دانش آموزان استفاده کنیم.

تربیت ۴۰۰ دانش آموز مرشد در مدارس تهران

مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز در مراسم گرامیداشت هفته سلامت با بیان اینکه ۴۰۰ دانش‌آموز به عنوان مرشد دانش آموز آموزش دیده‌اند گفت: این دانش‌آموزان از تمام مدارس شهرستان‌های تهران انتخاب شده و در مدارس به هم مدرسه‌ای‌های خود آموزش می‌دهند.

وی با بیان اینکه امروز آیین هفته سلامت در شهرستان ری برگزار شد افزود: به واسطه تکلیف در سند تحول بنیادین دانش‌آموزان باید با موضوع سلامت و تندرسی آشنا شوند.

بهرامی افزود: طرح شهید طوقانی در حال اجراست و این فرهنگ در کنار طرح شهید سلیمانی (فضا‌های ورزشی درون مدرسه‌ای، جذب معلمان تخصصی ورزشی) باید گسترش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • تکمیل ۱۶ مدرسه نیمه تمام فضای آموزشی درسطح شهر ستان مرندو یامچی
  • توصیه حداد عادل به ایجاد کنندگان مدارس غیردولتی: حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانید
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • جمع‌آوری ۱۰۷ مدرسه کانکسی کرمانشاه تا مهرماه
  • در مقوله مولدسازی اولویت با پروژه های نیمه تمام خیری است
  • خیرین در خط مقدم عرصه مدرسه سازی هستند
  • رقص زیبای دانش آموزان کرد در فضای باز با آهنگ کردی
  • جمع آوری ۱۰۷ مدرسه کانکسی کرمانشاه تا مهرماه ۱۴۰۳
  • چوب معلم گل نیست | تنبیه بدنی تا کی؟