Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین اسمعیلی سنگری صبح امروز پنج شنبه ضمن بیان این مطلب به خبرنگاران اظهار داشت: مرمت بخش های آسیب دیده سرای ایکی قاپیلی بازار تاریخی تبریز پس از آوار برداری از مورخ ۱۳ خرداد ۹۸ آغاز شد، با نظارت متخصصان و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان در حال انجام است.

اسمعیلی در ادامه با بیان اینکه در حادثه اخیر آتش سوزی بازار تبریز، ۳ عنصر اصلی سرای ایکی قاپیلی به طور کامل دچار حریق شده و دالان میانی با تخریب ۵۰ درصدی همراه بود، ادامه داد: در این آتش سوزی دالان میانی با تخریب ۵۰ درصدی همراه بود که به دنبال آسیب وارد شده طاق و گنبد این دالان به طور کامل فروریخت، لذا در حال حاضر براساس ضوابط اصولی میراث فرهنگی مرمت سَبکی این دالان با تلاش گروه های مرمتی مستقر در این سرای اقداماتی نظیر تقویت استحکام پی و پایه ها، تمیزکاری و اندودزدایی دالان و بازسازی طاق و گنبد در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پایگاه جهانی بازار تبریز، با اشاره به اینکه ضلع شرقی مشرف به دالان میانی سرای ایکی قاپیلی نیز از دیگر بخش های آسیب دیده بود، ادامه داد: در سرای اصلی برخی از ابنیه که در ضلع جنوبی قرار گرفتند دچار آسیب شدیدتری شدند که در این راستا پس از مرمت اصولی سازه تاریخی، تمیزکاری و اندودزدایی، بندکشی آجری این بخش نیز در حال انجام است.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه دهه گذشته بخش هایی از دالان سقط فروشان و سرای ایکی قاپیلی مورد مرمت اصولی قرار گرفته بود، لذا در حادثه اخیر از آسیب های کمتری برخوردار بودند، در همین راستا در بخش های مذکور تمیزکاری و اندودزدایی از ابتدای این هفته آغاز شده است.

اسمعیلی در خاتمه یادآور شد: مرمت این سرا بصورت کامل تحت نظر پایگاه جهانی بازار تبریز صورت می پذیرد و کسبه محترم که در امر مرمت مشارکت دارند می بایست طبق طرح ارائه شده اقدام کنند.

کد خبر 4652386

منبع: مهر

کلیدواژه: بازار تبریز آتش سوزی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۹۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تقاطع غیرهمسطح صالح آباد در حال اجراست

                                                                                                به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ بهرام‌نیا در بازدید از طرح تقاطع غیرهمسطح صالح آباد واقع در مسیر ایلام - مهران با تاکید بر تسریع در تکمیل طرح ، اظهار داشت: طرح تقاطع غیرهمسطح صالح آباد طبق زمانبندی تعیین شده تکمیل شود.   وی افزود: طبق زمانبندی ساز‌های بتونی و عملیات خاکریز این طرح تا قبل از اربعین انجام می‌شود.   بهرام‌نیا ادامه داد: برای این طرح تا بهره‌برداری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

دیگر خبرها

  • عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه تبریز آغاز شد
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • طرح تقاطع غیرهمسطح صالح آباد در حال اجراست
  • قیمت تخم مرغ در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت مرغ در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • هوای تبریز در وضعیت قابل قبول قرار گرفت
  • تقدیر از استادکاران و مرمتگران/آسیب شناسی نشانه ضعف نیست
  • قالیباف: وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کنیم