Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@14:17:52 GMT

نمایشگاه عکس و آثار اسلامی چین در مصر

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۹۴۰۷

نمایشگاه عکس و آثار اسلامی چین در مصر

موزه هنر اسلامی در باب الخلق مصر دو نمایشگاه عکس و آثار اسلامی چین را به مدت یک هفته برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از بوابة آخر خبر، موزه هنر اسلامی در باب الخلق در مصر در راستای همکاری فرهنگی بین مصر و چین، دو نمایشگاه عکس و آثار اسلایم چینی و کارگاه را در مقر این موزه برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برپایی این نمایشگاهها و کارگاه با همکاری مرکز فرهنگی چین در مصر به مناسبت هفته فرهنگی چین انجام گرفت. نمایشگاه اول شامل مجموعه ای از قطعه های آثار اسلامی چین است.

اما نمایشگاه دوم، مجموعه ای از عکس ها از آثار و بناهای گردشگری در استان هنان که در بخش مرکزی چین قرار دارد، در برمی گیرد، در این شهر تعدادی از آثار فرهنگی و تمدنی و تاریخی قرار دارد و همچنین مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در چین و مهد کنگفو در جان به شمار می آید.

دکتر«ممدوح عثمان» مدیرکل موزه هنر اسلامی مصر، گفت: این موزه کارگاه آموزشی برای نوشتن خط چینی برگزار خواهد کرد. قرار است که این مراسم به مدت یک هفته تا شنبه آینده(هشتم تیر) ادامه دارد.

عثمان افزود: در این مراسم، نمایش هنرهای رزمی کنگفو و «ووشو»، هنرهای فولکلور(هنرهای مردمی چین)، رقص چینی، عرضه لباس های چینی، معرفی نوشیدنی ها و غذاهای سبک چینی، ارایه خواهد شد.

فعالیت فرهنگی چین از روز گذشته(شنبه یکم تیر) با حضور دکتر«ممدوح عثمان» مدیرکل موزه هنر اسلامی، «آمال صدیق» مدیر کل موزه تاریخی وزارت آثار باستانی، «شاکر عبدالحمید» وزیر پیشین فرهنگ، «محمود علام» سفیر پیشین مصر در پکن، «چی یونگ» کاردار فرهنگی چین در مصر و تعدادی از علاقه مندان فرهنگی دو کشور آغاز شد.

 

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت خبرگزاری شبستان مجلس اوقات فراغت استان بوشهر کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون مساجد صفاری نطنزی محمد جواد ظریف روزنامه ها آثار اسلامی چین مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۹۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ اثر با محوریت سعدی، شاعر بلندآوازه ایرانی از هنرمندانی، چون میرعماد، رضا مافی، کیخسرو خروش، عباس اخوین، غلامحسین امیرخانی، اردشیر مجرد تاکستانی، قباد شیوا و... در رشته‌های نگارگری، خوشنویسی، طراحی گرافیک و هنر‌های ایرانی اسلامی به نمایش درمی‌آید.

آیین افتتاح نمایشگاه «در ستایش سعدی» فردا جمعه ۷ اردیبهشت از ساعت ۱۶ در موزه خوشنویسی ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور
  • مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی، دیگر دانشگاه‌ها را به تقلید از ما واداشته است
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • دیپلماسی فرهنگی می‌تواند پیوست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران