Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ در نامه ایوب رضائی ثمرین به دبیر کل ایفاتکا با اشاره به هشدار اداره هوانوردی فدرال آمریکا در خصوص ممنوعیت پرواز هواپیماهای این کشور بر فراز قسمتی از آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و دریای عمان در پی اصابت پهپاد متجاوز آمریکایی در آب‌های سرزمینی ایران، بر امن و ایمن بودن همه مسیرهای پروازی قلمرو سرزمینی جمهوری اسلامی ایران برای همه پروازهای عبوری تجاری دارای مجوز تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه تصریح شده است: پهپاد آمریکایی در داخل منطقه‌ای مورد اصابت قرار گرفته که از طرف جمهوری اسلامی ایران مطابق قوانین سازمان ایکائو از قبل به عنوان منطقه خطرناک (Danger area) اعلام شده و به صورت طبیعی، پروازهای غیر نظامی در هیچ زمانی در این فضا پرواز نمی‌کنند بنابراین به هنگام وقوع این حادثه، ایمنی پروازهای غیر نظامی به هیچ وجه مورد تهدید قرار نگرفته است.

وی می افزاید: ما اعتقاد داریم هشدار صادر شده باعث سیاسی کردن عملیات پروازی غیر نظامی می‌شود که می‌تواند در آینده تاثیرات مخربی بر کل صنعت هوانوردی غیر نظامی داشته باشد. همچنین این اقدام بر خلاف موازین و مقررات سازمان بین المللی هوانوردی ایکائو است.

دبیرکل جامعه متخصصین مراقبت پرواز ایران در این نامه از طرف اعضای این تشکل صنفی هوانوردی و همچنین مرکز کنترل فضای کشور خطاب به دبیرکل ایفاتکا اعلام کرده است: به شما و همه استفاده کنندگان از فضای کشور اطمینان داده می شود که هیچ گونه تردیدی در مورد ایمنی پروازهای داخلی و بین المللی در فضای جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و هیچ عاملی نمی‌تواند ایمنی عملیات پروازی در منطقه را مخدوش کند. این موضوع از طریق هماهنگی‌های دقیق و تنگاتنگ در مرکز کنترل تهران و همچنین هماهنگی‌های موثر و حرفه‌ای بین مرکز کنترل تهران و سایر مراکز کنترل ترافیک هوائی در کشورهای همسایه تضمین شده است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: در حوادث و تنش‌های منطقه‌ای در چند سال اخیر از قبیل ظهور داعش، ناامنی فضای اوکراین، محاصره قطر و تنش‌های سیاسی بین هند و پاکستان، پروازهای زیادی به صورت ناگهانی و برنامه ریزی نشده وارد فضای کشورمان شدند که همکاران من توانائی‌های خود را در پذیرفتن و کنترل ایمن این پروازها ثابت کردند. ما به کار حرفه‌ای خودمان ادامه خواهیم داد.

رضایی ثمرین افزوده است: توجه جنابعالی را به نگرانی‌های ایمنی بر خاسته از تغییر مسیرهای ناگهانی بعضی از پروازهای بین المللی و هدایت این پروازها به مسیرها و فضاهای جایگزین جلب می‌کنم امری که به علت در نظر نگرفتن ظرفیت این مسیرها و عدم وجود برنامه‌های لازم در مواقع اضطراری می‌تواند ایمنی این پروازها را در معرض خطر قرار دهد.

این فعال صنفی صنعت هوانوردی ایران در این نامه از دبیرکل جامعه مراقبت پرواز آسیا - پاسیفیک (ایفاتکا) خواسته است تا ضمن اطلاع رسانی موضوع به نهادها و طرف‌های ذی نفع، این تشکل ایرانی را نیز از توصیه‌های ایفاتکا در این خصوص بهره‌مند سازد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: هواپیما فدرال آمریکا هوانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۹۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشنامه سازمان هواپیمایی برای پروازهای باطل‌شده

بر اساس بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری، وجه بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیرمترقبه باطل شده باید بدون کسر جریمه استرداد شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  سازمان هواپیمایی اعلام کرد: با توجه به شرایط غیر مترقبه حاکم بر پروازهای کشور و بسته شدن تعدادی از فرودگاه های داخلی و بین المللی بخشنامه‌ای به شرح زیر به شرکت های هواپیمایی ابلاغ شد:

وجه بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده و مسافر قصد انصراف از انجام پرواز را دارد باید بدون کسر جریمه استرداد شود.

بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه‌ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت هزینه اضافه در همان کابین بلیت خریداری شده رزرو و صادر شود.

بدیهی است این سازمان جهت انتقال هرچه سریع‌تر این مسافران در مسیرهای داخلی و خارجی نسبت به صدور مجوزهای پروازی فوق العاده اقدام خواهد کرد.

وجه بلیت مسافران که زمان انجام پرواز آنها تا پایان روز جمعه مورخ 1403/01/31 است و مسافر به هر دلیلی قصد انصراف از انجام پرواز را دارد باید مطابق شرایط involuntary (غیرارادی)‌ بدون کسر جریمه استرداد شود.

تمامی شرکت‌های هواپیمایی باید شرایط فوق الذکر را به طریق موثر به اطلاع  نمایندگی فروش بلیت خود و مسافران رسانده و در صورت مشاهده تخلف از مفاد این بخشنامه با متخلفان برخورد مقتضی صورت پذیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد
  • هواپیمایی قطر پرواز هایش را به ایران از سر گرفت
  • هواپیمایی قطر پروازهایش به ایران را از سر گرفت
  • از سرگیری پروازهای خطوط هوایی عراق به ایران
  • ده‌ها شرکت هواپیمایی پروازهای خود به اراضی اشغالی را لغو کردند
  • لغو پروازهای شرکت انگلیسی به مقصد تل آویو
  • پرواز همه فرودگاه‌های کشور برقرار شد
  • پرواز تمام فرودگاه‌های کشور برقرار شد
  • بخشنامه سازمان هواپیمایی برای پروازهای باطل‌شده
  • محدودیت پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد لغو شد