Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-23@13:44:07 GMT

اشرف غنی وارد پاکستان شد

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۹۶۲۳

اشرف غنی وارد پاکستان شد

به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، اشرف غنی رئیس‌جمهوری افغانستان ساعتی پیش در راستای انجام سفری ۲ روزه، وارد پاکستان شد.

این سفر کمتر از یک هفته بعد از آن انجام می‌گیرد که پاکستان میزبانی ده‌ها سیاستمدار افغان را با هدف رایزنی پیرامون پایان دادن به جنگ ۱۸ ساله افغانستان بر عهده داشت.

این سومین سفر غنی به پاکستان از سال ۲۰۱۴ میلادی است و وی قرار است سری هم به شهر لاهور بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محور رایزنی‌های وی با عمران خان نخست‌وزیر پاکستان، تحکیم روابط دوجانبه در حوزه‌های متنوعی ازجمله سیاسی، تجاری، اقتصادی، امنیتی، آموزشی و البته صلح با طالبان عنوان می‌شود.

این سفر در حالی انجام می‌شود که اوایل سال جاری میلادی، غنی پاکستان را به دخالت در سیاست داخلی افغانستان متهم کرده بود. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۹۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌آهن: به‌تازگی قطار تجاری از افغانستان وارد ایران نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که اخیراً هیچ قطار تجاری از سمت افغانستان وارد محدوده ریلی جمهوری اسلامی ایران نشده است.

در توضیحات شرکت راه آهن آمده است که طبق روال مرسوم عبور بارهای ترانزیتی از کشورهای مختلف، ابتدا تشریفات قانونی و هماهنگی لازم و اخذ مجوز برای عبور بار از کشورهای میانی مسیر انجام می‌شود و سپس نسبت به اعزام قطار اقدام می‌شود.

روز یکم اردیبهشت امسال یکی از رسانه‌های داخلی مدعی شده بود اولین قطار ترانزیتی حاوی بار ۱۱۰۰ متریک تن سنگ معدنی از افغانستان به مقصد ترکیه وارد ایستگاه راه‌آهن در روزنک شد و این اولین محموله تالک افغانستان بود که از مسیر ایران راهی ترکیه می‌شد اما طبق شنیده‌ها در ایران متوقف ماند و اجازه عبور به آن داده نشد.

راه‌آهن اعلام کرد: این در حالی است که برای عبور قطار ذکر شده از افغانستان به ترکیه از مسیر ایران، هماهنگی مربوطه و نهایتاً صدور مجوز راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران انجام نشده است.

کد خبر 6085260 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه وارد محدوده ریلی ایران نشده است
  • راه‌آهن: به‌تازگی قطار تجاری از افغانستان وارد ایران نشده است
  • قطار ترانزیتی افغانستان -ترکیه وارد شبکه ریلی راه‌آهن شرق نشده است
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی
  • رایزنی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی