Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) در واکنش به اظهارات مشاور کاخ سفید درخصوص سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین اشغالی گفت: طرح مشاور کاخ سفید ملت فلسطین را نابود می‌کند و به نفع آنها نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیاالیوم، صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) خاطرنشان کرد: آنها درآمدها، گردشگری و آب را از ما دزدیدند و جارد کوشنر، مشاور و داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به اشغالگری، شهرک‌سازی های اسرائیل و راهکار تشکیل دو کشوری اشاره‌ای نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عریقات همچنین تصریح کرد: حاضران در نشست منامه می‌خواهند طرح صلح عربی را به شوراهای شهرک‌سازی اسرائیل تبدیل کنند.

وی ادامه داد: شخصیت‌های برجسته اقتصادی فلسطین کارگاه منامه را تحریم کردند و هیچ یک از آنها در این کارگاه حضور نیافت.

این مسئول ساف همچنین عنوان داشت: طرح کوشنر مایه نابودی ملت فلسطین بوده و به نفع آنها نیست.

کارگاه اقتصادی بحرین نخستین مرحله معامله قرن است و از روز سه‌شنبه در منامه آغاز شد و تا روز چهارشنبه ادامه داشت.

عصر روز چهارشنبه این کارگاه پایان یافت و همزمان با پایان یافتن آن، مشاور کاخ سفید رهبران فلسطینی با وارد کردن اتهاماتی به رهبران فلسطینی گفت: آنها نمی‌خواهند به ملتشان کمک کنند.

کوشنر تصریح کرد، همچنان درها به روی فلسطینیان برای پیوستن به طرح صلح آمریکا -که ابعاد سیاسی آن هنوز اعلام نشده - باز است و هر زمان که رهبران فلسطینی اراده کنند می‌توانند به این طرح بپیوندند و برای تحقق آن تلاش کنند. فلسطینیان کارگاه اقتصادی بحرین را تحریم کردند و گفتند: قبل از بررسی راهکارهای سیاسی برای درگیری‌ها نمی‌توان از بخش اقتصادی سخن گفت.

کوشنر افزود: دولت آمریکا "خوشبین" باقی خواهد ماند و ما این درها را تا مدت‌ها باز نگه خواهیم داشت.

در همین راستا، حنان عشراوی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در کنفرانس مطبوعاتی خود در کرانه باختری تاکید کرد که پیشنهاد واشنگتن "اهانت به هوش و ذکاوت ما است" و "کاملاً مغایر با واقعیت است".

عشراوی از عدم پرداختن به اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطین در کنفرانس منامه انتقاد و تاکید کرد: سخنی از اشغالگری نشد و این اولین بار نیست.

روابط میان آمریکا و تشکیلات خودگردان فلسطین از زمانی که ترامپ قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و سفارتش را به این شهر انتقال داد، متشنج شده است.

در منامه نیز، کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای اعلام کرد: طرح صلح پیشنهادی واشنگتن زمانی می‌تواند رشد اقتصادی زیادی را در اراضی اشغالی به همراه داشته باشد که تمامی طرف‌ها فوراً به آن اعلام پایبندی کنند.

در همین راستا، محمد الجدعان، وزیر دارایی عربستان نیز تاکید کرد که مسئله فلسطین برای عربستان بسیار مهم است و کشورش از تمامی آنچه که باعث رشد و شکوفایی در این منطقه شود، حمایت می‌کند.

به موجب طرح مطرح شده، کشورهای اهدا کننده مالی و سرمایه‌گذاران حدود ۵۰ میلیارد دلار در منطقه سرمایه‌گذاری خواهند کرد که ۲۸ میلیارد آن در اراضی فلسطینی یعنی کرانه باختری که در اشغال اسرائیل است و غزه و ۷.۵ میلیارد دلار در اردن و ۹ میلیارد دلار در مصر و شش میلیارد دلار در لبنان خواهد بود. از بین ۱۷۹ طرح پیشنهادی نیز قرار است یک جاده یا گذرگاه زمینی به ارزش پنج میلیارد دلار بین کرانه باختری و غزه احداث شود.

همزمان با برگزاری این کنفرانس وزارت خارجه عمان از تصمیم خود مبنی بر  گشایش سفارتش در اراضی فلسطین خبر داد.

این وزارتخانه اعلام کرد که این اقدام در راستای تداوم حمایت عمان از ملت فلسطین صورت می‌گیرد.

در ۲۵ اکتبر ۲۰۱۸، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نخستین سفر رسمی خود به عمان به رغم  عدم وجود روابط دیپلماتیک میان تل‌آویو و عمان، مورد استقبال سلطان قابوس بن سعید، پادشاه عمان قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کنفرانس منامه جارد کوشنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۹۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند. 

وی افزود: سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد؛ به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • این پروژه نماد همبستگی، تقویت دوستی و مایه افتخار دولت ایران و سریلانکا است
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد
  • تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل در آستانه شکست کامل و نابودی است
  • تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • رویکرد متناقض آمریکا در قبال مساله فلسطین