Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@11:43:37 GMT

اعتماد عمومی مهمترین سرمایه اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۹۶۷۱

اعتماد عمومی مهمترین سرمایه اجتماعی است

امام جمعه زنجان افزود: اگر سرمایه اجتماعی به خطر برسد عوارضی بدتر از زلزله برجای خواهد گذاشت چرا که اعتماد مردم مهمترین سرمایه اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، «آیت الله علی خاتمی» در آیین بهره برداری از پل امام حسن مجتبی (ع) که امروز پنج شنبه 6 تیر برگزار شد، گفت: در هم در سخنانی گفت: در علم مدیریت دو نظریه وجود دارد؛  مدیریت علم است و اصل مدیریت هنر است، اکنون تجربه نشان داده که مدیریت هم به علم و هم به جسارت نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه زنجان با اشاره اینکه قبل از انقلاب در هفت روستای زنجان برق وجود داشت گفت امروز 85 درصد راه های روستای استان آسفالت است و در بقیه مسائل هم به دستاوردهای بسیاری رسیده ایم.

 

وی به 75 هزار دانشجو در دانشگاه های استان زنجان و آثار آن در توسعه فرهنگی استان اشاره کرد و افزود پروژه سیدالشهدا که ساخت آن به 9 سال به طول انجامید کام مردم را تلخ کرد.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه شیرینی ساخت این پروژه در یکسال هم نتوانست تلخی آن پروژه را جبران کند افزود برای تقویت سرمایه اجتماعی جامعه کارهای خوبی از سوی مدیریت شهری در زنجان انجام شده است.

 

امام جمعه زنجان افزود: اگر سرمایه اجتماعی به خطر برسد عوارضی بدتر از زلزله برجای خواهد گذاشت چرا که اعتماد مردم مهمترین سرمایه است.

 

وی با اشاره به اینکه این پروژه تنها منجر به رفع ترافیک نشد بلکه سرمایه اجتماعی را تقویت کرد، گفت: این انقلاب توسط مردم به پیروزی رسیده و چهل سال پنجه در پنجه ابرقدرت تاریخ ایستاده اند و اینکه به فرموده امام راحل این مردم از مردم کوفه بهتر است به این دلیل است.

 

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: در زمانی که دنیا به دو قدرت غرب و شرق تقسیم شده بود امام راحل شعار نه غربی نه شرقی جمهوری اسلامی را سر داد و تمام سیاستمداران اعتراف کردند که قدرت محاسباتی امام را درک نکردند.

 

وی با بیان اینکه شکستن طلسم پروژه ی سبزه میدان هم خوشحالی مردم را دوچندان می کند، گفت: در شرایط اقتصادی فعلی پیش بردن پروژه ها هنر است.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت خبرگزاری شبستان استان بوشهر کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس صفاری نطنزی اوقات فراغت اردبیل روزنامه ها کانون مساجد امام جمعه زنجان شهرداری زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۹۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب و توزیع هدفمند اعتبارات، مبنای عمل سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان باشد

 آیت‌الله مصطفی محامی   در دیدار با رئیس و جمعی از معاونان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دارای چند محور مهم کاری است که نیازمند عقلانیت و تدبیر، همت و پیگیری و نیز دقت نظر است.

وی افزود: بخش اول کار آمایش نیازهای سیستان و بلوچستان تهیه جدول نیازمندی‌ها و سپس پیگیری برای جذب بودجه است که البته هر کدام از این کارها سخت و نیازمند تلاش و همت است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: خوشبختانه در چند سال گذشته بر اساس تعاملات و همکاری خوب مسوولان استانی، عنایت رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور وضعیت اختصاص بودجه خوب بوده اما نیاز ما بیشتر از این‌هاست.

آیت الله محامی ادامه داد: محور دوم کار توزیع عادلانه بودجه در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان است که معیار توزیع می‌تواند نیازمندی، تاثیرگذاری پروژه و توان دستگاه در اجرای پروژه باشد و در این جهت نیازمند عقلانیت و تدبیر هستیم که در رشد و آینده استان بسیار مهم است چرا که گاهی دوستان تلاش کرده و بودجه‌هایی هم به استان می‌آید اما هدر می‌رود و از این قبیل پروژه‌ها در سطح استان مشاهده می‌کنیم.

وی گفت: امیدواریم نتیجه خدمات و زحمات دستگاه‌های مختلف در زندگی مردم لمس شود و مردم نتیجه این زحمات را در سفره خود احساس کنند و عامل امیدواری بیشتر آن‌ها به خدمات بیشتر مسوولان است و مسوولان باید با کار خود در میان مردم امید آفرینی کنند نه اینکه تنها حرف بزنند و البته واقعیات هم باید به طور دقیق برای مردم بیان شود و بزرگنمایی صورت نگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مردم به جای سرمایه گذاری در بانک؛ نفت بخرند!
  • مهمترین اقدامات ایرانسل در پژوه ملی فیبر نوری در سال ۱۴۰۲
  • تلاش مدیریت شهری اصفهان برای تسریع در حرکت وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر
  • مردم به جای سرمایه‌گذاری در بانک نفت بخرند!
  • زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید باید تقویت شود
  • لزوم تقویت زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید
  • جذب و توزیع هدفمند اعتبارات، مبنای عمل سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان باشد
  • رئیس سازمان بورس: اعتماد مردم به بورس به دلیل برخی تصمیمات مخدوش شده است
  • مهمترین بخش بازار سرمایه اعتمادسازی و مشارکت مردم است/ احتمال پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت در خرداد ماه
  • دستگاه قضا مهمترین حامی پلیس در انجام مأموریت‌ها