Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-18@23:16:21 GMT

احتمال ناسالم شدن هوای تهران برای گروه‌های حساس

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۹۶۷۵

خرداد؛ مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از احتمال نامطلوب شدن هوای بیشتر مناطق تهران برای گروه‌های حساس طی امروز (۶ تیرماه) خبر داد و تصریح کرد: این وضعیت ناشی از افزایش ذرات معلق و ازن است.
حسین شهبازی افزود: پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان‌دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی امروز (۶ تیرماه) نسبت به روز گذشته است که در بعدازظهر همراه با افزایش میزان ابرناکی و سرعت وزش باد خواهد بود، به‌گونه‌ای که در برخی ساعات وزش باد سبب افزایش موقتی غلظت ذرات معلق و به تبع آن کاهش کیفیت هوا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: امروز (۶ تیرماه) همراه با افزایش تابش نور خورشید، غلظت آلاینده ازن افزایش می‌یابد و احتمال می‌رود بین ساعات ۱۳ الی ۱۸ ششمین روز از تابستان ۹۸ غلظت این آلاینده به بیشترین مقدار برسد.
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، با احتمال افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن طی بعضی ساعات امروز (۶ تیرماه) وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.
به گفته شهبازی، با تداوم این شرایط جوی تا فردا (۷ تیرماه) برای برخی ساعات وزش باد نسبتاً شدید با بزرگی بالاتر از پنج متر بر ثانیه انتظار می‌رود که احتمال وقوع گرد و خاک محلی و افزایش نسبی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط جوی احتمال می‌رود طی برخی ساعات هفتمین روز از تیر ۹۸ افزایش موقتی در غلظت ذرات معلق مشاهده شود و وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد.
این کارشناس شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه گفت: دمای تهران تا روز پایانی هفته روند افزایشی خواهد داشت.
شهبازی در پایان با بیان اینکه میانگین کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۵ و هوا در شرایط سالم بود، اظهارکرد: این شاخص هم‌اکنون ۸۸ و هوا در شرایط سالم است.منبع: ایسنا برچسب ها: حسین شهبازی

منبع: خرداد

کلیدواژه: حسین شهبازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۹۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناسالم بودن هوای ۲ شهر خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور در روز جاری (۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۲) وضعیت هوا در شهر خرمشهر با شاخص ۱۰۳ و هندیجان ۱۱۳ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بر اساس این گزارش وضعیت هوای شهرهای آبادان، اندیمشک، اهواز، سوسنگرد، شادگان، شوش، کارون، ماهشهر و مسجدسلیمان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

همچنین وضعیت هوای ایذه، بهبهان، حمیدیه، دزفول، رامهرمز و شوشتر با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

کد خبر 6081069

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت شاخص آلودگی هوای اصفهان
  • ثبت آلودگی هوا در ۳ شهر خوزستان
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای سه شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • تداوم کیفیت سالم هوا در تهران
  • ناسالم بودن هوای ۲ شهر خوزستان
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز ‌سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان قابل قبول است
  • هوای تهران در شرایط «قابل قبول»