Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رورنامه آمریکایی تاکید کرد، حملات موشکی و پهپادی «انصارالله» یمن نقاط ضعف سیستم دفاع هوایی عربستان را که به سیستم پاتریوت آمریکا تکیه می کند، برملا کرد. ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه وال‌استریت ژورنال نوشت حملات موشکی و پهپادی انصارالله یمن نقاط ضعف سامانه‌های دفاع هوایی عربستان سعودی را که متکی به سامانه «پاتریوت» آمریکا است و از سومین بودجه بزرگ نظامی جهان برخوردار است، فاش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه روز گذشته به نقل از یک مسئول عربستانی، که نامش فاش نشده است، نوشت حوادث اخیر نشان داد که این کشور از نظر سامانه دفاع موشکی در معرض تهدید قرار دارند.

روز چهارشنبه، رسانه‌های سعودی گزارش دادند که در جریان درگیری‌ها با نیروهای انصارالله یمن در مرزهای دو کشور 2 سرباز سعودی کشته شدند. در حالی‌که، انصارالله نحوه کشته شدن این دو نظامی سعودی را رد و اعلام کرد که مراکز تجمع ارتش سعودی در پادگان «عاکفه» در نجران را با موشک بالستیک هدف قرار داد.

در همان روز، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح انصارالله اعلام کرد، پهپادهای یمنی فرودگاه‌‌های بین‌المللی أبها و منطقه‌ای جیزان را هدف قرار دادند و به آشیانه هواپیماهای جنگی و برخی اهداف نظامی حمله کردند که متعاقب این حملات، فعالیت این فرودگاه‌ها تعطیل شد.

ولی ائتلاف سعودی- اماراتی مدعی شد که سامانه‌های دفاع هوایی سعودی یک فروند پهپاد انصارالله را به سمت منطقه مسکونی در «خمیس مشیط» پرواز می‌کرد، ساقط کردند.

طبق این گزارش، این هفتمین حمله از نوع خود به دو فرودگاه مذکور طی سه هفته اخیر محسوب می‌شود.

ادامه حملات پهپادی به فرودگاه‌های جیزان و أبها؛ هشدار ارتش یمن به متجاوزان

نیروهای انصارالله در پاسخ به تجاوزات مستمر ائتلاف سعودی- اماراتی علیه مناطق مختلف یمن، حملات هوایی خود علیه تاسیسات عربستان را افزایش داده‌اند. این نیروها، یکشنبه گذشته پارکینگ خودروها در فرودگاه أبها در جنوب عربستان را با پهپاد «قاصف K2» هدف قرار دادند که در جریان آن، یک تن کشته و 21 تن دیگر زخمی شدند.

در 12 ژوئن جاری نیز، ائتلاف سعودی- اماراتی از هدف قرار گرفتن فرودگاه أبها خبر داد. جنبش انصارالله با پذیرش مسئولیت این حمله، اعلام کردند که حمله به فرودگاه أبها با موشک «کروز» انجام شد. این فرودگاه، پس از یک هفته نیز هدف 4 حمله پهپادی یمنی‌ها قرار گرفت.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90,1115/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آخرین تحولات یمن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آخرین تحولات یمن آخرین تحولات یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۹۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز

تیم ملی فوتبال تاجیکستان در مقدماتی جام جهانی، موفق شد عربستان سعودی را متوقف کند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ تاجیکستان که در جام ملت‌های آسیا هم از گروه خود صعود کرده و نتایج درخشانی ثبت نموده بود، در هفته چهارم مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا در خانه خود مقابل عربستان و مانچینی به تساوی دست یافت.

وحدت هنانوف مدافع تاجیک باشگاه پرسپولیس در دقیقه ۳۴ به دلیل مصدومیت زمین بازی را ترک کرده بود.

تاجیکستان نیمه اول را با یک گل به میهمان پرستاره واگذار کرده بود اما در دقیقه ۸۰ روی کار تیمی و سانتر از جناح راست، دروازه عربستان صدرنشین را باز کرد تا جشن نوروزی این تیم و مردم تاجیکستان کامل شود.

بازی رفت دو تیم در عربستان با یک گل دیرهنگام به سود سعودی‌ها پایان یافته بود اما اینبار شاگردان مانچینی نتوانستند با امتیاز کامل از مهلکه خارج شوند.

با این نتیجه مساوی ، تاجیکستان با یک بازی بیشتر از اردن پیشی گرفت و با پنج امتیاز منتظر دو هفته پایانی مسابقات انتخابی جام جهانی است. آنها روی مصاف اردن و عربستان و شکست احتمالی فینالیست جام ملت‌ها حساب باز کرده اند.

دیگر خبرها

  • وال‌استریت‌ژورنال: پیروزی اسرائیل بر حماس دور از دسترس است
  • پهپاد ایرانی کرار، فرصت فرار باقی نمی‌گذارد
  • کرار؛ پهپاد چند منظوره ایرانی
  • وال‌استریت‌ژورنال دست آمریکا را درباره رفح رو کرد!
  • تسلیحات پهپاد «کرار»، فرصت فرار باقی نمی‌گذارد /اولین پهپاد رزمی ایران را بشناسید+ تصاویر
  • وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • ۴۵ سال اقتدار و امنیت/ کرار؛ یک پرنده با چندین مأموریت است
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • (عکس) کرار، پهباد ایرانی؛ یک پرنده با چندین مأموریت