Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:31:08 GMT

نشریه هندی: آمریکا نفت هند را تامین می کند

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۹۶۹۳

نشریه هندی: آمریکا نفت هند را تامین می کند

نشریه " تایمز او ایندیا" امروز (پنجشنبه) نوشت: داده های منتشر شده نشان می دهد که هند در دوره نوامبر ۲۰۱۸ تا ماه مه ۲۰۱۹ به صورت روزانه ۱۸۴ هزار بشکه از آمریکا نفت خام خریداری کرده که این حجم واردات در مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰ هزار بشکه نفت خام در روز بوده است.

بنابر این گزارش، روز گذشته پامپئو با "اس جیشانکار" وزیر امور خارجه هند در دهلی نو دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار طرف هندی در مورد امنیت انرژی هند با توجه به تحریم های آمریکا علیه ایران و همچنین تنش ها در خلیج فارس با پامپئو گفت و گو کرد.

اس جیشانکار در یک جلسه مطبوعاتی گفت: ما دارای یک نظر خاص در مورد ایران هستیم؛ این نظر بر اساس موقعیت جغرافیایی هند می باشد؛ وزیر امور خارجه آمریکا نگرانی های این کشور در خصوص ایران را با من مطرح کرد.

پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران یا برجام در ماه مه، واشنگتن به سایر کشورها فشار وارد کرده تا واردات نفت خود از ایران را متوقف کنند.

ایران پس از عربستان سعودی و عراق سومین کشور بزرگ صادر کننده نفت به هند است. هند از مارس سال گذشته، حدود ۲۲.۶ میلیون تن نفت خام از ایران وارد کرده است. سال گذشته این واردات ۲۷.۲ میلیون تن نفت خام بود. در طول سال مالی ۲۰۱۶-۱۷ خرید نفت ایران توسط هند ۱۱ میلیون تن افزایش داشته است.

هند علاقه مند به کاهش تنش ها میان ایران و آمریکا است و پیش از این اعلام کرده بود که واردات نفت از ایران بر اساس منافع انرژی هند انجام خواهد شد.

هند همچنین با تهران در ارتباط بوده و از هر دو کشور ایران و آمریکا درخواست کرده تا خویشن داری خود را حفظ کند.

هند بسیار نگران افزایش تنش ها در منطقه خاورمیانه است. تعداد زیادی از شهروندان هندی در کشورهای حاشیه خلیج فارس زندگی می کنند و همچنین این کشور دارای منافع اقتصادی بزرگ در این منطقه است، بنابراین حفظ صلح در خاورمیانه در استای منافع دهلی نو می باشد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۹۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سامانه جامع تجارت در اطلاعیه‌ای ضوابط جدید تأمین ارز از محل واردات در مقابل صادرات برخی کالاهای حوزه‌ی جهاد کشاورزی را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: تغییرات زیر در خصوص درخواست‌های تأمین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات خود و غیر» اعمال شده است:

مطابق سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، واردات گروهی از کالاها صرفاً از محل صادرات گروه مشخصی از کالاها امکان پذیر است؛ به عنوان مثال واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها (مانند سیب) مجاز است؛ لذا در زمان ثبت درخواست تأمین ارز واردات موز، الزاماً باید کوتاژ صادراتی گروه مجاز ارائه شود، در غیر این صورت امکان تأمین ارز و پیشبرد فرآیند واردات وجود نخواهد داشت.

بنابراین کلیه درخواست‌های تأمین ارز از محل‌های «صادرات خود و صادرات دیگران» که مربوط به کالاهای حوزه جهاد کشاورزی باشند (سازمان مجوزدهنده ارزی «وزارت جهاد-تخصیص ارز» باشد) پس از ثبت، در وضعیت «منتظر استعلام مجوز» قرار گرفته و جهت استعلام مطابقت کالای ثبت سفارش با کالای صادراتی به وزارت جهاد کشاورزی ارسال می‌شود. پس از بررسی قواعد توسط وزارت‌خانه مذکور، در صورتی که کالاها منطبق باشد ادامه فرآیند طی شده و در غیر این صورت، درخواست به وضعیت «ردشده بر اساس ضوابط» تغییر یافته و خاتمه می‌یابد.

تذکر مهم: کلیه قواعد مربوط به انطباق گروه‌های کالاهایی، در مرحله تأمین ارز و پس از ثبت درخواست تأمین ارز صورت گرفته و در مراحل قبل (از جمله فرایندهای ثبت سفارش و تخصیص ارز) کنترلی بابت این موضوع صورت نمی‌گیرد. لذا ضروری است واردکنندگان کالاهای مذکور پیش از اقدام برای ثبت سفارش و خرید ارز حاصل از صادرات، از انطباق گروه کالایی پروانه صادراتی با کالای ثبت سفارش اطمینان حاصل کنند.

برای مشاهده فهرست کالاهای وارداتی و صادراتی که در حال حاضر مشمول تأمین ارز از محل واردات در صادرات اینجا کلیک کنید.

کد خبر 6086729 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • طرز پخت چلو مرغ توسط یک پدربزرگ‌ هندی (فیلم)
  • ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای واردات در مرکز مبادله تامین شد