Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم تشییع ۱۵۰ شهید دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در سال های اخیر دشمنان با اجرای برنامه های ضد فرهنگی و با ایجاد چندین شبکه و هزینه های سنگین سعی کردند مردم را از نظام دلسرد کننند اما امروز مردم با حضور حماسی خود نشان دادند که گرچه سال ها از دوران دفاع مقدس می گذرد اما این مردم رشادت های عزیزانشان را فراموش نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکنون زنده نگهداشتن یاد شهدای گمنام زمینه ساز بالندگی انقلاب و تقویت جبهه مقاومت است.

استاندار تهران تاکید کرد: هر آنچه امروز داریم به برکت مجاهدت شهدا و ایثارگران است و از همین رو زنده نگاه داشتن یاد و خاطره آنها را می توان تقویت جبهه مقاومت در منطقه دانست.

وی تصریح کرد: امروز استکبار جهانی به رهبری آمریکا از هیچ تلاشی برای متوقف کردن حرکت روبه جلوی ملت ایران فروگذار نمی کند اما همانند دوران سراسر حماسه دفاع مقدس این ملت ایران است که سربلند و پیروز خواهد بود.

به گفته استاندار تهران، شهدا برای دفاع از اسلام و آرمان های انقلاب از جان خود گذشتند و ما هم اکنون وارث جانفشانی شهدا و موظف به پاسداری از خون آنها هستیم.

مردم شهید پرور تهران در راستای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، در مراسم با شکوه وداع و تشییع ۱۵۰ پیکر مطهر شهدای گمنام دفاع مقدس تحت عنوان «یاران صادق» که در آستانه شهادت جانسوز رئیس مذهب تشیع، حضرت امام جعفر صادق (ع) و شهدای گرانقدر هفتم تیر برگزار شد شرکت کردند.

این مراسم ساعت ۹ صبح با حضور مردم ولایتمدار و خانواده معظم شهدا و مسئولان لشکری و کشوری از مقابل دانشگاه تهران به سوی معراج شهدا آغاز شد.

از این ۱۵۰ شهید تفحص شده ۱۱۶ شهید گمنام هستند و هویت ۳۴ شهید شناسایی شده است.
شهدای تازه تفحص شده متعلق به عملیات‌های کربلای ۵، والفجر ۸، رمضان، محرم، مسلم بن عقیل، والفجر یک در فکه، تک دشمن در زبیدات، والفجر ۲ در پنجوین و تک دشمن در عملیات بیت المقدس بودند.

تهرام/‏۷۲۴۳/‏/‏۶۱۳۹

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۹۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود

مراسم یادواره شهدای دفاع‌مقدس و شهدای مدافع حرم فردو با حضور خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و مردم بصیر قم در حرم مطهر حضرت فاطمه‌معصومه (س) برگزار می‌شود.

این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری و مداحی سیدعلی حسینی‌نژاد و با روایت‌گری راوی دفاع‌مقدس حسین کاجی و اجرای مهدی اعرابی، شامگاه پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در شبستان امام‌خمینی (ره) انجام می‌پذیرد.

روستای فردو در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم انقلاب و کشور کرده و به گفته اهالی این روستای شهید پرور، ۵۰۰ نفر از این روستا به عنوان رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل و مناطق عملیاتی حضور داشتند که ۲۵۰ نفر از آنها جانباز و پنج نفر نیز سال‌ها در زندان بعثی‌ها اسیر بودند.

روستای فردو ۱۰۸ نفر از بهترین‌های خود را در لبیک به ندای هل من ناصر خمینی کبیر تقدیم اسلام کرده که شش نفر از آنها از سرداران سپاه علی بن ابی طالب (ع) قم بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است