Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر، سومین دور گفتگوهای تخصصی ایران و روسیه با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی به پایان رسید.

در این دور از گفتگوها طرفین با تمرکز بر موضوعات مهم سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور و همچنین همکاریهای منطقه ای و بین المللی ضمن تشریح نقطه نظرات خود به ارایه راهکارها و پیشنهاداتی برای حل مشکلات موجود و تقویت و توسعه بیشتر روابط پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مراسم اختتامیه این گفتگوها مهدی سنایی سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه نیز ضمن اشاره به موضوعات متنوعی که در این دور از گفتگوها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت بر لزوم تقویت گفتگوهای صریح و صادق بین دو کشور تاکید کرد.

سنایی همچنین با توجه به ضرورت گسترش این گونه از گفتگوها، بر وجود روایتهای مختلف بین دو طرف در خصوص مسائل جهان، منطقه و مسائل پیرامونی اذعان کرد و با اشاره به اقداماتی که در این خصوص صورت گرفته این فعالیت‌ها را بویژه در بحث مربوط به درگیر کردن بخشهای غیر دولتی در توسعه و تعمیق روابط ناکافی دانست.

وی اظهار داشت: باور دارم سیاست شرقی در دنیا تقویت خواهد شد و تحولات دنیا به شکلی است که اهمیت همکاری‌های ایران و روسیه افزایش خواهد یافت. مجموع همکاری‌های ایران و روسیه در آرایش جدید منطقه ای و بین المللی تاثیر گزار است و نظم جدید بین المللی از همکاری‌های دو کشور متاثر خواهد بود.

گفتگوهای تخصصی ایران و روسیه هر ساله از سوی باشگاه مباحثه ای والدای و دفتر مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت خارجه ایران در تهران و مسکو برگزار می شود.

در این گفتگوها کارشناسان و صاحبنظران و برخی مسئولان دولتی دو کشور به بحث و گفتگوی صریح در خصوص مهمترین موضوعات روابط دو جانبه، همکاریها و تحولات منطقه ای و جهانی پرداخته و راه های تقویت این همکاریها را مورد بحث و بررسی قرار داده و راهکارهایی را برای این مشکلات و تقویت بیشتر روابط ارایه می دهند.

در نشست امسال سه محور روابط دو جانبه، تحولات منطقه ای و رویکردهای بین المللی در دستور کار گفتگوها و میز گردها قرار داشت که با توجه به تحولات مهم منطقه خاورمیانه و اقدامات یکجانبه و مغایر موازین بین المللی آمریکا که صلح و امنیت جهانی را به مخاطره انداخته، این دور از گفتگوها از اهمیت خاصی برخوردار بود.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۹۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی تحکیم روابط با همسایگان است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا عامری سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات عربی متحده با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار برنامه‌ توسعه مناسبات دو کشور همسایه و راه‌های حل برخی موانع موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این ملاقات، سفیر کشورمان ضمن ارائه گزارشی از کشور محل ماموریت خود و روند رو به رشد روابط میان تهران و ابوظبی، از جمله افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور در سال گذشته، پیشنهاداتی را برای تقویت بیش از پیش روابط ایران و امارات ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در تحکیم روابط با همسایگان ، بر عزم جدی تهران برای هموار ساختن مسیر توسعه روابط با امارات تاکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان در ادامه با اشاره به اهمیت تبادل هیئت‌های عالیرتبه میان دو کشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تقویت همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با امارات عربی متحده در چارچوب منافع و مصالح دو کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ترکمنستان برای افزایش فعالیت شرکت‌های ایرانی در این کشور
  • رایزنی سفرای ایران و روسیه درباره همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی
  • امیدوارم کاسبان تحریم در سال ۱۴۰۳ کم کارتر شوند!
  • امیرعبداللهیان: سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی تحکیم روابط با همسایگان است
  • افزایش ۲۸ درصدی صادرات به روسیه در ۱۴۰۲
  • بیانیه IOC درباره تضمین امنیت المپیک ۲۰۲۴
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات
  • تاکید کرملین بر ادامه برنامه توسعه روسیه با وجود جنگ
  • جمهوری آذربایجان آمادگی دارد تا دیپلمات‌های خود را به ایران اعزام کند