Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمان با اشاره به اینکه ۳ هزار اثر گردشگری در کرمان وجود دارد گفت: با وجود تمام این ظرفیت‌ها کرمان فقط ۰.۷۵ درصد گردشگران خارجی و ۰.۷ درصد گردشگران داخلی کشور را به خود اختصاص داده است. ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، جعفر رودری صبح امروز در شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با اشاره به اینکه گردشگری یک ظرفیت بسیار خوب حتی برای ایجاد صلح و دوستی بین ملت‌ها است اظهار داشت: کشور ایران رتبه 10 به لحاظ ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی دارد و رتبه پنجم را از نظر جاذبه‌های طبیعی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیا ن اینکه به ازای هر 6 نفر گردشگر خارجی که به کشور وارد می‌شود یک شغل و به ازای هر 25 نفر گردشگر داخلی نیز یک شغل ایجاد می‌شود عنوان کرد: 0.7 سهم گردشگران کشور را در سال قبل کرمان به خود اختصاص داده است.

ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری کرمان اثر جدی بر رونق اقتصادی استان نداردعدم وجود پرواز خارجی در کرمان چالش مهم حوزه گردشگری کرمان استمخروبه‌های بازار تاریخی کرمان ساماندهی شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان در جذب گردشگران خارجی فقط 0.75 گردشگران را به خود اختصاص داده است گفت: 3 هزار اثر گردشگری با تنوع‌های مختلف در استان کرمان وجود دارد که 670 اثر آن ثبت ملی و 7 اثر آن ثبت جهانی شده است.

وی با بیان اینکه در سند چشم‌انداز توسعه گردشگری بعد از معدن و کشاورزی به‌عنوان یک صنعت مورد توجه قرار دارد افزود: گردشگری سلامت یک ظرفیت عظیم است که می‌توان از این ظرفیت استفاده‌های عظیمی برد.

رودری با اشاره به اینکه استان کرمان به 10 منطقه آمایشی تقسیم‌بندی شده که در 8 منطقه آن ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری وجود دارد بیان کرد: عوامل زیربنایی یکی از چالش‌ها و موانع توسعه گردشگری استان کرمان است.

وی با بیان اینکه توجه به خواسته‌های اصلی گردشگران خارجی و معرفی و شناسایی جاذبه‌های گردشگری در جذب گردشگران بسیار اهمیت دارد گفت: در استان کرمان در سال 95 حدود 30 میلیون دلار درآمد گردشگری استان بوده است.

در این جلسه محمد قاسم‌زاده مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به اینکه آسیب‌شناسی گردشگری استان کرمان یک ضرورت است اظهار داشت: باید دلیل موفقیت شهرهایی مانند اصفهان، شیراز و یزد را شناسایی کرد.

وی با بیان اینکه عدم طرح جامع گردشگری در استان یک آسیب بزرگ بوده و مغفول مانده است گفت: بحث معرفی جاذبه‌های گردشگری را هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور باید پیگیری کرد و این معرفی مداوم باشد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به اینکه شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی یک فرصت عظیم برای معرفی استان کرمان است افزود: فرودگاه کرمان دچار چالش و عقب‌افتادگی‌هایی است و می‌پذیریم.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی افتاده و احداث باند دوم فرودگاه کرمان حدود 86 درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: شرکت فرودگاه‌های کشور مشاوره برای احداث ترمینال جدید گرفته و این طرح پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R7860/P/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۹۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری

ودودمحمدی گفت: عبور سه رودخانه از داخل شهر خلخال ظرفیت مناسبی را برای ایجاد امکانات گردشگری آبی در مرکز این شهر فراهم کرده و باید از این ظرفیت به نحو مناسبی استفاده شود.

شهردار خلخال افزود: برای ساماندهی، دیوارکشی و کف سازی رودخانه هیروچای و یکی از سه رودخانه عبوری از این شهر بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

او از آغاز ساماندهی هیروچای از رودخانه‌های عبوری از مرکز شهر خلخال با تخصیص ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد و گفت: این پروژه به طول ۶۵۰ متر و عرض ۲۴ متر از مسیر رودخانه هیروچایی دردست اجراست و علاوه بر لایروبی، دیوارکشی و کف سازی رودخانه، با ایجاد پیاده‌ راه زمینه تردد راحت عابرین پیاده در طول مسیر ۲ سمت رودخانه امکان‌پذیر خواهد شد.

شهردار خلخال با بیان اینکه اعتبارات درآمد محلی شهرداری خلخال جوابگوی طرح‌های عمرانی این شهر نیست، خواستار مساعدت فرماندار و مسئولان ذیربط استانی برای تامین اعتبار مورد نیاز این طرح شد.

محمدی گفت: هیچ کدام از قول‌های داده شده از سوی مسئولان استانی و کشوری به شهرستان خلخال برای تامین اعتبارات ساماندهی رودخانه‌های داخل شهر به خصوص از محل اعتبارات مدیریت بحران استان تا به امروز عملی نشده است.

شهردار خلخال اضافه کرد: در حال حاضر رودخانه‌های هیروچای ، قیز باخان و نورعلی چای از مرکز شهر خلخال عبور می کند که ساماندهی این رودخانه‌ها اعتبارات کلانی نیاز دارد.

محمدی کاهش آسیب رودخانه‌ها در مواقع بارندگی‌های شدید و سیل ، در کنار استفاده از ظرفیت رودخانه‌ها جهت توسعه صنعت گردشگری را از اهداف اجرای طرح ساماندهی رودخانه‌های این شهر اعلام کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟