Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ۳۰۰ مرکز ترک اعتیاد در استان گیلان فعالیت می‌کنند که برخی از آنان از امکانات حداقلی نیز محروم هستند. ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، جبار کوچکی‌نژاد صبح امروز در همایش دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه درمان اعتیاد در رشت اظهار داشت: 3 هزار و 800 شهید در کشور مربوط به حوزه مبارزه با مواد مخدر هستند که بیشترین آنها به خانواده نیروی انتظامی تعلق دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه 300 مرکز ترک اعتیاد در گیلان وجود دارد گفت: از جمله مزایای این مراکز، مشارکت معتادان بهبود یافته در روند مدیریتی آن است اما برخی از این مراکز از امکانات حداقلی محروم هستند و نیاز است که مسئولان مربوطه در این رابطه به‌دنبال راهکار باشند.

وی با اشاره به اینکه درصد بالایی از تریاک دنیا در همسایگی ایران کشت می‌شود تصریح کرد: ماده هروئین نیز چنین وضعیتی دارد و هم‌مرز بودن ایران با کشور افغانستان علت به‌وجود آمدن این آمار نگران‌کننده است و نیاز است که مسئولان با عزم جدی در این رابطه اقدام کنند.

هیچ آشپزخانه تولید مواد مخدر صنعتی در گیلان وجود نداردتغییر الگوی مصرف مواد مخدر صنعتی در گیلان نگران‌کننده استنشست کتابخوان فرهنگ پهلوانی و مبارزه با مواد مخدر در رشت برگزار شد

کوچکی‌نژاد اعتیاد را پدیده فرامرزی و یک معضل جهانی دانست و تاکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی با وجود تمام مشکلات و فشارهای اقتصادی، اقدامات خوبی در رابطه با پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر شده است اما هنوز راه طولانی برای نابودی این بلای شوم در پیش داریم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خانواده‌های زیادی در کشور با مشکلات ناشی از مصرف مواد مخدر درگیر هستند خاطرنشان کرد: مبارزه با مواد مخدر نیازمند تلاش و همکاری همه مسئولان کشوری و استانی است و بایستی جلسات مستمر در این رابطه برگزار شود. 

مدیرکل بهزیستی استان گیلان نیز در این همایش اظهار داشت: با توجه به پیشگام بودن درمانگران اعتیاد در گیلان، اگر حمایت سیاسی و مادی نمایندگان مردم استان در مجلس از آنان افزایش یابد، می‌توانیم بسیاری از مشکلات مربوط به این حوزه را برطرف کنیم.

حسین نحوی‌نژاد با بیان اینکه درمانگران حوزه مبارزه با مواد مخدر بیشتر پزشک عمومی هستند بیان کرد: باور عمومی غلطی نسبت به پایین بودن هوش پزشکان عمومی نسبت به پزشکان متخصص وجود دارد در حالی‌که این افراد در حوزه خود تخصص دارند و یکی از موثرترین افراد در مبارزه با مواد مخدر هستند. 

وی با انتقاد از اینکه نگاه پیشگیرانه در رابطه با مبارزه با مواد مخدر وجود ندارد تصریح کرد: سرانه سلامت کشور به‌درستی هزینه نمی‌شود و نیاز است برای گرفتن نتایج مطلوب، انجمن پزشکان عمومی طی جلساتی با مسئولان مربوطه وضعیت پزشکان عمومی و درمانگران اعتیاد را بررسی کنند.

انوش برزگر، رئیس سازمان نظام پزشکی استان گیلان نیز در این همایش خاطرنشان کرد: حدود 70 درصد از زندانیان در استان گیلان و همچنین کل کشور درگیر معضل اعتیاد هستند و نیاز است در این رابطه اقدامات جدی انجام شود. 

انتهای پیام/ن

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۰۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری زوج سوداگر مرگ

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ از دستگیری زوج قاچاقچی مواد مخدر و کشف هشت کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک در شهر جدید مهستان خبر داد.

به گزارش مهر، سرهنگ علی سلیمانی گفت: در راستای اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی و در پی دریافت اخباری مبنی بر فعالیت یک زوج در امر خرید و فروش مواد مخدر در شهر جدید مهستان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی ساوجبلاغ افزود: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، مخفیگاه متهمان را شناسایی و با هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه این زوج سوداگر مرگ را دستگیر کردند. در بازرسی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر از منزل متهمان، ۸ کیلو و ۷۵۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

وی با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده به همراه مواد مکشوفه تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست همواره نسبت به فعالیت افراد مشکوک در پیرامون محل سکونت خود حساس باشند و در صورت مشاهده اینگونه موارد، مراتب را در اسرع وقت از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد