Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@13:22:43 GMT

واکنش سخنگوی ناجا به ماجرای پارک پلیس

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۱۰۳۱۹

واکنش سخنگوی ناجا به ماجرای پارک پلیس

سخنگو و معاون اجتماعی نیروی انتظامی در واکنش به ماجرای پارک پلیس گفت: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی تسلیم جوسازی‌های عناصر معاند در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که غالبا به صورت هدفمند و هدایت شده منتشر می‌شود، نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، سردار احمد نوریان در واکنش به کلیپ منتشره شده از اتفاق رخ داده در پارک پلیس تهرانپارس اظهار کرد: عصر روز یک شنبه (یکم تیرماه) طی تماس شهروندان از طریق سامانه ۱۱۰ مبنی بر ایجاد مزاحمت و رفتار‌های نامتعارف چند نفر در پارک پلیس تهرانپارس، عوامل گشت انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    وی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد سه پسر و دو دختر جوان با حالتی غیرطبیعی به رفتار‌های نابهنجار و آسیب زا، اقدام کردند؛ به گونه‌ای که توجه همگان را جلب کرد و همین عامل موجب نگرانی و تماس شاهدان ماجرا با پلیس شد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی ادامه داد: ماموران پلیس ابتدا به صورت محترمانه، افراد مذکور رابه آرامش و رعایت شئون اخلاقی دعوت کردند، اما آن‌ها عکس العمل بسیار نامتعارف توام با فحاشی و تعرض به پلیس داشتند.

سردار نوریان با اشاره به بی توجهی به هنجار و قبح شکنان به تذکرات پلیس ادامه داد: در تداوم رفتار‌های نامتعارف، این افراد دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.

این مقام عالی انتظامی یادآور شد: در این ماجرا، اولا: پلیس برابر وظایف ذاتی که برقراری نظم، امنیت و مقابله با هرگونه ناهنجاری اجتماعی و ایجاد آرامش در فضای عمومی است، عمل کرده و ثانیا از بروز اتفاقات غیرقابل پیش بینی جلوگیری کرده است.

سخنگوی ناجا خاطرنشان کرد: طبیعی است که چنانچه پلیس در انجام وظایف ذاتی و قانونی خود در مقابل متخلفان و مجرمان تحت هرشرایطی کوتاهی کند، آحاد جامعه متضرر خواهند شد. همینطور اگر باب شود که هر متخلفی در هرسطحی بتواند به پلیس تعرض کند و یا اجازه دهیم مجری قانون توسط هر فردی مورد تعرض و اهانت قرار گیرد، عملا تحقق نظم و امنیت در پناه قانون در جامعه از بین می‌رود.

وی تاکید کرد: همه باید ملتزم به قانون مداری و تمکین قانون باشند، البته اگر به شیوه عمل و یا رفتار پلیس اشکالی وارد باشد توسط ساختار‌های رسمی نیروی انتظامی از جمله بازرسی ناجا و دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ رسیدگی می‌شود.

سردار نوریان تاکید کرد: پلیس فارغ از جناح بندی‌های سیاسی و حزبی، به عنوان حافظ نظم و امنیت جامعه (ناظم اجتماعی) برخود فرض می‌داند با هرگونه عمل خلاف قانون که امنیت عمومی را مخدوش کند، در چارچوب "قانون" برخورد کند و اجازه ندهد عده‌ای هنجارشکن، برخلاف ارزش‌های رسمی، امنیت روانی و سلامت اخلاقی جامعه را برهم زنند.

معاون اجتماعی ناجا خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی تسلیم جوسازی‌های عناصر معاند در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که غالبا به صورت هدفمند و هدایت شده منتشر می‌شود، نخواهد شد.

این مقام عالی انتظامی به مردم اطمینان داد که پلیس با قاطعیت از امنیت اجتماعی جامعه به صورت همه جانبه صیانت می‌کند.

سردار نوریان یادآور شد: پلیس به عنوان ضابط قوه قضائیه در مواجهه با جرایم مشهود می‌تواند قبل از دستور قضائی، مجرمان را بازداشت کند و برخورد پلیس با متهمان به جرم در جرایم مشهود، فارغ از جنسیت آنهاست.

وی در پاسخ به سوالی درباره عدم حضور پلیس زن در ماجرای پارک پلیس عنوان کرد: استفاده از پلیس زن برای رعایت شئون اخلاقی جامعه است و باتوجه به کمبود پلیس زن در ساختار ناجا، امکان حضور آن‌ها در همه صحنه‌های جرم وجود ندارد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی در بخش پایانی سخنان خود با اعلام قدردانی از مردم و گروه‌های اجتماعی در حمایت از پلیس در عمل به وظایف ذاتی و قانونی در مقابله با هنجارشکنان، تاکید کرد: ماموران پلیس در چارچوب وظایف عمل کرده و قطعا از حمایت قانونی و قضائی برخوردارند.

سخنگوی ناجا بر تاکید سردار "حسین اشتری"؛ فرمانده ناجا مبنی بر حمایت قاطع از ماموران وظیفه شناس اشاره کرد و گفت: نظم و امنیت مهم‌ترین سرمایه اجتماعی کشور است و اگر مجریان قانون تضعیف شوند این مهم برشاکله نظم و امنیت نیز تاثیرگذار خواهد بود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: پارک پلیس نیروی انتظامی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۰۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ساماندهی مساجد و بکارگیری ائمه جماعات در محلات

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد عبادی زاده سه شنبه شب در دیدار با سردار علی اکبر جاویدان و جمعی از فرماندهان و مسوولان ارشد انتظامی استان طی سخنانی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و تبریک سال نو؛ از زحمات و تلاش های شبانه روزی و همه جانبه مجموعه فرماندهی و کارکنان انتظامی در راستای برقراری و حفظ نظم و امنیت در استان همچنین تقدیر از حضور تمام قد در راستای تامین امنیت و آرامش میهمانان و مسافران نوروزی تقدیر کرده و بیان داشت: همه مردم و مسوولان باید قدردانی این امنیت و آرامش کم نظیر حاکم در استان باشند.

وی افزود: ما طرح ساماندهی مساجد و ائمه جماعات را در نظام فعلی در دستور کار داریم و می خواهیم ائمه جماعت مساجد، مدیریت محله پیرامون خودشان را در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی به دست بگیرند و این کار را با کمک مجموعه دستگاه ها و نهادهای مرتبط دنبال می کنیم و تلاش داریم که امام جماعت مسجد از حالت صرف پیش نمازی خارج شده و امورات فرهنگی و مسائل اجتماعی محل را با بهره گیری از افراد ذی نفوذ و معتمدان و ریش سفیدان سرشناس حل و فصل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: ما در زمان شاه کدخداها را داشتیم که فقط در مناطق خودشان نفوذ داشتند و مشکلات بنا به میل خود حل میکردند که در حال حاضر چیزی که به نام شوراهای روستا و شهر و محلات است اینها این قدر زمانشان کوتاه است و تعداد افراد آن پختگی و نفوذ لازم را ندارند و نمی توانند آن جایگاه را بگیرند و ما مسئولین هم نیامدیم شناسایی کنیم افرادی که در هر منطقه صاحب نفوذاند.

امام جمعه بندرعباس اظهار داشت: استاندار میتواند به آن آقا سرکشی کند، بنده میروم یک بازدیدی انجام می دهم، حضرت عالی میرود یک سرکشی می کنید، جایی هم سایر مسئولان نظام کمکشان بکنند مثل گذشنه تا آنها هم به ما کمک کنند، خیلی از مشکلات و مسائل روستاها و مناطق و… به وسیله خود این ریش سفیدها و یا هر عنوانی که میخواهیم به آنان بدهیم عنوانش مهم نیست، همان شبکه گذشته اما بدون آن نکات منفی، قابل حل خواهد بود.

وی با بیان اینکه فعالیت های پلیس کشور ما فراتر و گسترده تر از فعالیت پلیس در کشورهای دیگر است، گفت: انصافاً فعالیت کردن در حوزه های مختلف و متنوع کاری بسیار سخت و دشوار است که البته نیروهای عزیز انتظامی ما با مدیریت هوشمندانه و قوی توانست مأموریت خود را به خوبی انجام داده و از آزمون تامین امنیت و آرامش جامعه سربلند بیرون بیایند.

حجت الاسلام عبادی زاده تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر با وجود آنکه یک امر اجتماعی است، اما عواقب آن متوجه تک تک اعضاء جامعه می شود و نوعی حساسیت عمومی در برابر گناه است که نمی گذارد، فرد و جامعه به سوی بی بند وباری و سقوط پیش برود و زمینه تربیت سالم اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی را فراهم می سازد.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: اخیراً یکسری مشکلاتی مطرح شده بود راجع به اهل سنت و بحث آبزیان دریایی در بحث آبزیان دریایی در شهر بندرعباس چون ما اهل تشیع فقط ماهی و میگو را حلال می دانیم ولی آن عزیزان هرآنچه در دریا هست را حلال می دانند، خب اینها را هم در بازار ماهی فروشان و هم در اغذیه فروشی ها و رستوران ها عرضه می کنند و مردم جامعه شیعه هم بی اطلاعند این آبزیان حرام را مصرف میکنند، بحث این نیست که جلوی فروش اینها را بگیریم چون برای اهل سنت اینها حلال است و مصرف میکنند و اینها نه جرم است و نه ممانعتی می کنیم، منتهی یک توقعی ما داریم فروشنده ها یک تابلویی طراحی کنند و بگویند اینها برای اهل تشیع حرام است و در این مکان ها بزنید که اینجا خدمات برای جامعه اهل سنت عرضه می شود که یک فرد اهل تشیع بداند و استفاده نکند.

کد خبر 6063404

دیگر خبرها

  • نیروی انتظامی برخاسته از مردم و خادم مردم است
  • نیروی انتظامی جان خود را برای امنیت مردم تقدیم می کند
  • طرح ویژه جهاد فرهنگی برای پایتخت فرهنگی جهان تشیع
  • اجرای طرح ساماندهی مساجد و بکارگیری ائمه جماعات در محلات
  • پلیس محور و هدایتگر تأمین امنیت در جامعه است
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  • واکنش تهران به تصویب قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس غزه: ناکافی است
  • اراذل و اوباش مخل نظم و امنیت اجتماعی در کرمانشاه دستگیر شدند
  • همه دستگاه‌ها برای کاهش وقوع جرایم همکاری کنند
  • ضرورت تبیین خدمات فراجا در جامعه