Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ به استناد ماده 50 و 78 قانون گمرک کشور، برای خودروهای گذر موقت، امکان نقل و انتقال و خرید و فروش وجود ندارد.


رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به کلاهبرداری هایی که با عنوان فروش خودروی گذز موقت انجام می شود گفت: خرید و فروش خودرو با پلاک گذر موقت امکان پذیر نیست.
 سردار هادیان فر ادامه داد:  به استناد ماده 50 و 78 قانون گمرک کشور، برای خودروهای گذر موقت، امکان نقل و انتقال و خرید و فروش وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه در برخی از سایت ها  آگهی هایی با عنوان "نقل و انتقال" یا " خرید و فروش خودروهای دارای پلاک موقت" دیده می شود که باید بگویم امکان چنین فرآیندی وجود ندارد و برخی از افراد سودجو به دنبال کلاهبرداری هستند.

کاهش 60 درصدی شماره‌گذاری خودروها در بهار

سردار  هادیانفر در مورد چگونگی آمار شماره گذاری خودرو های صفر کیلومتر در سال جاری نیز گفت: شماره‌گذاری خودروهای نوشماره در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 60 درصد کاهش داشته است. نقل و انتقال و تعویض پلاک خودرو نیز 6.1 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: اما شماره‌گذاری و نقل و انتقال موتورسیکلت 38 درصد افزایش داشته است..

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا  همچنین در مورد وضعیت خودرویی که مالکش فوت شده است نیز گفت: برابر ماده 8 و 9 آیین نامه راهنمایی و رانندگی ناجا، وراث فرد فوت شده موظف هستند ظرف 6 ماه خودرو را تعیین تکلیف کنند و پس از تعیین تکلیف، پلاک از نام فرد فوت شده خارج می شود.


منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۰۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حمیدرضا کریمی امروز _ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی موجود در پارکینگ‌های انتظامی استان کرمانشاه، اظهار کرد: بر این اساس و طبق قانون، پلیس راهور باید از طریق وسایل ارتباط جمعی به فاصله یک ماه دو مرتبه به مالکان خودروهای رسوبی و وسایل نقلیه فرسوده برای ترخیص اطلاع‌رسانی کند.

وی افزود: در صورتی که مالک ظرف مدت سه ماه از تاریخ انتشار آگهی وسایل نقلیه از مراجعه خودداری کند، وسیله نقلیه در حکم، رها شده تلقی می‌شود و طبق مقررات تعیین تکلیف خواهد شد.

دادستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای وسایل نقلیه‌ای که دارای شماره تلفن و نشانی مالک است، علاوه بر فراخوان پلیس راهور از طریق پلیس‌های تخصصی مربوطه ابلاغ‌هایی به مالک صورت می‌گیرد یا با آن‌ها تماس گرفته می‌شود.

کریمی اضافه کرد: پلیس راهور باید لیست تمام خودروهای فرسوده غیرقابل استفاده و اسقاطی را شناسایی و تفکیک و به قید فوریت اقدامات لازم را برای ترخیص آن‌ها به صورت جداگانه اجرایی کند.

وی گفت: به منظور جلوگیری از انباشت مجدد خودروهای رسوبی در پارکینگ‌ها، در زمان توقیف هر خودرویی باید اطلاعات و مشخصات کاملی از مالک و متصرف آن همچون پلیس راهور، پلیس راه، پلیس‌های تخصصی انتظامی، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها ثبت شود.

کد خبر 747738

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان لوازم خودرو در چیتگر
  • هشدار رادان به روسای پلیس: در توقیف خودروی بی‌حجاب‌ها زدوبندی برای یدک‌کشی و پارکینگ ایجاد نشود (فیلم)
  • هشدار رادان به پلیس: در توقیف خودروی بی حجاب ها زد و بندی برای یدک کشی و پارکینگ ایجاد نشود (فیلم)
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • از کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور تا مرگ ۳ نفر در حادثه رانندگی در فارس
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
  • هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سوالات کنکور