Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@22:18:15 GMT

اجاره‌نشینی در ایران چند؟

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۱۰۴۷۵

آمار رسمی این‌گونه نشان می‌دهد که حداکثر مبلغی در که در ایران بابت اجاره هر متر واحد مسکونی پرداخت می‌شود حدود ۱۷۱ هزار تومان است!

به گزارش ایسنا، بررسی وضعیت معاملات مسکن در ایران تا پایان سال گذشته یعنی سالی که با افزایش تند قیمت خرید و فروش و اجاره خانه همراه بود مبلغ اجاره هر متر واحد مسکونی در مقایسه با پایان سال ۱۳۹۶ تا حداقل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این در حالی است که حداکثر مبلغ اشاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی به ۱۷۱ هزار و ۴۳۱ تومان می‌رسد.

همچنین حداقل مبلغ اجاره برای هر متر در کل کشور حدود ۱۸۱ تومان و در مجموع متوسط قیمت ۱۱ هزار و ۱۰۶ تومان گزارش شده است.

بر این اساس اختلاف حداقل و حداکثر مبلغ اجاره بابت هر مترمربع خانه در ایران به حدود ۱۷۱ هزار و ۲۵۰ تومان می‌رسد.

با این آماری که مرکز آمار بر آن تاکید دارد، برای اجاره یک خانه ۱۰۰ متری در ایران حداکثر هزینه‌ای که وجود دارد ماهانه ۱۷ میلیون تومان و برای حداقل قیمت در ماه حدود ۱۸ هزار و ۱۰۰ تومان است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک اجاره نشین مسکن مرتضی صفاری بیت کوین سعید طوسی هفته قوه قضائیه محسن افشانی محمد بهشتی اتحادیه اقتصادی اوراسیا امیر جعفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۰۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداران تتر نقره داغ شدند | عقب نشینی دلار پس از نمایش قدرت ایران

به‌گزارش همشهری آنلاین، همزمان با آغاز سال جدید و افزایش تنش‌های نظامی شیب صعودی قیمت دلار افزایش یافت. بررسی‌ها از نوسان قیمت دلار نشان می‌دهد که این موج صعودی ناشی از تغییرات اقتصادی نبوده و صرفا تحت‌تأثیر تحولات سیاسی اتفاق افتاده است موضوعی که کارشناسان اقتصادی نیز درباره آن اتفاق نظر دارند. در چنین شرایطی ظرف روزهای گذشته با شدت گرفتن اخبار مربوط به پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی شیب قیمت دلار صعودی تر شد و قیمت دلار ظرف چند روز، بیش از چند هزار تومان افزایش یافت.

ماجرا در زمان آغاز پاسخ نظامی ایران به اسرائیل اما به کلی متفاوت بود. یکشنبه صبح و در همان ابتدای آغاز حملات نظامی ایران به پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی سرمایه‌گذاران به بازار دیجیتال دلار که با نام تتر در بازار رمزها شناخته می‌شود حمله کردند و این موضوع منجر شد تا قیمت هر تتر که معادل یک دلار آمریکاست در همان آغاز حمله نظامی در صرافی‌های ایران به ۷۲هزار و۵۰۰تومان برسد. این رشد قیمت تتر در ساعات‌ نخست روز یکشنبه این گمانه را ایجاد کرده که قیمت هر دلار آمریکا در بازار نقدی روز یکشنبه با رشد زیادی مواجه می‌شود؛ به‌طوری که در شایعات مختلفی که در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد، برآورد می‌شد قیمت هر دلار در بازار نقدی روز یکشنبه به ۷۵ و ۸۰ هزار تومان برسد.

اما صبح امروز و همزمان با بازگشایی بازارها، عیار تحلیل‌های تلگرامی مشخص شد و اگرچه قیمت هر دلار در ابتدای معاملات برای مدت اندکی تا ۶۸ هزار تومان افزایش یافت اما پس از آن با یک شیب نزولی به محدوده ۶۵هزار تومان بازگشت. همگام با این نزول قیمت هر تتر نیز در بازار ارزهای دیجیتال با نزول۶هزار تومانی مواجه شد و خریداران تتر ۷۲هزار تومانی نقره داغ شدند.

بیشتر بخوانید

روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد | بازار آرام ارز پس از انتقام ایران از رژیم صهیونیستی برآورد هزینه‌ای که موشک‌ها و پهپادهای ایران روی دست ارتش اسرائیل گذاشتند

به‌نظر می‌رسد درصورت تداوم این رویه ظرف روزهای آینده و تحت‌تأثیر قدرت نمایی ایران در برابر اسرائیل شاهد نزول بیشتر قیمت دلار باشیم.

کد خبر 844440 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها رمزارز ارز - بازار داخلی ارز دیجیتال حمله ایران به اسرائیل دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • ادامه کاهش نرخ ارز در بازار
  • قیمت باورنکردنی پیکان وانت در ۱۴۰۳ / اجاره ماهی ۱۵ میلیون!
  • عقب نشینی غرب از حمایت رژیم صهیونیستی
  • ویدیو/ چرا بایدن از همراهی نظامی با اسرائیل عقب‌نشینی کرد؟
  • خریداران تتر نقره داغ شدند | عقب نشینی دلار پس از نمایش قدرت ایران
  • عقب‌ نشینی تل‌ آویو از تشدید تنش با ایران
  • عقب‌نشینی تل‌آویو از تشدید تنش با ایران
  • عقب نشینی وزیر اسرائیلی از تقابل با ایران
  • حداقل حقوق ۱۴۰۳ همراه با جزئیات کامل
  • بازار ارز عقب‌نشینی کرد