Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@12:02:07 GMT

پیکر ۱۵۰ شهید دفاع مقدس به معراج رسید

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۱۰۴۸۴

پیکر ۱۵۰ شهید دفاع مقدس به معراج رسید

پیکر مطهر ۱۵۰ شهید دوران دفاع مقدس که متعلق به عملیات‌های والفجر ۱، خیبر، ایذائی والفجر ۸، رمضان، بیت‌المقدس، والفجر۴، محرم، کربلای ۵ و تک دشمن در سال ۶۷ به شهادت رسیده‌اند امروز از مقابل دانشگاه تهران روی دستان مردم تا معراج شهدا در خیابان بهشت تشییع شدند.

با وجود گرمای بسیار زیاد جمعیت کثیری در این مراسم شرکت کرده و با پای پیاده این مسیر را طی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هر کسی سعی می‌کرد دستش را به تابوت شهدا متبرک کند. در طی مسیر خانواده‌هایی که با فرزندان کوچک‌شان آمدند، آن‌ها را برای لحظه‌ای کنار تابوت شهدا می‌گذارند تا بدانند استقلال و امنیت کشور و آینده شان مرهون خون دادن چه کسانی است.

زنان حتی آن‌هایی که جزء خانواده شهدا نبودند برای این جوانان اشک می‌ریختند و در دل مرثیه می‌خواندند. مداح‌هایی در طول مسیر ذکر مصیبت اهل بیت را می‌خواندند و حضار با آن‌ها همراهی می‌کردند.

سرباز‌ها و نیروی انتظامی هم با وجود اینکه در حین مأموریت بودند و انصافا نظم مراسم را به خوبی حفظ کردند نیز حال و هوایشان با مأموریت‌های دیگر متفاوت بود.

سرانجام پیکر‌ها به معراج می‌رسند. تابوت‌ها روی دستان مردم از کامیون‌ها به داخل ساختمان معراج انتقال داده می‌شوند. مردم کنار آن‌ها تجمع کرده و دعا می‌خوانند و درد دل‌هایی را زیر لب با شهدا واگویه می‌کنند. جوانی با خودکار به یادگار روی پرچم کشورمان که تابوت شهید را مزین کرده است، می‌نویسد: «خدایا شهادت را عاقبت ما کن، نمی‌خواهم بمیرم.» از این دست جملات زیاد روی پرچم‌ها نوشته شده.

قرار است روز شنبه هم مراسم تشییع ۱۵۰ شهید دفاع مقدس در استان‌های مختلف کشور برگزار شود. پیکر این عزیزان متعلق به استان‌های اصفهان، سمنان، خراسان رضوی، خوزستان، بوشهر، تهران، فارس، قزوین، چهارمحال و بختیاری، گیلان و یزد است.

۳۵ نفری که در میان ۱۵۰ شهید هویتشان شناسایی شده است، توسط خانواده‌هایشان که بیش از سه دهه چشم انتظار بودند به خاک سپرده می‌شوند و بقیه همچنان میل به گمنامی دارند و بدون نام دفن خواهند شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شهدای دفاع مقدس پیکر شهدا معراج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۰۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، بهادر کرمی در خصوص اقدامات کمیته علمی و پژوهشی کنگره ملی دو هزار شهید استان گفت: با همکاری اعضای کمیته، کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس در دست تدوین است.
رئیس کمیته علمی پژوهشی کنگره ملی شهدای استان افزود: پنج جلد کتاب برای توزیع در سطح مدارس پیرامون خاطرات رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس در دست تدوین است.
وی با اشاره به اینکه فراخوان ارسال مقاله برای روزهای پایانی کنگره بر عهده این کمیته است، ادامه داد: جمع‌آوری، بررسی و داوری مقالات، همچنین انتخاب سخنران و پوستر کنگره بر عهده این کمیته است.
کرمی بیان کرد: با همکاری مجموعه دانشگاهیان سفری به روستای موگر شهرستان لنده داشتیم و مزار شهید طیب را زیارت و جلسات تبیینی و تحلیلی برگزار کردیم.
رئیس کمیته علمی پژوهشی کنگره ملی شهدای استان عنوان کرد: به همت بسیج دانشجویی کشور شهید طیب به عنوان شهید شاخص کشور معرفی شد.
کرمی گفت: نصب تمثال مبارک شهدای دانشجو در دانشگاه‌های استان از دیگر وظایف این کمیته است.
وی گفت: قرار است اعضای کمیته‌های کنگره ملی شهدای استان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کنند.

دیگر خبرها

  • «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» در منطقه ۱۳ اصفهان
  • ۶٨ گلزار شهید چهارمحال و بختیاری در انتظار ساماندهی
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است
  • آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • افزایش حقوق ایثارگران و خانواده شهدا
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار فارس
  • قدردانی امیرعبداللهیان از خانواده شهید طهرانی مقدم
  • گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حجازی در زارچ