Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «جرد کوشنر» مشاور ارشد و داماد رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه خبر داد که به دلیل پیش‌رو بودن انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی و تنش‌های اخیر آمریکا با ایران، اجرای طرح سازش موسوم به «معامله قرن» به تعویق می‌افتد.

کوشنر در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» مدعی شد: «مردم غزه و کرانه باختری (به معامله قرن) با دقت توجه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما از بسیاری از افرادی که با آنها در تماس بودیم می‌شنویم که از چشم‌انداز (معامله قرن) بسیار خرسند و راضی هستند».

وی با اجتناب از پاسخ دادن به سوال خبرنگار فاکس‌نیوز مبنی بر اینکه چه کسی با مردم غزه یا کرانه باختری در تماس بوده، توضیح داد که این احساس رضایت را حین تماس با مقامات سیاسی و شهروندان عادی فلسطینی برداشت کرده‌اند.

خبرنگار فاکس‌نیوز سپس به سراغ دو نفر از رهبران مقاومت فلسطینی و حماس رفته و از آنها درباره ادعای کوشنر مبنی بر خرسندی فلسطینی‌ها از معامله قرن پرسید. آنها گفتند که نمی‌دانند کدام چهره سیاسی فلسطینی هفته جاری با مقامات دولت آمریکا درباره طرح سازش صحبت و ابراز رضایت کرده است.

«نبیل ابو ردینه» معاون نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان اینکه دولت آمریکا هیچ طرحی را به آنها نشان نداده، اینگونه شفاف‌سازی کرد: «ترامپ در ابتدا به (محمود) عباس رئیس تشکیلات می‌گفت که به دنبال یک توافق است. ما مدت‌ها منتظر آن توافق بودیم. اما تیم او تصمیم گرفتند که توافق را به یک طرح تقلیل دهند. سپس ما درباره ابعاد آن در رسانه‌ها شنیدیم و چیزی را به چشم خود ندیدیم».

ابو ردینه با اشاره به تصمیم ترامپ در اعلام قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی، گفت: «ما در آن زمان به ترامپ گفتیم که اگر قدس در گزینه‌های ما نباشد، (مذاکره با) دولت آمریکا هم در کار نخواهد بود. ابعاد صلح مبتنی بر راهکار دو دولتی و بازگشت به مرزهای 1967 است».

وی همچنین افزود به‌محض اینکه دولت آمریکا بپذیرد که دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی تشکیل شود، آنگاه عباس نیز فردای آن روز در کاخ سفید به مذاکره با او می‌رود.

بر این اساس، یکی از سران فلسطینی در واکنش به این اظهارات کوشنر به فاکس‌نیوز گفت: «من واقعا تعجب می‌کنم که کوشنر چقدر ساده لوح است!»

کوشنر در ادامه این مصاحبه با بیان اینکه دولت آمریکا هنگام طراحی معامله قرن، روی اهدافی که می‌خواست طی بازه زمانی مشخصی به‌دست بیاورد تمرکز کرده، اظهار داشت: «ما مطمئنیم که با اصرار به اجرای این طرح می‌توانیم چیزهایی که می‌خواهیم به‌دست بیاوریم».

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فاکس‌نیوز درباره اینکه آیا از نظر آمریکا، رژیم تل‌آویو مسئول وضعیت نابسامان کنونی در غزه است یا نه، گفت: «ما در ارتباطاتمان دچار انقطاع شدیم. اگر حماس تصمیم بگیرد که معیشت مردم غزه را بهبود بخشد، به‌نظرم یک طرف مشتاق در آمریکا و اسرائیل خواهند داشت... پس فعلا نمی‌توانید اسرائیل به‌دلیل دفاع از خود و شهروندانش سرزنش کنید».

مشاور ارشد کاخ سفید در واکنش به این سوال که آیا اجرای موفق معامله قرن می‌تواند مشکلات آمریکا با ایران را حل کند، مدعی شد: «بیشتر، یک سد محکم‌تری (علیه ایران) در منطقه ایجاد می‌کند که به‌نظرم بدترین کابوس ایران خواهد بود».

کوشنر همچنین با اجتناب از پاسخ به سوالی درباره زمان قطعی رونمایی و اجرای طرح معامله قرن، احتمال داد که به دلیل تنش‌های اخیر آمریکا با ایران و نزدیک بودن انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی برای تعیین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، تاریخ اعلام آن به تعویق بیافتد.

طرح موسوم به معامله قرن که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

کوشنر شنبه هفته جاری مدعی شد که در طرح صلح پیشنهادی آمریکا طرحی 5 میلیارد دلاری وجود دارد که بر اساس آن کرانه باختری به نوار غزه متصل می‌شود.

23310311

کد خبر 1274268

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران فلسطین کوشنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۰۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید مردم غزه از حمله تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رویترز از واکنش پر شور مردم غزه به اصابت موشک‌های ایران به مقرر نظامی رژیم اسرائیل پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، خبرگزاری رویترز نوشته است که حمله ایران به رژیم اسرائیل در روز یکشنبه با تشویق بسیاری از فلسطینی‌ها در غزه به‌عنوان یک تسویه‌حساب نادر برای تهاجم‌های اسرائیل به مناطق تحت اشغال‌شان، همراه شد. اگرچه اندکی معتقدند این حمله تهران بیشتر نمادین بوده است تا وارد کردن خسارت واقعی.

ابوعبدالله به رویترز با اشاره به سرزمینی که در سال ۱۹۴۸ به اشغال رژیم صهیونیستی در آمد، گفت: «برای اولین بار، موشک‌هایی را دیدیم که در مناطق ما فرود نیامدند. این موشک‌ها به سمت فلسطین اشغالی می‌رفتند.

او در ادامه افزود: «ما امیدواریم که با ایران یا هر کشور دیگری به جنگ، ممکن است راه‌حل برای غزه نزدیک‌تر از همیشه باشد. ممکن است آمریکایی‌ها مجبور شوند [مسئله] غزه را حل کنند تا به ریشه‌های مشکل پایان دهند.»

بر اساس گزارش رویترز، بیش از ۳۳ هزار نفر در نوار غزه از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در واکنش به عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر کشته شده‌اند و جمعیت باقی‌مانده احساس می‌کنند که توسط همسایگان خاورمیانه‌ای خود رها شده‌اند.

با این حال، ایران و متحدین منطقه‌ای آن، که همچنین متحد حماس غزه هستند، از آنها حمایت کرده‌اند. سوریه و گروه حوثی (انصارالله) یمن حمله تلافی‌جویانه ایران را مشروع خواندند و حزب الله لبنان، این حمله را «شجاعانه» ستود.

به گفته رویترز، تصاویر ویدئویی منتشر شده از منطقه محاصره شده غزه بسیاری از ساکنان را نشان می‌دهد، از جمله در داخل چادرهایشان، سوت می‌زنند و دیگران در حالی که آسمان توسط موشک‌های ایران و موشک‌های رهگیری اسرائیل می‌درخشد، با شادی فریاد «الله اکبر» سر می‌دهند.

ماجد ابوحمزه ۵۲ ساله، پدر هفت فرزند، و اهل غزه به رویترز گفت: «هر کس تصمیم به حمله به اسرائیل بگیرد، جرأت حمله به اسرائیل را داشته باشد در زمانی که تمام دنیا در خدمت آن هستند، از نظر فلسطینی‌ها یک قهرمان است، صرف نظر از اینکه ما در ایدئولوژی آنها (ایران) مشترک باشیم یا نه.»

ابوحمزه در ادامه افزود: «بیش از شش ماه است که سلاخی شده‌ایم و هیچ‌کس جرأت انجام کاری را نداشت. اکنون ایران پس از ضربه زدن به کنسولگری‌اش، به اسرائیل ضربه می‌زند و این قلب ما را شاد می‌کند.»

ایران این حمله را به دلیل حمله‌ی رژیم اسرائیل به محوطه سفارت خود در سوریه در اول آوریل آغاز کرد که منجر به کشته شدن فرماندهان ارشد سپاه پاسداران شد.

حق طبیعی دفاع از خود

رویترز در ادامه نوشته است، حماس که از ۷ اکتبر درگیر جنگ با رژیم صهیونیستی در غزه است، از حمله ایران دفاع کرد و در بیانیه‌ای گفت که این حمله «حق طبیعی و پاسخی شایسته» به حمله به مجموعه سفارت ایران است.

کمیته مقاومت مردمی فلسطین (PRC)، یک گروه مسلح که در کنار حماس در غزه علیه رژیم اشغالگر اسرائیل می‌جنگد، گفت که مداخله ایران می‌تواند آرمان فلسطین را تقویت کند و گفت که برای اسرائیل این آخرین میخ در تابوت آن است.

جهاد اسلامی نیز از حمله ایران دفاع کرد و کشورهایی را محکوم کرد که به گفته آنها به عنوان «سپر محافظ» برای اسرائیل عمل می‌کردند. این کشورها عبارت‌اند از آمریکا، انگلیس، فرانسه، و اردن.

رویترز مدعی است که البته همه از حمله ایران حمایت نکردند و برخی مردم در رسانه‌های اجتماعی اقدام به گمانه‌زنی و فرضیه‌پردازی‌های مختلف شدند.

وزارت خارجه و وزارت دفاع در روزهای اخیر بارها قطعی بودن حمله تلافی‌جویانه را تأیید کرده بودند و انتظارات بی‌جا برخی در خصوص آغاز جنگ تمام‌عیار توسط ایران از ابتدا غلط بوده است زیرا ایران مایل به گسترش دامنه جنگ نیست و بارها بر ضرورت اجرای قطعنامه تصویب شده شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه تاکید کرده است.

در عین حال، رژیم صهیونیستی به حملات نظامی خود در سراسر نوار غزه ادامه داد و بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه، در ۲۴ ساعت گذشته ۴۳ فلسطینی کشته و ۶۲ نفر دیگر زخمی شدند. به گفته پزشکان و ساکنان، در آخرین حادثه، یک زن فلسطینی کشته و ۲۳ نفر دیگر زخمی شدند که نیروهای رژیم صهیونیستی به ده‌ها نفری که قصد داشتند از جنوب به مناطق شمالی غزه برگردند، تیراندازی کردند.

کد خبر 744892

دیگر خبرها

  • وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل
  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • افشاگری مالک تلگرام علیه دولت آمریکا
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • یورونیوز: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های نفتی ایران را تشدید کند
  • افشاگری مالک تلگرام علیه دولت آمریکا/ پاول دورف: می خواستند مهندس من برایشان جاسوسی کند
  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست
  • عملیات وعده صادق ، سیلی محکم به اسرائیل و آمریکا
  • تمجید مردم غزه از حمله تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی