Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ سید علی اکبر میری روز پنجشنبه در نشست مشترک کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر و روانگردان ها و شناسایی اموال قاچاقچیان، همزمان با سالروز جهانی مبارزه با موادمخدرف در سالن شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان سمنان، افزود: سمنان استانی مرزی نیست، اما به علت قرار گرفتن در حاشیه کویر، نسبت به سایر استان ها یکی از محورهای انتقال مواد مخدر به دیگر منطقه های کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اشرافیت ماموران انتظامی استان سمنان به مناطق کویری، تصریح کرد: در سه ماهه ابتدایی سال ۹۸ حدود چهار تن و ۶۲۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان ادامه داد: بهار ۹۸ بیش از ۲ تن تریاک و یک تن و ۴۰۰ کیلوگرم مرفین، ۲۲۳ کیلوگرم حشیش و هروئین و ۱۳۲ کیلوگرم شیشه کشف شد و یک هزار و ۱۲۳ نفر در طرح های مختلف مبارزه با مواد مخدر از قبیل توزیع کنندگان در بوستان ها دستگیر شدند که ۴۲ نفر از آنان زن بودند.

میری با بیان اینکه ۲۴۹ خرده فروش مواد مخدر در استان سمنان بهار امسال دستگیر شدند، اضافه کرد: سه تن از خرده فروشان دستگیر شده در این استان را زنان تشکیل می دهند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان ادامه داد: ۳۲۰ معتاد متجاهر تاکنون دستگیر شدند که ۷۶ نفر آنان تحویل بهزیستی شدند، اما بودجه کافی در اختیار بهزیستی برای نگهداری از این افراد در مدت تعیین شده قانونی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: نبود بودجه کافی در زمینه نگهداری و درمان معتادان در دو پرسه ۶ ماهه سبب شده بسیاری از آنها دوباره به عرصه مصرف مواد مخدر بازگردند.

میری با ناچیز دانستن حق کشف مواد مخدر توسط ماموران انتظامی و مبارزه با مواد مخدر، یادآور شد: حق کشف ماموران مواد مخدر نیازمند بازنگری است، چرا که قوانین و مقررات این حوزه برای ۳۰ سال گذشته است و به روز نیست.

نشست مشترک کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر و روانگردان ها و شناسایی اموال قاچاقچیان استان سمنان همزمان با سالروز جهانی مبارزه با موادمخدر، با حضور محمد ترحمی مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با موادمخدر کشور، رضا زمانی معاون اول دادستان مرکز استان، زین العابدین حسام سرپرست دادسرای انقلاب سمنان، محمدحسین همتی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان سمنان برگزار شد.

حاضران در این نشست در زمینه چگونگی شناسایی اموال سوداگران مرگ و موانع و مشکلات مرتبط با این مساله، موانع حقوقی و قضائی در مبارزه با مواد مخدر به ویژه روانگردان ها تبادل نظر کردند.

۹۸۹۱/‏۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان مواد مخدر انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۰۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۱۰۰ کیلوگرم تریاک

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سردار علی ابراهیمی گفت: با تلاش شبانه روزی پلیس مبارزه با موادمخدر قزوین و با آگاهی ماموران، یک دستگاه کامیون حامل بار صیفی جات که از کرمان عازم یکی از شهرهای شمالی کشور بود، مورد رصد قرار گرفت.   وی ادامه داد: با توقف کامیون حامل بار صیفی جات شامل خیار، گوجه و پیاز بود، ماموران با هوشیاری پس از بررسی و جستجوی دقیق موفق به کشف مقادیری موادمخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه ای نیز جاسازی شده بود را کشف کردند.   فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: ماموران مبارزه با مواد مخدر در این رابطه علاوه بر کشف ۱۰۰ کیلوگرم موادمخدر، یک نفر را به عنوان متهم دستگیر و پرونده قضایی تشکیل شده در این رابطه نیز به مراجع قضایی استان ارسال شد.   سردار ابراهیمی با اشاره به اینکه پلیس در مقابله و مبارزه با سوداگران موادمخدر از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد، افزود: از شهروندان درخواست داریم تا در صورت مشاهده هرگونه اقدامات مشکوک در زمینه فعالیت موادمخدر، مراتب را بلافاصله به سامانه پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.   فرماندهی انتظامی استان قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۹۰ کیلوگرم ماده مخدر را کشف و ۴۹ قاچاقچی را نیز دستگیر کرده است.      

 

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۱۰۰ کیلوگرم تریاک در استان قزوین
  • کشف و ضبط ۱۰۰ کیلوگرم تریاک
  • نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر
  • توقیف تریلی حامل سنگ با یک تن مخدر شیشه
  • از توقیف تریلی با حمل یک تن شیشه تا کشف ۷۰۰ کیلوگرم هروئین
  • کشف ۱۹۸ کیلو تریاک در میناب
  • (تصاویر) نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب
  • توقیف خودروهای شوتی با بیش از ۲۳ میلیارد کالای قاچاق در رودبار
  • کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران
  • توقیف خودروی حامل بارشیشه توسط مرزداران شمال سیستان وبلوچستان