Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجمین دوره همایش تمدن نوین اسلامی اسفند ماه سال جاری با محوریت "دولت اسلامی" برگزار خواهد شد. ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، هدف نهایی انقلاب اسلامی رسیدن به تمدن نوین اسلامی در زنجیرهای منطقی و مستمراست. پس از وقوع انقلاب اسلامی و تشکیل نظام اسلامی که ارکان، عناصر و ابعاد آن در قانون اساسی به طور اجمال بیان شده و البته هنوز به طور کامل و تفصیلی تحقق پیدا نکرده است، عبور از دو گام دیگر یعنی دولت اسلامی و جامعه اسلامی و تشکیل تمدن نوین اسلامی، فرآیندی پیچیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، تامل و تعمق در این مفاهیم و مراحل و تلاش برای گفتمانسازی به منظور ایجاد نهضت نرم افزاری و تولید فکر و علم به شکل طبیعی در این خصوص، امری ضروری و حیاتی است. 

از این رو پنجمین همایش ملی تمدن نوین اسلامی با همکاری جمعی از مراکز دانشگاهی، حوزوی و علمی- پژوهشی کشور  در هشتم اسفند 1398 برگزار می‌شود.

با توجه به اینکه در 4 همایش گذشته به تبیین چیستی، چرایی و چگونگی تمدن نوین اسلامی پرداخته شده است و لازم است نگاهی ناظر به اقدام و عمل و حل المسائلی در این برهه در پیش گرفته شود، پنجمین همایش ملی تمدن نوین اسلامی به موضوع دولت اسلامی خواهد پرداخت. 

هنرمندان ابزار هنرهای اسلامی را برای دفاع از تمدن اسلامی و شکوفایی اقتصاد کشورهای اسلامی بکارگیری کننداستقبال از اثر تازه محمدرضا شفیعی کدکنی/ نگاهی متفاوت به اثر بی‌همتای عطار در تمدن اسلامی

اساتید، طلاب، دانشجویان و محققان مقالات پژوهشی خود را در ارتباط با محورهای زیر از طریق سایت همایش به آدرس neicc.shahed.ac.ir ارسال کنند:

*روش شناسی مطالعات دولت اسلامی
*نقشه راه دستیابی به دولت اسلامی
*نسبت دولت اسلامی و جامعه اسلامی
*منش کارگزاران دولت اسلامی
*الگوها و نظامات اداره کشور در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی
*ساختارها و نهادهای دولت اسلامی

انتهای پیام/

R1515/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ادبیات انقلاب اسلامی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ادبیات انقلاب اسلامی ادبیات انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۰۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار اقبال لاهوری از تمدن مغرب زمین به ما

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران دوشنبه ۳ فروردین با همراه تعدادی از وزرا از جمله محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عازم پاکستان شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر درباره مناسبات فرهنگی دو ملت ایران و پاکستان، گفت: شاید برای اثبات تقدم ارتباط و دیپلماسی فرهنگی با برخی کشورها نیاز به استدلال، بحث و گفت‌وگو داشته باشیم اما در مورد برخی از حوزه‌های فرهنگی و کشورهای حوزه تمدنی به هیچ استدلالی نیاز نداریم.

وی افزود: با پاکستان به دلیل همگرایی‌های تاریخی، فرهنگی و تمدنی گسترده‌ای که داریم چاره‌ای جز تقدم به تعامل فرهنگی نداریم؛ ما با تعامل فرهنگی با دوستان، برداران و خواهران پاکستانی در صف امت واحده قرار می‌گیریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه توفیق داریم در شهر اقبال لاهوری قرار داریم و روح فرهنگ ایرانی حاکم است، گفت: به واسطه وجود بزرگانی مثل اقبال لاهوری با پاکستان و مردم این کشور احساس همدلی، همگرایی و وحدت می‌کنیم. اقبال لاهوری از غرب و دل مشغولی‌های تمدن مغرب زمین به ما هشدار و بیدار باش می‌دهد و ما را به بیداری از خواب و رخوت دعوت می‌کند؛ در همین راستا در شعری می‌گوید: از هند و سمرقند و عراق و همدان خیز / از خواب گران خواب گران خواب گران خیز، از خواب گران خیز

اسماعیلی در پایان گفت: با وجود بزرگان، شعرا و حکمایمان امروز بیشترین بستر همدلی و همگرایی را با مردم پاکستان داریم و انشاالله این سفر آغازی دوباره برای ارتباطات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای میان دو کشور بزرگ و مهم در جهان اسلام خواهد بود.

کد خبر 6086562 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • مسئله‌گی حجاب؛ از بحران داخلی تا بشارت تمدنی
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • هشدار اقبال لاهوری از تمدن مغرب زمین به ما
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی