Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@20:34:54 GMT

ترامپ: از گوگل و فیسبوک شکایت می‌کنم

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۱۰۹۲۸

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اظهار کرد: باید از شرکت‌هایی همچون گوگل و فیسبوک شکایت کنیم و احتمالاً این کار را خواهیم کرد.

او در گفتگو با شبکه "فاکس بیزنس" به توییتر نیز تاخت و بدون ارائه مدرکی ادعا کرد که این شرکت با محدود کردن دنبال‌کننده‌های او، "رساندن پیامش به مخاطبان را بسیار دشوار کرده است".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری هیل، ترامپ افزود: کاری که توییتر می‌کند افتضاح است.

طبق گزارش‌ها، ترامپ پیش از این نیز درباره شمار دنبال‌کنندگانش از مدیرعامل توییتر انتقاد کرده است.

جمهوری‌خواهان مدت‌ها گوگل و فیسبوک را به سرکوب مطلب محافظه‌کاران متهم کرده‌اند و آن را نقض آزادی بیان دانسته‌اند.

ترامپ در ادامه سخنانش با اشاره به این شرکت‌ها اظهار کرد: این‌ها همه دموکرات هستند و عملکردشان کاملاً به نفع دموکرات‌ها جانبدارانه است.

یک سخنگوی شرکت گوگل در ایمیلی در واکنش به اظهارات ترامپ اظهار کرد: ما خدماتمان را با دقت و امنیت فوق‌العاده ارائه می‌کنیم تا منبع اطلاعات قابل اعتمادی برای همه باشد و از هرگونه دیدگاه سیاسی آکنده باشد. خط مشی ما برای همگان به طور علنی قابل مشاهده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۰۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصن کارمندان گوگل در اعتراض به همکاری این شرکت با رژیم صهیونیستی

چند تن از کارمندان «گوگل» در اعتراض به همکاری این شرکت با رژیم صهیونیستی در دفاتر شهر‌های «نیویورک» و «سانی‌ویل» ایالت کالیفرنیا دست به تحصن زدند.

به گزارش واشنگتن پست، سخنگوی معترضان می‌گوید دست کم ۹ کارمند در هر دو دفتر توسط نیرو‌های پلیس دستگیر شده‌اند.

گفته می‌شود گوگل با همراهی شرکت تجارت الکترونیکی «آمازون» یک قرارداد ۱.۲ میلیارد دلاری با رژیم صهیونیستی منعقد کرده و بر این اساس برخی خدمات مربوط به فضای ابری و مراکز داده را به کابینه رژیم ارائه می‌دهد. معترضان خواستار لغو این قرارداد شده و متعهد شدند که تا آن زمان به تحصن خود ادامه خواهند داد. 

این قرارداد سال ۲۰۲۱ امضا شده و در همان زمان هم برخی اعتراضات را در گوگل و خارج از آن به همراه داشت. اما از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر و بمباران و محاصره شدید این منطقه، اعتراضات افزایش یافته است. 

این تحصن یک روز پس از آن برگزار می‌شود که فعالان حامی فلسطین در اعتراض به حمایت نظامی واشنگتن از رژیم صهیونیستی، در سراسر آمریکا دست به تظاهرات زده و برخی بزرگراه‌ها، پل‌ها و ورودی فرودگاه‌های کشور را مسدود کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نبرد بزرگی که پس از مرگ انسان آغاز می‌شود
  • حرکت جنجالی گوگل/ اخراج کارمندان معترض به همکاری با اسرائیل
  • اعتراض کارمندان گوگل به همکاری این شرکت با اسرائیل
  • موج جدید اخراج‌ها در گوگل
  • گوگل کارمندان مخالف همکاری با رژیم اسرائیل را اخراج کرد
  • گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند
  • (ویدئو) اعتراض کارکنان گوگل به حمایت این شرکت از اسرائیل
  • اعتراض کارکنان گوگل به حمایت این شرکت از اسرائیل + فیلم
  • یوتیوب، یار دوازدهم اسرائیل!
  • تحصن کارمندان گوگل در اعتراض به همکاری این شرکت با رژیم صهیونیستی