Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:28:51 GMT

۳ میلیون قطعه ماهی زینتی در محلات تولید شد

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۱۱۰۶۴

۳ میلیون قطعه ماهی زینتی در محلات تولید شد

«احمدرضا جعفری» روز پنچشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تولید آبزیان زینتی در این مدت نسبت به سه ماه نخست پارسال ۸۰۰ هزار قطعه به دلیل فعال بودن کارگاه‌های پرورشی افزایش یافته است.

وی اظهارداشت :۲۰۰ گونه ماهی در هشت کارگاه پرورش ماهی زینتی محلات تولید می‌شود که مهمترین این گونه‌ها شامل دالر، پرت، اسکار، دیسکوز، سنکو، مونی، فلاور و آنجل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی محلات افزود: بچه ماهی زینتی پرورشی از کشورهای تایلند و مالزی و استان‌های اصفهان و کاشان وارد کارگاه‌های پرورشی محلات می‌شود و برای عرضه در بازارهای داخلی و خارجی تکثیر و پرورش می‌یابد.

جعفری با بیان اینکه ۱۶ درصد از میزان ماهیان زینتی کشور در شهرستان محلات تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: این شهرستان از نظر تنوع تولید ماهیان زینتی رتبه اول کشور و از نظر میزان تولید بعد از استان اصفهان در جایگاه دوم قرار دارد.

وی گفت: ۱۰ میلیون قطعه ماهی زینتی پارسال در کارگاه‌های پرورشی این شهرستان تولید و روانه بازار شده است.

محلات واقع در جنوب استان مرکزی با ۵۵ هزار نفر جمعیت، قطب تولید سنگ تزئینی ساختمان، ماهیان زینتی و گل و گیاه زینتی است.

/ ‏۶۰۱۳/‏۷۲۷۷/۳۰۷۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پرورش ماهی ماهی زینتی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۱۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنر موجب توسعه و ماندگاری فرهنگ می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ترکیان شامگاه چهارشنبه در آئین رونمایی از پوستر دومین جشنواره تئاتر خیابانی منطقه‌ای شهرستان محلات با اشاره به اهمیت هنر، اظهار کرد: هنر موجب توسعه، استحکام و ماندگاری فرهنگ می‌شود و هر شهری که از ظرفیت هنرمندان، هنردوستان و اهل مطالعه، بیشتری بهره گیری کند، موفق‌تر خواهد بود.

وی ادامه داد: افتخار شهر به داشتن انسان‌های متفکر، کتابخانه‌ها، کتابخوانان، افرادی که برای مشاهده تئاتر و سینما هزینه می‌کنند همچنین افرادی که از ظرفیت اساتید برجسته بهره می‌برند، خواهد بود.

ترکیان افزود: افتخارات اهالی هنر بر اثر سال‌ها تلاش، ممارست و تحمل دشواری‌ها به دست می‌آید که بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به الزامات و ملاحظات تئاتر خیابانی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا این آئین با باشکوه و درخور نام شهرستان برگزار شده تا هنر شهرستان ارتقا پیدا کند.

محمدجواد کاظم‌زاده، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان محلات نیز در این آئین گفت: تئاتر، هنری زنده است که به طور مستقیم با مخاطب ارتباط برقرار کرده و می‌تواند اثرگذار بوده و به حل معضلات اجتماعی بپردازد.

کد خبر 6081507

دیگر خبرها

  • کارگاه تولید نوشیدنی‌های گیاهی در آبادان
  • جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در ماهنشان
  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • هنر موجب توسعه و ماندگاری فرهنگ می‌شود
  • بهسازی ۲۵۰۰ پایه چراغ روشنایی معابر شهرستان محلات
  • تولید بیش از ۷۰۰ تن ماهی سردآبی در استان یزد
  • کارگاه تولیدی لامپ‌های LED در اوین راه‌اندازی شد
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره شهرستان یزد
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان‌های دلیجان و محلات