Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: صادرات غیرنفتی در صورتی شامل معافیت مالیاتی می‌شود که ارز برگشت داده شود، بر همین اساس غالب صادرکنندگان می‌توانند از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

به گزارش مشرق، فرهاد دژپسند در حاشیه بازدید از منطقه اقتصادی سلفچگان با بیان اینکه تولید برخی از واحدها در سه‌ماهه نخست سال جاری نسبت به روند سه‌ماهه سال گذشته رشد قابل‌توجهی داشته است، اظهار داشت: حتی برخی واحدها بنا دارند که شیفت‌های کاریشان را به سه شیفت افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اقتصاد و امور دارایی با بیان دلایل مهم بودن رشد صورت گرفته گفت: این رشد نشان می‌دهد که تولیدات این واحدها می‌تواند در کشور و در بخش صادرات از تقاضای کافی برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید: اولتیماتوم بانک مرکزی به صادرکنندگان

وی یکی از بحث‌های مطرح‌شده بخش صادرات را مسئله برگرداندن ارز توسط صادرکنندگان استان قم عنوان و تصریح کرد: به نظر من این مشکلاتی که از سوی صادرکنندگان مطرح شد اصلاً مشکلات قابل‌توجهی نبوده و با توجه به تصمیمات اتخاذشده در زمینه ارزی، صادرکنندگان منطقه ویژه سلفچگان می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای به افزایش صادرات اقدام کنند و این مشکلات قابل‌حل است.

دژپسند بیان کرد: به نظر می‌رسد به‌رغم اینکه منطقه ویژه سلفچگان ازنظر درصد بهره‌برداری از ظرفیت تولید با مشکلات مختصری مواجه است که با همکاری و کمک خوب منطقه، مدیریت استان و مجموعه اقتصاد و دارایی و مالیات می‌توانند فاز سه منطقه ویژه را در آینده نه‌چندان دور شروع کنند.

وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به تصمیمات گرفته‌شده از سوی کمیته ۵ نفره درزمینه مالیات نیز گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۹۸، صادرات غیرنفتی در صورتی شامل معافیت مالیاتی می‌شود که ارز برگشت داده شود، بر همین اساس غالب صادرکنندگان می‌توانند از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه میزان صادرات سه‌ماهه نخست امسال نسبت به سه‌ماهه سال گذشته ازنظر وزنی جهش و ازنظر ارزشی نیز رشد داشته است، خاطرنشان کرد: در مجموع میزان صادرات کشور در این مدت بسیار خوب بوده است.

وزیر اقتصاد و امور دارایی در پایان با اشاره به اعضای کمیته ۵ نفره تصمیمات ارزی نیز گفت: این کمیته متشکل از سه وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر نفت و وزیر صنعت، معدن و تجارت به‌علاوه رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و رئیس‌کل بانک مرکزی است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز پهپاد آمریکایی لیگ ملت های والیبال صادرات فرهاد دژپسند مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۱۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اقتصاد: حمایت از تولید، نیازمند تخفیف های بیشتر در حوزه مالیاتی است

وزیر اقتصاد با اشاره به بار مالیاتی که در قانون بودجه ۱۴۰۳ نسبت به لایحه ۱۴۰۲ ایجاد شد، یادآور شد که وزارت اقتصاد رسما با این موضوع مخالفت کرد.

به گزارش ایسنا، احسان خاندوزی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران توضیخ داد که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش بار مالیاتی که در قانون مصوب بر لایحه بودجه دولت اضافه شده، حدود ۱۰ درصد افزایش بار مالیاتی برای کشور به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه سیاست حمایت از تولید ایجاب می کند که تسهیل کنیم و تخفیف های بیشتری در حوزه مالیاتی داشته باشیم، امیدواریم مجلس شورای اسلامی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ای که ایجاد شده است را از طرق دیگری مثل انتشار اوراق تامین کند و به دولت اجازه انتشار دهد تا نیازی به این افزایش مالیات برای سال ۱۴۰۳ وجود نداشته باشد.

این خبر تکمیل می شود.

دیگر خبرها

  • خاندوزی: دولت تخفیف‌های بیشتر مالیاتی برای حمایت از تولید در نظر گرفته است +فیلم
  • مصوبه جدید دولت برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان
  • خاندوزی: دولت تخفیف‌های بیشتر مالیاتی برای حمایت از تولید در نظر گرفته است
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • عوارض صادرات خام و نیمه‌خام همانند سال قبل است
  • حمایت از تولید، نیازمند تخفیف‌های بیشتر در حوزه مالیاتی است
  • خبر خوب وزیر اقتصاد برای صادرکنندگان
  • خاندوزی: عوارض صادرات خام و نیمه‌خام همانند سال قبل است
  • وزیر اقتصاد: حمایت از تولید، نیازمند تخفیف های بیشتر در حوزه مالیاتی است
  • ضرورت اصلاحات مالیاتی لازم در جهت تقویت تولید/ چگونه سرمایه‌های خرد مردمی به سمت بخش مولد اقتصاد جذب می‌شود؟