Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@01:33:49 GMT

حرکت فرانسه به سمت رشد اقتصادی صفر درصدی

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۱۱۲۳۷

حرکت فرانسه به سمت رشد اقتصادی صفر درصدی

مرکز آمار فرانسه پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی سه ماهه دوم فرانسه را به ۰.۳ درصد کاهش داد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، جدیدترین برآورد مرکز آمار فرانسه از اقتصاد این کشور نشان می‌دهد که افزایش مشکلات سر راه رشد اقتصادی جهان و فرانسه باز هم شتاب دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو را کند خواهد کرد؛ به گونه‌ای که انتظار می‌رود در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ رشد اقتصادی فرانسه به تنها ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد برسد.

مرکز آمار فرانسه پیش تر پیش‌بینی کرده بود که رشد اقتصادی فرانسه در سه ماهه دوم سال ۰.۴ درصد باشد با این حال این کشور احتمالاً امسال را با رشد ۱.۳ درصدی به پایان خواهد رساند که بیش از دو برابر رشد ۰.۶ درصدی رقیب سنتی آن یعنی آلمان خواهد بود.

اقتصاد فرانسه سال گذشته به رشد ۱.۷ درصدی دست یافته بود و دولت این کشور پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی امسال ۱.۴ درصد خواهد بود. مرکز آمار فرانسه هشدار داده است که کاهش درآمد قابل تصرف خانوارهای فرانسوی مهم‌ترین عامل کاهش رشد اقتصادی در سه ماهه دوم سال خواهد بود.

طبق اعلام مرکز آمار فرانسه در سه ماهه نخست امسال برای بیش از ۱۰۰ هزار نفر اشتغالزایی صورت گرفته است و تخمین زده می‌شود که این رقم در سه ماهه دوم به نصف کاهش یابد. با این حال انتظار می‌رفت نرخ بیکاری تا پایان امسال با ۰.۵ درصد کاهش نسبت به رقم ثبت شده سال گذشته به ۸.۳ درصد برسد.

پیش تر مرکز آمار فرانسه اعلام کرده بود تورم ۱۲ ماه منتهی به ماه می در دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو تنها ۰.۹ درصد بوده است که کمتر از رقم ۱.۱ درصد پیش‌بینی شده توسط کارشناسان و ۰.۴ درصد کمتر از رقم ثبت شده مربوط به دوره مشابه ماه آوریل است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرانسه رشد اقتصادي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۱۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد جدید برای سفرهای هوایی چین

 سفرهای هوایی چین در سال نو چینی رکورد جدیدی را ثبت کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، خطوط هوایی چین در سه ماهه اول سال، در بحبوحه تلاش‌های دولت چین برای تقویت بخش گردشگری این کشور و تقاضای شدید برای تعطیلات در خانه، رکوردی بی‌سابقه ثبت کردند.

شبکه تلویزیون دولتی چین (CCTV) اعلام کرد که مجموع ترافیک هوایی مسافران در سه ماه اول سال ۲۰۲۴ به ۱۸۰ میلیون سفر رسیده است.  

رقم منتشرشده بیشترین میزان برای چنین سه ماهه‌ای است و نشان‌دهنده رشد سالانه ۳۷.۷ درصدی است.

در حالی که ترافیک هوایی برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ با توجه به  آخرین کنترل‌های سختگیرانه کرونا در ژانویه نسبتاً کاهش یافته بود، این ارقام همچنان ۱۰.۲ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ است.

مهمترین تعطیلات چین، سال نو چینی و معمولاً در سه ماهه اول سال است. در این جشن که در ماه فوریه امسال برگزار شد، صدها میلیون نفر برای گردهمایی خانوادگی به شهرهای خود بازگشتند.

بر اساس این گزارش،  ۸۳.۵ میلیون سفر هوایی بی‌سابقه در طول تعطیلات ۴۰ روزه امسال انجام شد که ۵۱ درصد نسبت به سال ۲۰۲۳ و ۱۴.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش داشت.

تردد مسافران هوایی برای دوره سه ماهه، در مسیرهای داخلی ۱۶۰ میلیون سفر بوده است که نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش ۱۴.۳ درصدی را نشان می‌دهد، در حالی که در مجموع ۱۴.۱ میلیون سفر در مسیرهای بین‌المللی انجام شده  که ۷۸ درصد از سطح سال ۲۰۱۹ بیشتر است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش ۷۰ درصدی تعداد تولدها از مادران غیر ایرانی در ۴ سال
  • خم شدن کمر اقتصاد اسرائیل زیر بار جنگ غزه
  • ثبت رکورد جدید برای سفرهای هوایی چین
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • آمار بیکاری در انگلیس رکورد زد
  • استقبال ۵۰ درصدی مودیان از اظهارنامه های پیش فرض
  • کاهش ۱۴ درصدی نرخ تورم لرستان
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال 27 هزار کادر درمان و 70 هزار معلم جذب خواهد شد
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ تکلیف جذب کادر درمان مشخص شد