Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@21:48:20 GMT

42 هزار پرونده قضائی در قوچان مختومه شد

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۱۱۳۹۰

42 هزار پرونده قضائی در قوچان مختومه شد

رئیس دادگستری قوچان گفت: در سال گذشته 42 هزار و 241 پرونده به حوزه قضایی این شهرستان وارد و بیش از 42 هزار پرونده نیز مختومه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، حجت الاسلام ابوالفضل آذری، رئیس دادگستری قوچان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تشریح آخرین وضعیت پرونده های این حوزه قضایی اظهار داشت: در این شهرستان 11 شعبه دادگاه و 11 شعبه دادسرا فعال بوده و در مجموعه حوزه قضایی سال گذشته 42 هزار و 241 پرونده وارد و بیش از 42 هزار پرونده نیز مختومه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با تلاش قضات و پرسنل قوچان بیش از 500 پرونده نیز از موجودی پرونده های در جریان این حوزه قضائی کاهش یافته است، افزود: براساس تاکیدات مدیر کل و سایر مسئولین استانی و کشوری، تلاش برای کاهش آمار پرونده های موجودی و پرونده های به اصطلاح مسن افزایش یافته و خوشبختامه توفیقات خوبی نیز به دست آمده است.

وی با بیان اینکه شهرستان قوچان در رتبه هشتم حوزه قضایی استان قرار دارد، ادامه داد: دادگلاه انقلاب در این مجموعه فعال بوده و علاوه بر پرونده های قوچان به پرونده های منطقه سرولایت نیشابور و درگز نیز رسیدگی می کند که اخیرا قاضی این شعبه معرفی شده و منتظر ابلاغ حکم مسئولیت وی می باشیم اما برای آنکه اختلالی در بررسی پرونده ها ایجاد نشود یک قاضی از مشهد برای رسیدگی به پرونده ها به این شهرستان مراجعه می کند.

رئیس دادگستری قوچان با تاکید بر رویکرد حبس زدایی در دستگاه قضایی و بهره گیری از سایر احکام جایگزین بجای حبس نیز تصریح کرد: در سال گذشته هزار و 160 نفر در زندان قوچان دوران حبس خود را می گذراندند که پس از ابلاغ بخشنامه مربوط به مهریه و ابلاغ عفو از سوی مراجع ذیصلاح تعداد زندانیان به 726 نفر کاهش یافت.

حجت الاسلام آذری خاطر نشان کرد: سال گذشته 40 زندانی مهریه در قوچان داشتیم که در حال حاضر هیچ شهروند قوچانی به دلیل مهریه در زندان نیست و تنها یک شهروند تهرانی که به زندان قوچان منتقل شده است بخاطر مهریه زندانی است.

وی با اشاره به مهمترین و بیشترین جرایم و پرونده ها نیز خاطر نشان کرد: بیشترین و مهترین جرایم و پرونده ها در این شهرستان مربوط به مواد مخدر، نزاع و درگیری، سرقت و طلاق می باشد که آمار برخی از این پرونده ها در سراسر کشور بالا بوده  اما حجم بالای نزاع زیبنده این شهرستان نمی باشد.

وی با بیان اینکه با تمام موضوعاتی که امنیت و احساس امنیت را در جامعه خدشه دار کند، قاطعانه برخورد و شدیدترین احکام قانونی را نیز صادر خواهیم کرد، تاکید کرد: نزاع به ویژه درگیری های گروهی خط قرمز دادگستری و دادستانی قوچان بوده و حتی پس از صدور احکام سنگین درخواست اعسار در پرداخت دیه را نیز نخواهیم پذیرفت و اخیرا برای چهار نفر از اراذل نیز کیفرخواست محاربه درخواست شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۱۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر

عبدی گفت: در پی گزارش سرقت از منزل بلافاصله ماموران پلیس آگاهی شهرستان اهر در محل حاضر شدند و رسیدگی به پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.

 عبدی اظهار کرد: در بررسی‌های به عمل آمده ماموران مشخص شد سه سارق اقدام به سرقت طلا و جواهرات به ارزش تقریبی ۲ میلیارد تومان کردند.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان اهر در کمترین زمان ممکن موفق به شناسایی سارقان شدند و با هماهنگی مقام قضایی در سه عملیات مجزا یک متهم را در شهرستان اهر و ۲ متهم دیگر را در شهر‌های جنوب استان دستگیر کردند و با کشف اموال مسروقه به پلیس آگاهی اهر انتقال داده شدند.

فرمانده انتظامی اهر گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

عبدی ادامه داد: از متهمان یک قبضه کلت کمری به همراه ۷۱ فشنگ جنگی، گوشی تلفن ماهواره‌ای، دوربین فیلمبرداری و دستگاه دی. وی. آر دوربین مداربسته منزل مالباخته کشف و ضبط شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • دادستان های استان گلستان جوانانی توانمند و انقلابی هستند
  • آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • رأی قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های شهرستان البرز صادر شد
  • کارمند بانک درپی اختلاس منفصل از خدمت شد
  • اشتهارد؛ شهرستان بدون زندانی مهریه
  • دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر
  • مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی