Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - رییس کل سازمان خصوصی سازی گفت: تنها راه شکوفایی اقتصاد ایران اجرای کامل اصل ۴۴ است و باید اهداف این سیاست‌ها دقیق عملیاتی شود.

میرعلی اشرف پوری حسینی در نشست گفت و شنود اقتصادی گفت: این یک واقعیت است که اگر بخواهیم خصوصی سازی را توسعه بدهیم باید اصل ۴۴ همه جانبه در اقتصاد پیاده سازی شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: باید اذعان داشت که در ابتدا دو دیدگاه وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی این مسئله که اصل ۴۴ را تغییر بدهیم و نگاه دوم این بود که با تغییر اصل ۴۴ باید خیلی موارد دیگر هم تغییر کند. به همین دلیل تغییر آن صورت نگرفت.

پوری حسینی افزود: بزرگان نظام و سران قوا در نهایت به این نتیجه رسیدند که ادامه اقتصاد دولتی در ایران به شدت متضرر و بحران آفرین است و به همین دلیل مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از بررسی‌های کارشناسی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ را بعد از تأیید مقام معظم رهبری در ۵ بند در خرداد و تیر سال‌های ۸۴ و ۸۵ مصوب کرد.

وی اظهار داشت: در ادامه این سیاست‌ها به قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ تبدیل شد و نظام نیز به این نتیجه رسید که باید خصوصی سازی در اقتصاد ایران اجرایی شود تا دولت با واگذار کردن شرکت‌های تحت مالکیت خود علاوه بر کوچک‌تر شدن به صورت چابک تری به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

پوری حسینی گفت: در عین حال تجربه در سایر کشورهای دیگر دنیا نیز ثابت کرده که هر کشوری اقتصاد را در اختیار بخش‌های خصوصی قرار داده، با سرعت بیشتری توسعه یافتگی را تجربه کرده است. به همین دلیل در ایران نیز اجرای اصل ۴۴ با هدف‌های توسعه‌ای و برای باز شدن گره‌های موجود در اقتصاد دنبال می‌شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سازمان خصوصی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۱۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خصوصی سازی فرهنگ، بخش قابل توجهی از استعدادها را نابود کرد

ایسنا/گیلان نویسنده و کارگردان تئاتر گیلانی گفت: با خصوصی سازی فرهنگ بخش قابل توجهی از استعدادهای مان را نابود کردیم، زیرا نوجوانان نمی‌توانند به دلیل مسائل اقتصادی شهریه آموزشگاه‌های آزاد را پرداخت کنند.

گیلان، از دیرباز مهد علم و هنر بوده و در مقاطع مختلف تاریخ، همواره عالمان و هنرمندان بزرگی  را پرورش داده، مردم با فرهنگ و خوش ذوق گیلانی، همیشه در عرصه هنر حرفی برای گفتن داشته، دارند و خواهند داشت. آوازه این هنرمندان، نه تنها در گیلان، بلکه در سراسر ایران و حتی جهان به گوش همه رسیده و خواهد رسید. در عالم هنر رشته‌ای نیست که گیلانیان در آن نقشی نداشته باشند. روز جهانی تئاتر فرصتی شد تا با یکی از دغدغه‌مندان این عرصه گفتگو کنیم.

محمد پورجعفری، نویسنده و کارگردان تئاتر در خصوص تاریخ و اهمیت تئاتر استان اظهار کرد: تئاتر گیلان از پیشگامان تئاتر مدرن در کشور است، افرادی بودند که در فرانسه درس می‌خواندند وقتی به وطن بازگشتند متونی از هنرمندان مطرح را به فارسی ترجمه و در استان اجرا می‌کردند.

وی افزود: گیلان اولین استانی است که گروه‌های ثبت شده تئاتر را در کشور قبل از انقلاب دارد، سال ۱۲۸۸ اولین تئاتر در گیلان با نمایشنامه «خجوی دلال» توسط گروه قفقازی به روی صحنه رفت و به عبارتی تاریخ نمایش گیلان از همینجا شروع شد.

پورجعفری بیان کرد: اولین گروه تئاتر ثبت شده گیلان «آتوسا» نام داشت که هنرمندانی چون احمد بدرطالعی و انوش نصرماسوله عضو آن بودند، در همان زمان اولین تماشاخانه تئاتر گیلان راه اندازی شد، بسیاری از نمایشنامه‌های برتر کشور به دلیل تماشاخانه رشت در اینجا اجرا می‌شد.

این نویسنده و کارگردان تئاتر با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: بسیاری از گروه‌ها در پشت جبهه تئاتر اجرا می‌کردند و حتی گروه تئاتر فومن تنها گروه تئاتر کشور است که ۷ شهید دارد.

نویسنده و کارگردان تئاتر تصریح کرد: اواخر دهه ۶۰ تا نیمه سال ۸۰ اوج فعالیت‌های تئاتر گیلان بود، یکی از دلایلی که فعالیت در تئاتر گیلان در آن زمان خوب بود، آموزش و پرورش است، تئاتر دانش آموزی بالغ‌ترین دوره خودش دوره خودش را در دوره ۶۰ و ۷۰ سپری کرد و حاصل آن تمام چهره‌هایی هستند که الان در سینمای کشور نقش آفرینی می‌کنند از آنها می‌توان به هومن سیدی، شهرام حقیقت‌دوست، حمید ابراهیمی و غیره اشاره کرد.

وی بیان کرد: همه بزرگواران مذکور فعالیت خود را در تئاتر دانش‌آموزی آغاز کردند، در آن زمان جشنواره تئاتر دانش‌آموزی به شکل اردویی برگزار می‌شد، متاسفانه در دهه ۸۰ آموزش و پرورش تئاتر دانش‌آموزی را منحل کرد و این باعث شد سطح آموزش تئاتر در مدارس کاهش یابد. همچنین نیمه سال ۸۰، اوج شعار خصوصی‌سازی بود، به نوعی دولت‌ها فرهنگ را هم خصوصی سازی کردند.

پورجعفری تصریح کرد: با خصوصی سازی فرهنگ بخش قابل توجهی از استعدادهای مان را نابود کردیم، زیرا نوجوانان نمی‌توانند به دلیل مسائل اقتصادی شهریه آموزشگاه‌های آزاد را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب با رشد مراکز علمی و دانشگاهی فارغ التحصیلان هنر نمایشی و سالن‌های اجرا افزایش یافت، اما این هنر آنطور که انتظار می‌رود گسترده نشد، شاید به این دلیل است که فرهنگ و هنر اولویت اول سیاستمداران نیست.

این نمایشنامه نویس افزود: تا قبل از دهه ۸۰ حمایت‌های مالی خوبی از گروه‌ها می شد و به مرور کمرنگ شد و الان به جایی رسیده که برای سالن تمرین از گروه‌های تئاتر هزینه هم می‌خواهند، از طرفی من به عنوان کارگردان چون باید به فکر جیب خودم باشم به سمت کارهای ویترینی و سوپرماکتی می‌روم در حالی که تئاتر اجازه نمی‌دهد به سمت چنین کارهایی برویم.

پورجعفری با بیان اینکه در حال حاضر زیرساخت‌ها و اماکن تئاتر نواقصی دارد اما نباید همین امکانات حداقلی را از جوانان هنردوست و هنرمند تئاتر دریغ کنیم، تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در ماده ۲ مصوبه جلسه ۴۵۷ مورخ ۲۶ بهمن ۱۳۷۸ دولت را موظف کرده شرایط مادی و معنوی لازم را برای تولید نمایش و ایجاد مکان‌های نمایش در سراسر کشور جهت گسترش و اعتلای هنر تئاتر فراهم کند؛ آیا این مصوبه باید اجرا شود یا اصلاح؟

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خصوصی سازی فرهنگ، بخش قابل توجهی از استعدادها را نابود کرد
  • انتصاب رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
  • رشد اقتصاد در گرو اعتماد به سرمایه‌گذار بخش خصوصی است
  • ◄ منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  • راه حل تازه عضو حزب موتلفه برای رسیدن به جهش تولید/ از دلال‌ها بیشتر مالیات بگیرید
  • برای تحقق شعار سال، باید مالیات‌های سنگین از دلالی و واسطه گری اخذ شود
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن به دنبال رکود اقتصادی در ایران است
  • ضرورت حرکت به سمت ارز تک نرخی
  • جهش تولید به امیدآفرینی نیاز دارد
  • عدم تقویت بخش خصوصی گره کور اقتصاد کشور/ دولتی بودن ضعف اقتصاد ایران است