Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی روز پنجشنبه در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم ادامه داد: باید ارزیابی کنید که در ۱۰ سال آینده به فارغ التحصیل چه رشته هایی نیاز داریم و از هم اکنون به فکر آموزش آنها باشید تا این دانشجویان پس از تحصیل امکان اشتغال داشته باشند.

وی با بیان اینکه حرکت انقلابی یعنی نیاز مردم را بسنجیم و براساس آن برنامه ریزی کنیم، بیان کرد: اکنون پزشک عمومی کم نداریم ولی در رشته پرستاری غالباً فارغ التحصیلان کمتری وجود دارد و لازم است برای آنچه که نیاز داریم، سرمایه گذاری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر لاریجانی با تاکید بر اینکه با توجه به وضعیت شغلی باید تعداد تحصیل کنندگان در رشته های علوم انسانی، مدیریت شده عمل کرد، افزود: به رشته هایی مانند ریاضیات و فیزیک باید در کل کشور بها داده شود، همچنین در استان قم نیز باید به رشته های مورد نیاز مانند گردشگری توجه ویژه شود.

تأمین نیروی انسانی بیمارستان خاتم قم از هم اکنون پیگیری شود

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین امروز در بازدید از شهرک درمانی - آموزشی و سلامت خاتم قم گفت: با توجه به سرعت مناسب ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی خاتم در قم از هم اکنون باید به فکر تأمین نیروی انسانی باشید.

لاریجانی، پیشرفت بیمارستان خاتم قم را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: کار ساخت این بیمارستان با استانداردهای بالایی در حال انجام است و تکمیل این بیمارستان می تواند در کشور نمونه بود و سطح بیمارستان سازی در کشور را ارتقا دهد.

وی با بیان اینکه موانع پیش روی ساخت بیمارستان خاتم قابل رفع است، اظهار داشت: با توجه به سرعتی که در تکمیل این بیمارستان وجود دارد، اکنون مهمترین موضوع تأمین نیروی انسانی است که باید با به کارگیری جوانان متخصص تلاش شود تا به طور کامل همه استانداردها در بیمارستان خاتم لحاظ گردد.

ساخت بیمارستان یک‌هزار تخت‌خوابی خاتم قم، ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ کلنگ زنی شد.

شهرک سلامت خاتم با زیربنای ۷۰۰ هزار مترمربع، در زمینی به وسعت ۱۰۰ هکتار و در جنوب غربی شهرستان قم احداث خواهد شد که شامل کاربری‌های درمانی با احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی خاتم، کاربری آموزش عالی با تاسیس دانشگاه علوم پزشکی و ظرفیت پذیرش سالانه سه هزار دانشجو و همچنین کاربری اقامتی و تفریحی با احداث هتل و ارایه خدمات گردشگری، سلامت و اسکان کادر درمانی و آموزشی است.

فرآیند ساخت این بیمارستان در حال انجام است.

بعید می دانم آمریکایی ها آنقدر کم عقل باشند که به مرزهای ایران حمله کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین شب گذشته در برنامه گفت وگوی خبری استان قم تصریح کرد: بعید می دانم آمریکایی ها آنقدر کم عقل باشند که به مرز ایران ورود یا حمله کنند، زیرا خروجی چنین اقدامی در هم شکستن هیمنه آنها خواهد بود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه ظرفیت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بیش از اینهاست و در ابعاد مختلف از نظر تکنولوژی پیشرفت کرده اند، تاکید کرد: تردید نکنید نیروهای ایران باز هم با متجاوزان در لحظه برخورد جدی می کنند.

وی با اشاره به ساقط کردن یکی از پهپادهای پیشرفته آمریکا توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: مقابله با متجاوز وظیفه ذاتی نیروهای مسلح است و اگر دشمنان به حریم ایران تجاوز کنند، با آنها مقابله می شود همانطور که این پهپاد به آب های سرزمینی ایران تجاوز کرد و ساقط شد.

لاریجانی ادامه داد: در شورای عالی امنیت ملی درخصوص این پهپاد بحث شد و مشخص گردید که به مرزها تجاوز کرده و براساس حق خود با آن مقابله کردیم و این تیزبینی ارزشمند است و باید از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، افزود: آمریکایی ها تصور می کردند ایران در برخورد با پهپاد متجاوز ملاحظه ای دارد، اما مشخص شد که جمهوری اسلامی ایران با متجاوز برخورد می کند و کوچک یا بزرگ بودن کشور متجاوز نیز اهمیتی برای ما ندارد.

وی راهبرد جمهوری اسلامی را عدم تعرض به سایر کشورها دانست و تصریح کرد: برای مقابله هر کشور کوچک یا بزرگی که به ایران تجاوز کند، هیچ گونه ملاحظه ای نداریم و همانگونه که در ۸ سال دفاع مقدس نشان دادیم، با متجاوز برخورد خواهیم کرد و همه کشورها باید به اقتدار جمهوری اسلامی ایران توجه داشته باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقابل کارهای ناپسند برخی کشورهای منطقه مدارا می کند، اما این مدارا دلیل بر ناتوانی ایران نیست، تاکید کرد: دشمنان تصور می کردند که با تحریم اقتصادی ایران را از بین می برند، اما پس از ناتوانی در رسیدن به این هدف شروع به تحریک و پرونده سازی علیه جمهوری اسلامی ایران کردند.

وی با بیان اینکه راهبرد ایران ایجاد آرامش در منطقه است، ادامه داد: دلیلی برای بهم ریختگی منطقه نمی بینیم و ایران در مقابل بهم ریختگی امنیتی در منطقه بیشترین ایستادگی را کرد.

هدف آنها از پیشنهاد مذاکره ایجاد فضای روانی در ایران است

نماینده مردم قم در مجلس درخصوص عهدشکنی آمریکا و اصرار بر مذاکره با ایران افزود: آمریکایی ها دروغ می گویند، هدف آنها از پیشنهاد مذاکره ایجاد فضای روانی در ایران و ترمیم حیثیت بین المللی خودشان است، زیرا همه کشورهای دنیا می دانند با درخواست آمریکا دو سال مذاکره هسته ای انجام شد، اما این آمریکا بود که از برجام خارج شد.

لاریجانی ادامه داد: هیات حاکمه بی آبروی آمریکا تصور می کنند با مطرح کردن پیشنهاد مذاکره، فضای روانی را در ایران ایجاد می کنند، در حالی که ما مشکلی با مذاکره نداریم. آمریکا به ملت ایران توهین می کند و آنها را تروریست خطاب می کند، با این شرایط می توان دریافت که هدف آنها ایجاد پوشش بر آبرویی های خود و ایجاد فضای روانی در ایران است، اما باید بدانند مردم ایران باهوش هستند و متوجه این شرایط شده اند.

لاریجانی درخصوص بدعهدی اروپایی ها و عدم اجرای تعهدات آنها در قبال برجام گفت: اروپایی ها نشان دادند که اتحادیه ای کم وزن و حتی بی وزن در حل مسائل هستند. بعد از خروج آمریکا از برجام، اروپایی ها از ما خواستند که چند هفته فرصت بدهیم و پاسخ متقابل را به آمریکا ندهیم و حتی پیشنهاداتی را مبنی بر همکاری های بانکی و خرید نفت از ایران را مطرح کردند که در نهایت باز هم نتوانستند اقدامی را انجام دهند.

رئیس قوه مقننه کشورمان ادامه داد: برخی کشورهای اروپایی متحد آمریکا هستند و آنها پس از یک سال اینستکس را طراحی کردند که تنها یک هیکل است و باید مشخص شود که منابع مالی آن از کجا تامی ن می شود، یا باید نفت بخرند یا اعتباری را در آن قرار دهند.

۹۰ درصد مشکلات فرودگاه قم حل شده است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: از آنجایی که فرودگاه امام خمینی (ره) به قم نزدیک است مخالفت هایی برای ایجاد فرودگاه در قم وجود داشت، اما با توجه به اینکه زائران زیادی به قم می آیند، داشتن فرودگاه در قم امر مناسبی است. مشکل منوریل هم با جلساتی که برگزار شده حل می شود و شهرداری قم می تواند این موضوع را که تبدیل به آینه دق شده را حل کند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان اظهار داشت: ۹۰ درصد مشکلات فرودگاه حل شده و ۱۰ درصد مشکل اداری مانده که با توجه به پیدا شدن سرمایه گذار برای آن اگر در بافت منطقه آزاد قرار گیرد، این موضوع سریعتر حل می شود.

تفاهم نامه ساخت فرودگاه و دهکده گردشگری طرلاب در منطقه سلفچگان آذرماه ۱۳۸۹ بین شرکت ارم کیش و استانداری قم منعقد و عملیات اجرایی این فرودگاه نیز در بهمن ماه همان سال شروع شد؛ این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریباً ۲۵ کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی تهران ۱۲۵ کیلومتر فاصله دارد.

فرودگاه، هندلینگ خدمات هوایی و فرودگاهی، توقفگاه هواپیما (اپرون)، آشیانه پرواز، برج مراقبت پرواز، ساختمان رادار، آشیانه نگهداری و تعمیر هواپیما، هواشناسی، آتش نشانی، هتل‌های سه تا پنج ستاره و همچنین پیش بینی ساخت مراکز گردشگری - درمانی از جمله طرح‌های اصلی ساخت شهرک فرودگاهی قم است.

۷۴۰۴/‏‬ ۶۱۳۳/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم علی لاریجانی فرودگاه پهپاد آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۱۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است

سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود به پاکستان عصر دوشنبه در دیدار «آصف علی زرداری» رئیس جمهور این کشور، اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و پاکستان را از جمله عوامل مهم در تحکیم پیوند‌ها و زمینه‌ساز توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور عنوان کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر عزم مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر توسعه و ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی، حفظ ثبات و امنیت پایدار را از جمله زمینه‌ها و ملزومات تحقق اهداف اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرز‌های مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام که اکنون مسئله نخست جهان بشریت شده اشاره کرد و گفت: امروز آرمان بلند امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی قدس شریف به مطالبه همه ملت‌های مسلمان و آزاده تبدیل شده و همه دولت‌های اسلامی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان نیز در این دیدار عشق و دلدادگی دو ملت ایران و پاکستان به اهل بیت علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت رضا (ع) را موجب تعمیق برادری میان دو کشور دانست و با تاکید بر علاقمندی کشورش به توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها، بر اراده مسئولان پاکستان برای گشودن فصل جدیدی از روابط با ایران در این راستا تاکید کرد.

رئیس جمهور پاکستان همچنین ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم بی‌دفاع غزه، بر مخالفت دولت پاکستان نسبت به هرگونه دخالت خارجی در منطقه تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • طب ایرانی زمینه ساز توریسم درمانی در کشور
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • پوشاک، اشتغال زا‌ترین صنعت در کشور
  • ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند
  • رئیسی: ایران امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند
  • در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟
  • اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است
  • رئیسی: ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می داند
  • تخصص زیبایی در پزشکی به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • تخصص زیبایی در پزشکی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد