Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار یزد با بیان اینکه دنبال راه اندازی مرکز تحقیقات معدنی در استان یزد هستیم گفت: همکاری دولت و بخش معدن و صنعت می‌تواند اثرات چشمگیری در اقتصاد استان داشته باشد. ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمد علی طالبی پیش از ظهر امروز در پنجمین همایش ملی نقش معادن در توسعه کشور که در هتل صفائیه یزد برگزار شد با اشاره به جایگاه استان یزد در بخش معدن اظهار داشت: استان یزد به واسطه مردم سخت کوش و پر تلاشی که دارد در تنوع مواد معدنی، ذخایر معدنی و تعداد معادن و شاغلین این بخش آمارهای بسیار خوبی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار یزد با بیان اینکه در بخش نیروی انسانی در استان ظرفیت بسیار خوبی داریم گفت: اگر به گذشته استان یزد نگاه کنید از هزاران سال پیش، افرادی که قنات‌ها را حفر کردند و مظهر کاوش در زمین را که قنات است که را به منصه ظهور رساندند، نشان از این است که از قدیم الایام تاکنون کاوش‌های معدنی در یزد وجود داشته است.

وی در ادامه با اشاره به کمبود منابع آبی در استان یزد خاطرنشان کرد: استان یزد حتی با وجود این مشکلات، در بسیاری از محصولات کشاورزی هم جایگاه ممتازی را به خود اختصاص داده است.

تابش: اصلاحات ساختاری باید در کل کشور صورت گیرداتمام 1000 طرح نیمه‌تمام بالای 60 درصد در یزد سبب اشتغال برای 32 هزار نفر می‌شودکردستان|مسئولان اجازه توقف معدن طلای سقز را ندهند

طالبی با بیان اینکه اگر امروز معدن به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه باشد، در استان یزد نیز به همین شکل است گفت: معدن در توسعه آینده استان هم جایگاه ممتازی دارد که با کمک فعالین این بخش امیدواریم بتوانیم اقتصاد استان را نیز با تحرکی چشمگیر روبه‌رو سازیم و شرایط و فضایی را به وجود آوریم که بخش معدن و فعالین آن حداکثر بهره‌وری را در فعالیت‌های اقتصادی خود داشته باشند.

استاندار یزد به ویژگی معدن و اثرات آن در استان اشاره و عنوان کرد: بسیاری از کانون‌های جمعیت به واسطه معادن شکل گرفتند و حیات بسیاری از این کانون‌ها در استان وابسته به معدن است.

وی اصلی‌ترین بُعد زندگی مردم استان یزد را معدن دانست و اضافه کرد: انتظار مردم نیز همین است که این نقش معادن به خوبی ایفا و بهره‌برداری‌های لازم و تأثیر آن در اقتصاد نشان داده شود.

طالبی با اشاره به اینکه انتظار ما این است که در تعامل و همکاری فقط قانون بین ما نباشد چون همه در یک جبهه فعالیت و به مردم خدمت می‌کنیم گفت: در شرایط فعلی که در تامین اعتبارات برای اجرای پروژه‌های مختلف با مشکلاتی روبه‌رو هستیم نیازمند همکاری با بخش معادن هستیم که اگر نیرو و توان این عزیزان در کنار دولت قرار گیرد کارهای بزرگی در استان و کشور قابل انجام است.

استاندار یزد افزود: امروز با مطالبات جدی از سوی مردم مواجه هستیم و امیدواریم که همکاری و تعامل جدی وجود داشته باشد که بتوانیم بیش از گذشته در خدمت عزیزان بوده و برای رفع مشکلات و موانع بتوانیم اقدامات موثری داشته باشیم.

وی عنوان کرد: هر کجا که لازم است به عنوان مدیریت ارشد استان برای پیگیری و رفع موانع بخش معدن کاری انجام شود، کوتاهی نخواهیم کرد و 10 برابر وقتی که مصروف مسائل مختلف در استان شده، در جهت رفع بخش معدن و صنعت بوده است و با این نگاه تعاملی می‌شود به آینده امیدوار بود چون معدن یک نقش مستقیم و غیر مستقیم را توسعه دارد.

طالبی در پایان با اشاره به اینکه در سال‌های قبل به دنبال راه اندازی مرکز تحقیقات معدنی بودیم خاطرنشان کرد: متاسفانه این مرکز راه اندازی نشد و زمین آن نیز خلع ید شد و امیدواریم بتوانیم این مرکز را در استان راه اندازی کنیم.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۱۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی زارع گفت: با  ۸ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته پس از ۱۱ سال توقف عملیات ساخت مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه از سرگرفته خواهد شد.

 زارع افزود: این طرح با حدود نزدیک به ۴۰ درصد پیشرفت از سال ۹۱ متوقف شده است.

وی اضافه کرد: برای تکمیل این طرح با زیربنای پنج هزار متر مربع ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه گفت: تکمیل این طرح در توسعه گردشگری علمی منطقه و تحقیقات فسیلی کشور تاثیر مثبت خواهد داشت.

وی افزود: بهره برداری بی رویه مراتع سهند را در آستانه بحران قرار داده است.

زارع گفت: ورود بیش از ظرفیت دام به مراتع موجب از بین رفت علوفه‌های خوش خوراک مراتع شده است.

رئیس حفاظت محیط زیست مراغه گفت: برنامه ریزی برای حفاظت از مراتع سهند برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.

وی در ادامه خواستار مدیریت و ساماندهی واحد‌های تولید خشکبار، چرم سازی و صابون سازی سنتی مراغه شد.

 

دیگر خبرها

  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • ورزقان علی‌رغم تمام ظرفیت‌های معدنی همچنان محروم است