Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر مرتضی تمیزی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک هفته قوه قضاییه اظهار داشت: با برنامه ریزی انجام شده دادسرای نظامی سراوان تا هفته آینده افتتاح خواهد شد تا ضمن کاهش هزینه ها برای مردم رسیدگی به پرونده ها سریعتر انجام شود.

وی با بیان اینکه برنامه اصلی دستگاه قضا مبارزه با فساد و اجرای عدالت است گفت: رفع اطاله دادرسی، کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی، رسیدگی عادلانه و توجه حقوق عامه مردم از مسائل مورد تاکید دستگاه قضایی در دوره تحول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح سیستان و بلوچستان بیان کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح بخشی از وظایف مهم دستگاه قضایی در حوزه نیروهای مسلح را بر عهده دارد و تا کنون در این مسیر به خوبی عمل کرده است.

امیر تمیزی اظهار داشت: هر جا که قوه قضاییه با اقتدار و صلابت ورود کرده شاهد نتایج مثبت و ارزنده ای در آن بخش بودیم.
وی تاکید کرد: در سازمان قضایی نیروهای مسلح خودمان را موظف به نگه داشت سلامت دستگاههای مرتبط با این سازمان می دانیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مدیون اقتدار و صلابت نیروهای مسلح است بیان کرد: اگر نبود این اقتدار و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح، دشمن به راحتی می توانست به اهداف شوم خود در رابطه با جمهوری اسلامی برسد.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم گفت: با اقدامات پیشگیرانه در قالب برنامه های چندین ساله شاهد کاهش جرائم در نیروهای مسلح هستیم به طوری که برخی جرائم به صفر رسیده است.

تمیزی افزود: ماحصل از جان گذشتگی و حفظ شانیت نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان ایجاد امنیت، آسایش و آرامش در جامعه است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح سیستان و بلوچستان گفت: برای جلوگیری از هر گونه تخلف در نیروهای مسلح سال گذشته ۱۸۵ دوره در قالب سه میلیون و ۸۳۳ هزار و ۲۰۰ نفر ساعت برای کارکنان نیروهای مسلح استان برگزار شد که ثمرات ارزنده ای نیز به همراه داشته است.

وی با اشاره به برخی شایعات درباره نسبت دادن برخی حوادث قاچاق سوخت به تیر اندازی ماموران نیروهای مسلح گفت: با بررسی ها و نظارت دقیق انجام شده این شایعات به هیچ عنوان صحت ندارد و مردم ما به خوبی می‌دانند که معاندان و دشمنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام استفاده می کنند و در همین زمینه هر حادثه‌ای را به ماموران انتظامی و نظامی نسبت می‌دهند، بسیاری از حوادث رانندگی ناشی از قاچاق سوخت به علت سرعت زیاد این قبیل خودروها و توجه نکردن به قوانین و مقررات رخ می‌دهد.

تمیزی افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با دشمنان نظام و ملت و کشور قاطعانه و بدون اغماض برخورد می کنند اما در برخورد با متخلفان از قانون تمام سعی و تلاش شان را می کنند که کسی آسیب نبیند و چنانچه در این رهگذر فردی به ناحق آسیب دیده است می تواند با مراجعه به دستگاه قضا حق و حقوق خود را مطالبه کند.

وی اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد حوادث مربوط به قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان به رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی متخلفان بر می گردد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح سیستان و بلوچستان ادامه داد: نیروهای مسلح همواره آموزش های لازم برای رعایت قانون بویژه قانون استفاده از سلاح را فرا می گیرند و نهایت سعی و تلاششان این است که از سلاح استفاده نکنند و بکاری گیری سلاح را آخرین مرحله برخورد با متخلف می‌دانند آن هم درصورتی اتفاق می افتد که مطمئن شوند جان مردم عادی از سوی فرد متخلف در معرض خطر قرار می گیرد، از طرفی سازمان قضایی نیروهای مسلح رسیدگی به هرگونه برخورد خلاف قانون ماموران را مورد توجه قرار می‌دهد تا عدالت در جامعه محقق شود.

وی یکی از مشکلات در سیستان و بلوچستان را درگیری های طایفه ای عنوان کرد و افزود: از آنجایی که این مشکل به پیشرفت استان بسیار ضربه زده ضروری است رسیدگی به درگیری ها از طریق قانون پیگیری شود.

تمیزی در پاسخ به این سئوال که برخی افراد و شبکه های اجتماعی بعضاً مدعی اخذ رشوه از سوی برخی ماموران می‌شوند، گفت: این ادعاها نیز بی اساس است زیرا اگر چنین موضوعی صحت داشت باید پرونده های زیادی در این سازمان و دادسراها تشکیل می‌شد اما شمار پرونده های وارده به دادسراهای نظامی به شدت کاهش یافته است و این نشان می‌دهد که ماموران ما شان و منزلت شان بالاتر از این گونه شایعات و تهمت زدن‌ها است و نیروهایی که جانشان را برای حفظ امنیت و آرامش جامعه در طبق اخلاص گذاشته و شبانه روز در سخت ترین شرایط خدمت می کنند هیچگاه اجازه نمی‌دهند که ارزش و جایگاهشان با اخذ پول در معرض خطر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: افرادی که مدعی چنین مسائلی هستند چرا به دستگاه قضایی شکایت نمی کنند، شمار اندک پرونده های مربوط به تخلف قانونی نیروهای مسلح نشان دهنده رعایت قانون و حفظ شان و منزلت از سوی این نیروها است.

وی از کاهش قابل توجه پرونده های نیروهای مسلح در بخش های مختلف در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: برخی بدخواهان نظام برای خدشه دار کردن جایگاه ماموران انتظامی به شایعه پراکنی در این رابطه می پردازند.

تمیزی از اصحاب قلم و اندیشه و صاحبان تریبون سیستان و بلوچستان در خواست کرد نسبت به آگاه سازی جامعه از حساسیت کار دستگاه قضایی و رعایت قانون و مقررات بیش از پیش تلاش کنند.

وی تصریح کرد: راه و هدف دستگاه قضایی و فعالان این عرصه تحقق عدالت در جامعه و فراهم کردن زمینه امنیت و آرامش مردم است و در این زمینه برای این دستگاه و بویژه قضات و سایر فعالان حوزه قضایی شیعه و سنی و قوم و قبیله، مسئول و غیر مسئول تفاوتی ندارند و آحاد مردم جامعه را با نگاه عدالت محور می نگرند در واقع تمام هم و غمّ دستگاه قضایی احقاق حق مردم و اجرای عدالت در جامعه است.

۷۳۱۶**۶۰۸۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی حقوقی و قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۱۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، رییس کل دادگستری گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و تنویر صحیح افکار عمومی در جامعه گفت: خبرنگاران درخط مقدم اطلاع رسانی هستند و رسالت سنگینی بر عهده دارند و همه مسئولان موظف به پاسخگویی به مطالبات خبرنگاران هستند.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی با اشاره به لزوم حمایت از خبرنگاران از سوی دستگاه قضایی گفت: با توجه به اهمیت این موضوع شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ای استان از فردا راه اندازی می‌شود تا مشکلات قضایی فعالان رسانه سریعتر و ویژه‌تر رسیدگی شود. 
وی با بیان اینکه تکثر رسانه نعمت و یکدست کردن آن سم است، افزود:نگاه و دیدگاه‌های مختلف باید شنیده شود، ارزش رسانه باید ارتقاء یابد و باید باور کرد که مجموعه پرقدرتی به عنوان رسانه می‌تواند برای رسیدن به اهداف یاریگر باشد.

رییس کل دادگستری گیلان با تاکید بر اینکه نقد خوب است، اما تخریب نه، اضافه کرد: برای قوت جمهوری اسلامی حرف و قلم زدن خوب است، اما هوشیاری و هوشمندی برای همصدا نشدن با دشمن مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با بیان اینکه در پاسخگویی و شنیدن انتقاد‌ها نباید رنجید، گفت: پیشبرد انقلاب و اسلام با هدایت‌های امامین انقلاب بوده و هست امروز ما در کشوری آزاد زندگی می‌کنیم که حرف‌ها به راحتی زده می‌شود و آزادی بیان وجود دارد.

وی خطاب به خبرنگاران با تاکید بر اینکه در کشور اسلامی باید پایبند به ارزش‌های اسلامی باشیم، ادامه داد: در نوشتن اخبار مقید باشید؛ پاسخگونبودن مسئولان حل مساله نیست مدیران باید پاسخگو باشند.
رییس کل دادگستری گیلان بر لزوم برخورد با فساد در دستگاه‌های اداری استان تاکید و تصریح کرد: مبارزه با فساد اولویت دستگاه قضا است و در این خصوص اقداماتی از جمله راه اندازی سامانه حمایت از گزارشگران فساد انجام شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب نیز گفت: بی حجابی حرام شرعی و سیاسی است و‌دستگاه قضا مطابق قانون با هنحارشکنان برخورد خواهد کرد. 
حجت الاسلام والمسلمین صادقی همچنین از ضابطان قضایی خواست در برخوردبا افراد هنجار شکن قانون را رعایت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • عملیات «وعده صادق» نتیجه تعامل سپاه و دانشگاه بود
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان
  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سراوان
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها