Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@18:51:39 GMT

کنسرسیومی با حضور ۴۰ شرکت برای هوش مصنوعی

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۱۱۵۶۹

کنسرسیومی با حضور ۴۰ شرکت برای هوش مصنوعی

۴۰ شرکت فناوری دنیا در یک کنسرسیوم شرکت کردند تا به بررسی هوش مصنوعی و کمک مطلوب‌تر آن به بشر بپردازند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت‌هایی از قبیل فیسبوک و گوگل کنار هم گرد آمدند تا برای هوش مصنوعی ارزیابی‌های محک‌زنی انجام دهند.

محک‌زنی، آزمونی برای توان پردازش سامانهٔ رایانه‌ای، شامل سخت‌افزار و نرم‌افزار است که با برنامه‌هایی استاندارد دقت، سرعت، کارایی، قابلیت اطمینان و هزینه را سنجش و اندازه گیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محک‌زنی‌ها انواع مختلف دارند که ۴ دسته از آن‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. گوشی هوشمند، لپ تاپ، کامپیوتر و دوربین.

این شرکت‌ها آزمون‌های محک زنی را برای ارزیابی عملکرد ابزارهای هوش مصنوعی توسعه می‌بخشند.

این کار با هدف کمک به کسب‌وکارها در زمینه رشد سریع آن‌ها انجام می‌شود.

"پیتر ماتسون" رئیس کل این کنسرسیوم اظهار کرد: معیارهای تشخیص چهره، ترجمه صدا، تشخیص اشیا موضوعاتی هستند که برای کمک به شرکت‌ها بررسی می‌شوند تا در نهایت دریافت شود که کدام یک از این ابزارهای هوش مصنوعی در راستای کمک به شرکت‌ها، عملکرد مفیدتری دارند.

گوشی‌های هوشمند و تراشه‌ها از ابزارهایی هستند که پلتفرم‌های هوش مصنوعی در آن‌ها ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هوش مصنوعی گوگل فيس بوك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۱۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقیب تسلا موبایل هوش مصنوعی عرضه کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، قبل از رونمایی تصور می شد موبایل پولستار یک نسخه شبیه سازی شده دستگاه میزو۲۱ پرو باشد. در حقیقت نیز موبایل پولستار فون و میزو۲۱ پرو ویژگی های یکسانی دارند.

پولستار فون که مجهز به هوش مصنوعی است، دارای تراشه اسنپ دراگون ۸Gen۳، قابلیت شارژ بی سیم ۵۰ وات و با سیم ۸۰ وات وتنظیمات ۳ تایی دوربین پشتی است. دوربین اصلی دستگاه ۵۰ مگاپیکسل است که همراه آن یک دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی نیز وجود دارد.

البته نمی توان ادعا کرد سخت افزار دوربین موبایل قدرتمند است اما از سوی دیگر نمی توان انتظار داشت موبایلی که یک شرکت خودروسازی برقی معرفی می کند، ویژگی های پرچمدار داشته باشد.

نکته متمایز بین پولستار فون و میزو۲۱ پرو رابط کاربری است. موبایل پولستار با سیستم Polestar Phone OSکار می کند که در واقع یک نسخه از Flyme OS است. رابط کاربری این دستگاه عناصری دارد که طراحی آنها مشابه رابط کاربری خودروی برقی همین شرکت است. Flyme OS یک سیستم عامل مبتنی بر اندروید است که برای سخت افزارهای شرکت میزو شخصی سازی شده و ارتقا یافته است.

موبایل پولستار فون با چند ویژگی هوش مصنوعی از جمله جستجوی تصویر، تولید عکس و خلاصه سازی متن با کمک این فناوری است و شباهت زیادی به ویژگی های مشابه در برخی موبایل های هوشمند دارد.

علاوه بر این ویژگی ها دستگاه مجهز به قابلیت پولستارلینک است تا خودروهای برقی همین شرکت را کنترل کند. به این ترتیب کاربران می توانند با کمک موبایل وضعیت خودروی برقی خود را رصد کنند.

این موبایل در چین عرضه شده و هنوز مشخص نیست در جهان نیز فروخته می شود یا خیر. نسخه این دستگاه با ظرفیت۱۶ گیگابایتRAM و یک ترابایت حافظه داخلی در چین ۷۳۸۸ یوان قیمت گذاری شده که معادل ۱۰۲۰ دلار است.

کد خبر 6087442 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ‌ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای بیش از ۸۰۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری شرکت برق فارس
  • رقیب تسلا موبایل هوش مصنوعی عرضه کرد
  • شیوه حضور پوتین در فیلم زندگی خودش | تصویر
  • رونمایی از کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی مایکروسافت
  • رونمایی از هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده
  • وزیر امور اقتصاد و دارایی: پرسپولیس به کنسرسیومی از بانک ها واگذار شد
  • جزییات واگذاری سرخآبی‌ها اعلام شد
  • کارکنان توانا از مهمترین ابزار‌های یک سازمان هستند
  • انقلاب در بسته‌بندی‌های آمازون
  • برنامه جدید هوش مصنوعی شرکت آلفابت، Bellwether، توانایی پیش‌بینی بلایای طبیعی را دارد