Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کل کشور با تسلیت سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) گفت: در سالروز شهادت این امام بزرگوار، اجتماع عزاداران امام صادق(ع) در سطح هیئت‌های مذهبی شاخص و محوری سراسر کشور برگزار می‌شود. ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

نوشاد نوشادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) ویژگی‌های این امام بزرگوار را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: امام صادق(ع) امام ششم شیعیان خدمات بسیار زیادی به احیای اسلام ناب محمدی(ص) و مذهب تشیع کردند که جایگاه ویژه‌ای در اسلام و بین مذاهب اسلامی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با تاکید بر بهره‌برداری و الگوگیری از سیره و اندیشه امام صادق(ع) افزود: آموزه‌های تربیتی مکتب امام صادق (ع) باید در ابعاد گوناگون مورد توجه قرار بگیرد که در این راستا  توجه به  سبک زندگی فردی و اجتماعی امام صادق (ع) و گرایش به الگو و تاثیرپذیری از آن در امور مختلف زندگی فردی و اجتماعی ضروری است.

 رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کل کشور از برگزاری ویژه برنامه‌های سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) خبر داد و بیان کرد: در این راستا از سوی هیئت‌های مذهبی شاخص سراسر کشور ویژه برنامه‌هایی در سراسر کشور در شهرها و روستاها برگزار می‌شود.

نوشادی با تاکید بر سیاه پوش کردن معابر، میدان‌ها و سردرب ادارات و دستگاه‌های اجرایی، بازار و کسبه‌ گفت: در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) مجالس روضه‌خوانی، سخنرانی، عزاداری و محافل قرآن خوانی و تفسیر آیات وحی در مساجد، حسینیه‌ها، امام‌زاده‌ها، بقاع متبرک و تکایا با حضور مردم مومن و مذهبی برگزار می‌‌شود.

وی از اجتماع عزاداران امام صادق(ع) در استان‌ها خبر داد و خاطر نشان کرد: در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع)، اجتماع عزاداران در سطح هیئت‌های مذهبی شاخص و محوری سراسر کشور برگزار می‌شود.

 رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کل کشور برگزاری ایستگاه‌های صلواتی را از دیگر برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: مرثیه سرایی، مداحی و اقامه نماز جماعت و تفسیر قرآن کریم از دیگر برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) است.

امام صادق(ع) چگونه چهارهزار شاگرد را آموزش دادند؟ ویژه برنامه‌های تلویزیون در شهادت امام صادق(ع) ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق(ع) در حرم رضوی برگزار می‌شود

نوشادی، برگزاری گفتمان‌های دینی، تبیین سیاست‌ها و برپایی سخنرانی در زمینه سیاست‌های روز جامعه را از دیگر برنامه‌ها در ایام شهادت امام جعفرصادق(ع) دانست و تاکید کرد:  تشکیل حلقه‌‌های معرفت، مداحی و روضه‌خوانی از دیگر محورهای ایام شهادت امام جعفرصادق(ع) است.

انتهای پیام/ ت

R41363/P/S6,53/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۱۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت

به گزارش جام جم و به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی زاده استاندار بوشهر با صدور حکمی، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عاشوری را به عنوان مشاور در امور روحانیت منصوب کرد.   مشاوره در امور دینی و مذهبی، مشارکت در تصمیم سازی ها با رویکرد دینی، ارتباط با حوزه های علمیه، مساجد، ستادهای نماز جمعه، اماکن‌زیارتی، هیات‌های مذهبی و سایر نهادهای دینی مرتبط و ایجاد بستر تعامل و هم اندیشی مدیریت استان با علما، روحانیت و حوزه های علمیه به منظور ارتقاء کیفی برنامه ریزی های استانی در پرتو فرهنگ متعالی استان از جمله وظایفی است که استاندار از مشاور امور روحانیت انتظار دارد.   ارائه مشاوره های مورد نیاز در بهره گیری از ظرفیت های علمی و اخلاقی و معنوی و تبلیغی علما و نخبگان و اندیشمندان حوزوی استان، ارائه مشاوره در تقویت نهادهای مذهبی و حمایت از مبلغین فرهنگ دینی و برگزاری جلسات منظم با نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و جماعات و مسئولین تبلیغی استان بمنظور هماهنگی و ارتقاء سطح تفاهم و همکاری ها نیز از دیگر مواردی است که استاندار از مشاور امور روحانیت انتظار پیگیری دارد.   حجت الاسلام عاشوری فرزند شهید حاج شیخ ابوتراب عاشوری شهید انقلاب اسلامی است که در امور فرهنگی و دینی سابقه فعالیت دارد.  

دیگر خبرها

  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می‌شود
  • پنجم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت نخستین فرمانده سپاه یزد
  • نخستین دوره رقابت فوتسال جام هیات مذهبی زاهدان برگزار می‌شود
  • انتصاب مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود
  • اولین دوره مسابقات فوتسال جام هیأت مذهبی زاهدان برگزار می‌شود
  • صعود شبانه تیم کوهنوردی فاتحین به بلندترین قله دشتستان