Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@16:27:12 GMT

عملیات اجرایی سد مخزنی مخملکوه خرم آباد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۱۱۷۳۸

عملیات اجرایی سد مخزنی مخملکوه خرم آباد آغاز شد

به گزارش ایرنا مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان در این آیین گفت: تامین آب شرب و صنعت شهرستان خرم آباد، فراهم نمودن امکانات تفریحی و سیاحتی با توجه به جذابیت توریستی منطقه از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
رضا میرزایی گفت: پیش بینی می شود این سد در ۳۶ ماه اجرا شود همچنین یکهزار میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده برای این طرح می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: این سد از نظر اهداف و عملکرد مهم ترین سد لرستان است و تامین آب شرب تا افق ۱۴۲۵ در نظر گرفته شده است.
وی گفت: امیدواریم سدهای لرستان از نظر مالی تامین شود تا اشتغالزایی را در لرستان فراهم کنیم.

به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان وزیر نیرو در سفر ۲ روزه به لرستان عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی به ۹۶ روستای شهرستان الیگودرز را افتتاح و همزمان پروژه آبرسانی به ۳۷ روستا در سطح استان را به بهره‌برداری رساند و از عملیات اجرای سد آبسرده بروجرد بازدید، تصفیه خانه آب این شهرستان را افتتاح و عملیات ساخت پست ۲۳۰ کیلوولت برق بروجرد را کلنگ زنی کرد.

وی همچنین تصفیه‌خانه آب شرب شهر ازنا و پروژه آبرسانی به شهر کوهدشت را افتتاح، از مسیر رودخانه کشکان و ایستگاه پمپاژ واشیان پلدختر بازدید می‌کند و دستورآغاز عملیات اصلاح شبکه‌های برق آسیب‌دیده در مناطق سیل‌زده را صادر خواهد کرد.

آغاز عملیات اجرایی سد مخملکوه، بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی بدرآباد، افتتاح شبکه جمع‌آوری فاضلاب منطقه ماسور و مجتمع روستایی غلامان ازدیگر برنامه‌های وزیر نیرو در روز دوم سفر به لرستان است.

اردکانیان همچنین با مدیران عامل، اعضای هیأت مدیره و مدیران حراست صنعت آب و برق استان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

۲۱۰/۷۲۷۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۱۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان

علیرضا توری در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی این شهرستان  گفت:تنش آبی درشهرستان داریم و آب در پشت سد‌ها وجود دارد و برخی از سد‌ها حتی در طول سال سریز هم می‌شوند ولی هنوز در استفاده از پایاب سد‌ها و سیستم‌های نوین آبیاری عملا در شهرستان با مشکل مواجه هستیم.

وی افزود:اگر استفاده از آب پشت سد‌ها و آب‌های جاری در بخش کشاورزی و اصلاح الگوی کشت در این شهرستان مدیریت شود شاهد افت ذخایر زیرزمینی آب در این شهرستان نخواهیم بود.

وی در این جلسه خواستار مهندسی نمودن حریم بستر رودخانه‌های شهرستان شد و گفت:متاسفانه در برخی از مناطق روستایی این شهرستان در حریم بستر رودخانه‌ها ساخت و ساز شده که احتمال خطر خسارت سیل در آن‌ها وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز
  • آغاز طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در نیشابور
  • عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه تبریز آغاز شد
  • کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ۲ تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز
  • آغاز عملیات اجرایی بهسازی در ۹۲ روستای کبودرآهنگ
  • عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در ۲۰۰ هکتار اراضی سمنان آغاز شد
  • عملیات اجرایی آماده سازی معابر نهضت ملی مسکن گرمسار آغاز شد
  • بیش از ۲ میلیون خانه در حال ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه در حال ساخت است
  • انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان