Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@11:50:30 GMT

کتاب «پیشوای صادق» در قم معرفی شد

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۱۱۸۲۸

کتاب «پیشوای صادق» در قم معرفی شد

حجت الاسلام سعید صلح میرزایی در حاشیه آئین معرفی کتابی از رهبر معظم انقلاب درباره سیره امام ششم با نام «پیشوای صادق» که قبل از ظهر پنج‌شنبه در دفتر مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی قم برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهارکرد: امام صادق (ع) رئیس مکتب تشیع ارتباط خاصی در ظهور و بروز حوزه علمیه دارند، تصمیم گرفته شد، فعالیت دفتر موسسه انقلاب اسلامی به صورت رسمی در ایام شهادت امام ششم (ع) آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درکنار سوگواری امام صادق (ع) یکی از کتب قدیمی بنیانگذار انقلاب که توسط این موسسه بازنشر شده است، با حضور نماینده دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و جمعی از علما و طلاب معرفی و رونمایی شد.

مدیر موسسه انقلاب اسلامی در قم ادامه داد: از سوی رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۵۸ در روزنامه جمهوری اسلامی مجموعه یادداشت‌هایی با عنوان پیشوای صادق منتشر شده بود که این یادداشت‌ها توسط افرادی جمع آوری و به کتاب تبدیل شد که اثر گردآوری شده همراه با غلط بسیار منتشر شده بود.

وی با بیان اینکه چاپ مجدد کتاب پیشوای صادق به دلایل ذکر شده پیش از این متوقف شده بود، تصریح کرد: از سوی موسسه انقلاب اسلامی در طی یک اقدامی خاص به اصل یادداشت‌ها رجوع و کتاب مورد نظر با تطبیق با اصل، مورد اصلاح قرار گرفت.

حجت الاسلام صلح میرزایی ادامه داد: این کتاب به مخاطب خود را متوجه می‌سازد که کار امام زمان (عج) تنها یک کار فقهی نبوده و ایشان ضمن اینکه یک مبارز تمام عیار بودند به دنبال تشکیل حکومت علوی و باز آفرینی آن حکومت بودند.

وی اضافه کرد: مخاطبان با مطالعه این کتاب ارزشمند متوجه می‌شوند، امام صادق (ع) تشکیلات سری شیعه را هدایت کرده و در مبارزات حضور بسیار فعالی داشتند.

مدیر موسسه انقلاب اسلامی در قم با اشاره به نظریه انسان ۲۵۰ ساله که از سوی رهبر انقلاب مطرح شده است، گفت: این نظریه که مورد توجه بسیاری از شیعیان غیرایرانی نیز قرار گرفته در این کتاب به آن توجه شده است.

وی اضافه کرد: این کتاب به دلیل حجم کمی که دارد می‌تواند مورد استفاده جوانان قرار بگیرد. در این کتاب به خلاصه‌ای از سیره اهل بیت (ع) تا پیش از امام صادق (ع) توجه شده و برای جوانان و کسانی که تازه می‌خواهند وارد حوزه علمیه شوند بسیار مناسب است.

لازم به ذکر است: کتاب «پیشوای صادق»، مشتمل بر یادداشت‌های حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره سیره فرهنگی سیاسی امام صادق (ع) است که در ۱۷ شماره روزنامه جمهوری اسلامی در خرداد سال ۱۳۵۸ منتشر شده بود.

کد خبر 4652588

منبع: مهر

کلیدواژه: شهادت امام صادق ع رونمایی کتاب مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۱۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان از آغاز به کار هیئت‌های علمی برای معرفی چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خبر داد. - اخبار استانها -

محمد شهباز گهرویی در گفت و گو با تسنیم بیان کرد: فرآیند انتخاب چهره سال 1402 هنر انقلاب خوزستان بر اساس شاخص‌هایی چون خلق اثر با انتشار وسیع یا اکران موفق در سال گذشته، تأثیرگذاری اجتماعی، تلاش ویژه درباره آموزش هنر به هنرمندان جوان انقلابی، تجربه مؤثر در جریان‌سازی فرهنگی هنری همسو با انقلاب اسلامی و واکنش هنرمندانه، تأثیرگذار و سریع به اتفاقات و رویدادهای روز کشور به انجام می‌شود.

وی افزود: انتخاب اولیه و معرفی کاندیداها در رشته‌های داستان، شعر، نمایش، موسیقی، عکس، طنز، ادبیات پایداری، خوشنویسی، نقاشی، گرافیک، نگارگری، کاریکاتور، مجسمه‌سازی، تصویرسازی، فیلم داستانی، مستند، انیمیشن و پژوهش انجام خواهد شد.

به گفته وی، چهره سال 1402 هنر انقلاب اسلامی با یک نظرخواهی سراسری از هنرمندان، فعالان فرهنگی و رسانه‌ای آغاز و پس از برگزاری این نظرسنجی نام تعدادی از هنرمندان به‌عنوان نامزد‌های اولیه عنوان «چهره سال هنر انقلاب» مشخص و به کمیته انتخاب نامزد‌های نهایی چهره سال هنر انقلاب خوزستان ارائه می شود.

به گزارش تسنیم، آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال 1402 هنر انقلاب خوزستان روز شنبه 8 اردیبهشت ماه ساعت 19 در تالار مهتاب اهواز برگزار می‌شود. 

دهمین سال است که حوزه هنری انقلاب اسلامی معرفی «چهره سال هنر انقلاب» را با مشارکت هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در دستور کار خود قرار داده است.

سال گذشته «فاطمه طیوب» به‌عنوان چهره هنر انقلاب خوزستان معرفی شد. 

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم
  • در معرفی انقلاب به جهانیان ضعیف عمل کردیم
  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود
  • تنبیهِ متجاوز؛ از طوفان شن تا وعده صادق
  • عملیات وعده صادق تمام معادلات دنیا را تغییر داد
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست