Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید شاهرخی پیش از ظهر پنج شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان که با حضور نمایندگان استان در مجلس، معاون سازمان برنامه و بودجه کشور، مدیرعامل صندوق توسعه ملی کشور
و مدیر امور استانهای سازمان برنامه و بودجه کشور در استانداری همدان برگزار شد با بیان اینکه استان همدان بدون حاشیه و با شتاب در مسیر توسعه قرار گرفته است، گفت: کارهایی که بهره وری بالایی دارد با جدیت دنبال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تدوین سند راهبردی ۳ ساله توسعه استان همدان سخن گفت و با بیان اینکه در این سند نقشه راه برای رسیدن به اهداف تعیین شده مشخص شده و مسیر توسعه استان را با همراهی مدیران می پیماییم، اظهار داشت: بر اساس این سند باید سالانه ۲۰ هزار نفر در استان همدان ایجاد شود که مبلغی معادل ۱۵ هزار میلیارد تومان برای تحقق آن سرمایه گذاری صورت می گیرد.

شناسایی ۵۰ هزار بیکار در استان همدان

شاهرخی با اشاره به شناسایی ۵۰ هزار بیکار در استان همدان و با بیان اینکه همدان دومین استان در نرخ بیکاری است، اظهار داشت: استان همدان با وجود تنگناهای موجود در کشور اجرای پروژه‌ها را دنبال می‌کند و در حال حاضر ۱۵ پروژه در حوزه راه در دست اجرا است.

استاندار همدان با بیان اینکه در بودجه امسال توجه ویژه ای به استان پویای همدان شده است، گفت: استان همدان به رغم تنگناها به مثابه کارگاه فعال است.

شاهرخی همچنین بابیان اینکه این سفر و حضور این همه مدیر سازمان در استان همدان بی سابقه است و شاکله اصلی سازمان برنامه در همدان هستند، گفت: در بهداشت و درمان استان همدان به عنوان قطب عمل می کند و به دنبال ایجاد مرکز پیوند اعضایی مانند کبد در همدان هستیم.

معاون عمرانی استانداری کار ثبت جهانی تپه هگمتانه را با جدیت دنبال کند

وی با تاکید بر اینکه به دنبال شتاب دادن به توسعه استان هستیم، گفت: معاون عمرانی استانداری باید کار ثبت جهانی تپه هگمتانه را با جدیت دنبال کند و پس از آن اولویت بعدی با تپه نوشیجان و غار علیصدر است که البته سالی یک اثر ثبت می شود ولی باید آمادگی لازم در استان همدان وجود داشته باشد.

رئیس امور فرهنگی، گردشگری و ورزشی سازمان برنامه و بودجه کشور نیز با بیان اینکه طبق برآوردها تملک حریم تپه هگمتانه ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: مجموع اعتبار برای کشور ۱۰ میلیارد تومان است و بر همین اساس ظرفیت طرح ملی پاسخگو نخواهد بود.

فازبندی تپه هگمتانه و تبدیل حریم آن به قطعات کوچک

هادی جعفری نژاد فازبندی تپه هگمتانه و تبدیل حریم آن به قطعات کوچک را پیشنهاد داد و گفت: این موضوع همت استان و مجموعه ملی را نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه استان همدان در حوزه صنایع دستی نیز امتیاز شهر جهانی سفال لالجین را دارد، گفت: اگر طرح جامع شهر لالجین تکمیل شود حمایت‌های بیشتری متوجه آن خواهد شد.

وی به موزه منطقه‌ای استان همدان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه ۲۳ هزار شیء در این موزه نگهداری خواهد شد، اظهار داشت: مخزن امن موزه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون امور راه و ترابری وزارت راه و شهرسازی نیز با بیان اینکه۳ هزار کیلومتر راه روستایی در استان همدان وجود دارد، گفت: ۵۸۷ کیلومتر از راه‌های استان همدان کارکرد شریانی و ۴۶۳ کیلومتر کارکرد ترانزیتی دارد که همین نکته نشان می دهد استان همدان سیستم حمل و نقل پویایی دارد.

محمد نیکوفرجام به مشکلات راه آهن همدان اشاره کرد و با بیان اینکه سال ۹۶ اتصال راه آهن تهران- همدان انجام شد، افزود: قرارداد اجرای ۸ کیلومتر از راه آهن بسته شده و ۳ کیلومتر داخل شهر هنوز تعیین تکلیف نشده است.

نیکوفرجام با اشاره به اینکه برای فرودگاه همدان دو فروند هواپیما پیگیری شده است افزود: استان همدان ۱۵ طرح ملی در پیوست شماره یک قانون بودجه در حوزه راه دارد.

کد خبر 4652581

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری همدان وزارت راه و شهرسازی تپه هگمتانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۱۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب تیم دو و میدانی ایران در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا مشخص شد


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، ، پس از برگزاری دو مرحله مسابقه انتخابی و با تصمیم اعضاء کمیته فنی فدراسیون ملی پوشان اعزامی به رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا مشخص شدند.

بر همین اساس، سجاد آقایی، محمد حسام مظفری، علی سروری، ارشیا مصدقی و مهدی هفت چشمه در بخش پسران و همچنین الناز موسایی، نازنین فاطمه عیدیان، مانا حسینی و ملیکا نوروزی در بخش دختران ترکیب تیم ملی دو و میدانی کشورمن را در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا تشکیل خواهند داد.

زهرا نبی زاده و ایمان روغنی بعنوان مربی و قاسمعلی فیروزی نیز بعنوان سرپرست اعضاء کادر فنی تیم اعزامی کشورمان به مسابقات قهرمانی جوانان آسیا خواهند بود.

رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا طی روز‌های ۵ تا ۸ اردیبهشت به میزبانی شهر دبی در امارات برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • عدم راه اندازی مجتمع بنکداران مواد غذایی همدان
  • پیگیری اجرای طرح ساماندهی اجاره و فروش مسکن در همدان
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • راه‌اندازی مرکز آموزش و فناوری غله و نان در خوزستان+فیلم
  • پیگیری مشکلات تاکسی رانی و وضعیت کرایه تاکسی در مهدیشهر
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • راه اندازی مرکز «نفس» در آبادان و خرمشهر
  • ترکیب تیم دو و میدانی ایران در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا مشخص شد
  • ترکیب تیم دو و میدانی ایران در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا
  • اقتدار و امنیت پایدار با پیوند میان نیروهای مسلح و ملت ایجاد شده است