Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید مصطفی موسوی آیت اللهی روز پنجشنبه در کارگروه گردشگری استان کرمان افزود: در رابطه با جزئیات طرح گردشگری مجموعه تاریخی ارگ بم و محوطه‌های پیرامون آن باید راهکاری اندیشده شود تا با مشارکت بخش خصوصی و تعامل با دستگاه‌هایی نظیر شهرداری منابع مالی این طرح تأمین شود.

وی با اشاره به وجود باغ‌های خرما در اطراف ارگ بم تصریح کرد: وجود این باغ‌ها فضای مناسبی برای جذب گردشگر فراهم کرده و باید امکاناتی نظیر مراکز بومگردی در این منطقه راه اندازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور عمرانی استانداری کرمان تاکید کرد: باغات اطراف ارگ بم نباید ساماندهی و تخریب شوند و شهرداری از تفکیک و نماسازی این باغ‌ها جلوگیری کند.

وی افزود: کاربری و ساماندهی پیرامون محیط ارگ بم باید با جزئیات تهیه و به تأیید کارگروه گردشگری استان کرمان برسد.

فرماندار بم گفت: وجود چهار اثر ثبت جهانی و جاذبه‌های طبیعی نظیر باغ‌های خرما در شهرستان بم موقعیت این منطقه را به لحاظ گردشگری ممتاز کرده است.

مهدی شهسوار پور افزود: با توجه به اهمیت ارگ بم در جهان و کشور کلیات طرح گردشگری مجموعه تاریخی ارگ بم و محوطه‌های پیرامونی آن برای رونق بیشتر گردشگری شهر بم تهیه شده که در کارگروه گردشگری استان کرمان طرح شد.

وی بیان کرد: این طرح به مدت سه سال و در ۲ فاز اجرا می‌شود که فاز اول آن در مدت ۲ سال و فاز دوم آن یک سال طول خواهد کشید.

فرماندار بم ادامه داد: مبلغ ۵۳۷ میلیار د ریال برای اجرای این طرح پیش بینی شده و مطالعات طرح توسط شهرداری بم انجام شده است.

وی افزود: در طرح گردشگری مجموعه تاریخی ارگ بم و محوطه‌های پیرامون آن از ایجاد اقامتگاه‌های سنتی و بومگردی استفاده می‌شود که ۱۰ واحد اقامتی به ظرفیت حداقل ۲۰ نفر با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار ایجاد خواهد شد.

شهسوارپور بیان کرد: حافظت پایدار از آثار تاریخی و باغات، استفاده از ظرفیت گردشگری با مشارکت بخش خصوصی، بازآفرینی فرهنگی و اجتماعی محوطه پیرامونی ارگ بم و رونق اقتصادی شرق استان کرمان از جمله اهداف این طرح است.

وی گفت: برای اجرای این طرح، باغات و زمین‌های اطراف طرح گردشگری مجموعه تاریخی ارگ بم و محوطه‌های پیرامون آن ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و محوطه سازی، نورپردازی، ایجاد سیستم صوت، ایجاد زیرساخت‌های مسیرهای گردشگری اطراف مجموعه ارگ تاریخی، مرمت و بازسازی حصار پیرامونی ارگ نیز در طرح دیده شده است.

۷۴۳۷/‏۳۰۲۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری بم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۲۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مجید رحمانی خلیلی با اعلام این خبر گفت: موافقت‌نامه اصولی 14 طرح سرمایه‌گذاری گردشگری اعم از اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع گردشگری، گردشگری ساحلی، واحد پذیرایی، هتل‌آپارتمان و مرکز تفریحی سرگرمی در شهرستان‌های استان با حجم سرمایه‌گذاری  بالغ‌بر 5 هزار میلیارد ریال در اولین جلسه کمیسیون فنی سرمایه‌گذاری در سال جاری صادر شد.

 

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با ایجاد زمینه اشتغال حدود 200 نفر طبق ضوابط و قوانین مصوب در شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جلسه اخیر کمیسیون فنی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استان بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

او تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران و تسریع در اعطای مجوزهای لازم برای ایجاد تأسیسات گردشگری در سطح استان از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان است.

دیگر خبرها

  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • بازدید از اماکن تاریخی فارس، امروز رایگان است
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • ‌سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید فردا رونمایی می‌شود
  • فردا بازدید از تمامی اماکن تاریخی استان فارس رایگان است
  • سند مالکیت تخت‌جمشید در روز جهانی بناهای تاریخی رونمایی می‌شود
  • سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» رونمایی می‌شود
  • سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» فردا رونمایی می‌شود
  • همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود
  • موافقت سرمربی پرسپولیسی برای پیوستن به تیم ملی | با قلعه نویی به دور بعدی جام جهانی می رویم