Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@06:07:16 GMT

خیران سلامت مراحل کمال انسانیت را پیموده‌اند

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۱۲۴۸۸

خیران سلامت مراحل کمال انسانیت را پیموده‌اند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی،امروز ششم تیرماه در ششمین همایش خیرین سلامت استان گفت: تبریز و آذربایجان از گذشته‌های دور تا کنون، مهد علم، ادب، فرهنگ و هنر بوده و مشارکت در سنت حسنه کارهای خیر نیز از جمله ویژگی‌های مردم این دیار است. برگزاری همایش های این چنینی نیز نقش بسیار موثری در استمرار فرهنگ مشارکت در کارهای خیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا ادامه داد: وجود صدها موقوفه در جای جای تبریز و استان آذربایجان‌شرقی، حاکی از ایمان قوی و توجه به فرهنگ نوع دوستی در خطه آذربایجان از صدها سال پیش بوده و موقوفه های ارزشمند و با عظمتی همچون مجموعه های قائم مقام و ربع رشیدی، گواهی بر اهمیت فرهنگ کار خیر در این استان کشور است.

پورمحمدی با بیان اینکه خیران، انسان‌هایی شریف هستند که مراحل کمال را پیموده و هم نوع دوستی را بر خودپرستی ترجیح داده‌اند ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، مشارکت مردم در کارهای خیر افزایش یافته است ولی متاسفانه دنیا پرستی و مادی گرایی به اصلی‌ترین همّ و غم بسیاری از مردم تبدیل شده و فرهنگ غربی بر فرهنگ اسلامی، سایه افکنده است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از فعالیت غیرقانونی و سواستفاده برخی شرکت‌ها در استان نیز انتقاد کرد و ادامه داد: در کنار همین انسان‌های خیر و نیکوکار، افرادی نیز وجود دارند که در قالب شرکت هایی موجه، اقدام به کارهایی از جمله زمین خواری و اختلاس کرده و به کسب درآمدهای حرام و نامشروع از بیت المال مشغول می شوند. این اطمینان را به مردم می دهیم که هیچ گونه تعارفی با هنجارشکنان و اخلال گران اقتصادی نداشته و متخلفین را به دستگاه قضا می سپاریم.

پورمحمدی بر ضرورت الگوسازی از خیرین برای نسل جوان توسط مسئولان، تاکید و اظهار کرد: آشنایی هرچه بیشتر جوانان با انسان های خدادوست و نیکوکار، باعث استمرار کارهای خیر و همچنین کاهش روزافزون فساد می شود.

استاندار آذربایجان شرقی، در ادامه با اشاره به تحریم جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا ابراز کرد: اقدامات خصمانه آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران، باعث تحریم بسیاری از اقلام دارویی نیز شد که بر خلاف قواعد مسلم حقوق بشر است . ولی ملت ایران همچنان استوار در مقابل زیاده خواهی های استکبار جهانی ایستادگی خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنای آذربایجان شرقی خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی خیران سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۲۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلسطین همه معادلان رژیم صهیونیستی را بر هم زده است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   حجت‌الاسلام میثم فیاضی، ادامه داد: ماه مبارک رمضان را به تازگی پشت‌سر گذشته‌ایم، بنابراین بنده‌‌های ناب خداوند متعال در بهترین شرایط و حالات روحی قرار دارند و به واسطه انس با خداوند متعال توانسته‌اند به حد بالایی از نورانیت و معنویت دست پیدا کنند بنابراین باید تلاش شود حالت و شرایط فعلی همواره حفظ و تقویت شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به فرا رسیدن سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ضمن تبریک این روز به مردم انقلابی و شهیدپرور استان، همه تصمیمات و اقدامات حضرت امام خمینی(ره) را معجزه‌گونه دانست و ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) براساس دوراندیشی که داشته‌اند نسبت به تاسیس سپاه، نام‌گذاری روز ارتش، روز جهانی قدس و ... مبادرت کردند که برکات این تصمیمات متعالی را امروز شاهد هستیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب تاکنون درصدد هستند که اقتدار کشورمان را بشکنند و ما را شکست دهند، ادامه داد: سربازان جان برکف انقلاب اسلامی برای مبارزه با ظلم و استکبار برپا خاسته‌اند و هرگز اجازه نمی‌دهند به کشور ما گزندی وارد شود.

حجت‌الاسلام فیاضی با بیان اینکه، رژیم جعلی صهیونیستی ماه‌ها است حملات و جنایت‌ها را در فلسطین و نوار غزه شدت بخشیده است و اشتباه بزرگ دیگری مبنی بر حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه را مرتکب شد، اضافه کرد: با این سری اقدامات اسراییل درصدد است که بر شکست‌های اخیر خود سرپوش بگذارد.

وی ضمن ابراز خشنودی از اینکه نسل‌های جدید فلسطینی همه معادلات اسراییل را به هم زده است، اضافه کرد: نتانیاهو برای نخستین بار اعلام کرده است فاجعه بزرگی برای این رژیم رخ داده پس اسراییل در حال فروپاشی است و این مسیر راه برگشت ندارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی ضمن یادآوری بیانات حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر «آمریکا شیطان بزرگ است»، گفت: آمریکا مطلع است اگر اسرائیل وجود نداشته باشد منطقه را از دست خواهد داد پس روز به روز بیشتر از آن حمایت می‌کند و مدام به نفع این رژیم آراء سازمان ملل متحد را وتو می‌کند.

حجت‌الاسلام فیاضی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در 8 ماه گذشته نتوانسته حریف شبه‌نظامیان «حماس» شود، اضافه کرد: پس هرگز این رژیم جعلی و کودک‌کش نخواهد توانست در مقابل جهان اسلام کاری از پیش ببرد و مقابل امت اسلام ایستادگی کند.

 

وی با بیان اینکه شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهید تهرانی‌مقدم و شهدای دیگری همچون ایشان ایران اسلامی را به اقتدار عظیمی رساندند، ادامه داد: برخی به اشتباه «دوره دوره گفتمان است نه موشک‌ها» را شعار خود کرده بودند، حال آنکه تنها با تسلیحات جنگی می‌توان مقابل دشمنان ایستادگی کرد.

دیگر خبرها

  • تجهیز ۲۸ بخشداری آذربایجان‌شرقی به فیبرنوری
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور
  • سپاه پناه مردم و مستضعفان است
  • فلسطین همه معادلان رژیم صهیونیستی را بر هم زده است
  • سپاه، پناه مردم و مستضعفان است
  • انهدام تیم سقط جنین در کرمان
  • ترکیب ذوب آهن برای بازی با آلومینیوم مشخص شد
  • پیام استاندار آذربایجان شرقی در سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی