Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان همدان، سید عادل عربی از آغاز سرشماری تابستانه وحوش در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع این استان خبر داد و افزود: در سرشماری وحوش، آمار و اطلاعات نوع گونه، جنسیت، سن تقریبی، ساعت و محل روئیت گونه ثبت می شود.

وی با بیان اینکه در هر منطقه ۸ تا ۱۰ نفر در قالب تیم‌های ۲ نفره اقدام به سرشماری می‌کنند، گفت: هر تیم شامل یک فرد آشنا به مسیر تردد گونه‌های جانوری و یک مأمور برای تأیید مشاهدات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربی اظهار کرد: هر تیم هنگام آغاز فعالیت مسیر حرکتی خود را با تیم‌های مجاور هماهنگ می کند تا از بازشماری گونه‌ها جلوگیری شود و در پایان هر روز تیم‌ها با حضور در پاسگاه محیط بانی اقدام به آنالیز اعداد و ارقام بر اساس مؤلفه‌هایی همچون ساعت مشاهده گونه‌ها می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان عنوان کرد: داشتن اطلاعات و آمار دقیق از گونه‌های جانوری موجود در منطقه برای به دست آوردن نرخ رشد جمعیت و برنامه ریزی های زیست محیطی ضروری است.

وی از سرشماری وحوش در منطقه حفاظت شده آلموبلاغ خبر داد و گفت: نتایج این سرشماری از رشد صعودی جمعیت حیات وحش منطقه به میزان ۶۰ درصد حکایت دارد.

عربی افزود: گونه های قوچ و میش، خرگوش، کفتار، گرگ، گراز، پرندگان شکاری و انواع پرندگان در این سرشماری شناسایی و مشاهده شدند.

کد خبر 4652496

منبع: مهر

کلیدواژه: مناطق حفاظت شده اداره کل محیط زیست همدان حیوانات وحشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۲۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پردیس از تحویل یک راس بره میش وحشی به این اداره خبر داد و گفت: به منظور نگهداری موقت و تیمار، این بره میش وحشی به مرکز بازپروری حیات وحش پارک پردیسان منتقل شد تا پس از بهبودی به دامان طبیعت بازگردد.

محسن رضاییان در این باره گفت: روز گذشته بر اساس گزارش رسیده مبنی بر دیده شدن یک راس بره میش وحشی در این شهرستان، ماموران اجرایی این اداره در محل حضور یافته و پس از بررسی موضوع، حیوان وحشی را زنده گیری کرده و برای درمان اولیه و نگهداری به یگان حفاظت محیط زیست استان تهران انتقال دادند.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان با توجه به ساخت و ساز‌های زیاد و نزدیک شدن مناطق مسکونی به زیستگاه‌ها شاهد این چنین اتفاق‌ها در این شهرستان هستیم، اظهار داشت: شهروندان دوست داران محیط زیست در صورت مواجه با اتفاقات این چنینی قبل از هرگونه اقدام با شماره تماس ۷۶۲۸۶۴۶۰ اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پردیس یا سامانه ۱۵۴۰سازمان حفاظت محیط زیست تماس بگیرند.

قوچ و میش، گوسفند وحشی بومی منطقه خزر از شرق ترکیه، ارمنستان، آذربایجان تا ایران است، این‌گونه در ایران جمعیت آسیب پذیری دارد و با ادامه روند کنونی، در خطر انقراض قرار خواهد گرفت.

گوسفند وحشی در فصل بهار به ارتفاعات بالاتر می‌رود که شاید به دلیل آغاز رویش بهاری علف‌ها در ار تفاعات باشد، آنها تابستان را هم در همان ارتفاعات بالا می‌گذرانند. گله‌ها برای دوری از گرمای تابستان، دامنه‌های شمالی با شیب ملایم را برای استراحت انتخاب می‌کنند تا علاوه بر استفاده از خنکی دامنه شمال، از حشره‌های موذی هم در امان باشند. با آغاز پاییز و زمستان، گله‌های گوسفند وحشی به مناطق کم‌ارتفاع‌تر و دره‌ها و گودی‌ها پناه می‌آورند. زیرا با آغاز فصل سرما، نیاز به آب کمتر می‌شود. به علاوه علف‌ها بیش‌تر در گودی و مناطق کم‌ارتفاع رشد می‌کنند. آنها در این مهاجرت‌ها، مسیر‌هایی سنتی دارند.

منبع: ایرنا

tags # حیوانات سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • آغاز سرشماری قرقاول در استان گلستان
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی در مناطق حفاظت شده استان مرکزی
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده مرکزی
  • آغاز فصل زایش وحوش در مناطق حفاظت شده و پارک‌های ملی خراسان شمالی
  • کسب رتبه نخست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار / افزایش ۹ درصدی کشفیات محیط زیست
  • ثبت همزمان تصویر ۴ قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه
  • مشاهده چهار قلاده خرس قهوه‌ای در این استان