Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدرضا بیاناتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سه‌ ماهه ابتدای سال جاری تعداد 42 هزار و 116 تماس با سامانه 125 همدان برقرار شده است که از این تعداد 987 مورد منجر به عملیات شد.

وی افزود: از این تعداد 3 هزار و 764 مورد برای راهنمایی و مشاوره، 4 هزار و 146 تماس اشتباه، هشت مورد اعلام حریق کذب و متاسفانه 3 هزار و 3180 مورد ایجاد مزاحمت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان ابراز داشت: از 987 عملیات انجام شده در سه ماهه اول سال 474 عملیات اطفاء حریق، 513 عملیات امداد و نجات و 31 عملیات مربوط به احتیاط حریق و حوادث بوده است.

وی اظهار کرد: پوشش گیاهان خود رو با 217مورد، اماکن مسکونی با 64 مورد، وسایل نقلیه با 54 مورد، مراکز تجاری با 24 مورد و بیشترین کاربری عملیات‌های اطفاء حریق را شامل شده است.

بیاناتی با اشاره به اینکه 466 عملیات اطفاء حریق در محدوده شهر همدان و هشت عملیات خارج از آن انجام شده است، افزود: علت بروز 214 مورد از حادثه‌های آتش سوزی عمدی، 251 مورد غیر عمدی و هشت مورد نیازمند کارشناسی مجدد است.

وی با اشاره به انجام 209 مورد عملیات اطفاء حریق پوشش گیاهان خود رو در خرداد ماه گفت: این رقم نسبت به 47عملیات مشابه در خرداد ماه سال گذشته 345 درصد افزایش داشته است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به انجام 17 عملیات اطفا حریق باغات و فضای سبز در خرداد ماه که نسبت به مدت مشابه سال قبل 55 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: بارش مناسب نزولات جوی در آغاز سال جدید باعث رویش پوشش گیاهی در مناطق مختلف همدان و حومه آن شده است.

وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان بر اساس تجارب سالیان گذشته احتمال وقوع گسترده آتش‌سوزی پوشش گیاهی را پیش‌بینی کرده بود، گفت: این سازمان در قالب نامه‌ای رسمی به دستگاه‌های مرتبط و متولیان اراضی دارای پوشش گیاهی گسترده هشدار و راهکارهای مناسب را ارئه کرده بود.

بیاناتی سازمان‌های بهزیستی، منابع طبیعی، محیط زیست، کمیته امداد، میراث فرهنگی، سیما، منظر و فضای سبز شهری، جنگل داری و مراتع، دانشگاه‌های علوم پزشکی، بوعلی و آزاد را از جمله دریافت‌کنندگان هشدار سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان عنوان کرد و افزود: از دستگاه‌های فوق خواسته شده است پیش از خشک شدن پوشش گیاهی اراضی تحت اختیار آن مجموعه نسبت به حذف یا هرس کردن آن اقدام کنند.
وی با اشاره به انجام 513 عملیات امداد و نجات در سه ماهه نخست سال گفت: رفع آبگرفتگی و نجات در سیلاب‌ها با 96 مورد، نجات حیوانات با 92 مورد نجات افراد محبوس شده در آسانسور با 81 مورد، مهار حیوانات با 79 مورد و نجات افراد محبوس شده در اماکن مختلف با 68 مورد بیشترین نوع عملیات‌های صورت گرفته را در برگرفته است.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به اینکه 509 مورد از عملیات‌های امداد و نجات در محدوده شهر همدان و چهار مورد خارج از آن بوده است، گفت: بیشترین کاربری این عملیات‌ها اماکن مسکونی با 311مورد، وسایل نقلیه با 64 مورد و مراکز تجاری با 21 مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه 17 نفر از جمله یک آتش‌نشان در حوادث آتش‌سوزی و 32 نفر در عملیات‌های امداد و نجات مصدوم و هشت نفر فوت شده‌اند، تصریح کرد: آتش‌نشانان طی سه ماه اول سال 53 نفر را در عملیات‌های آتش‌سوزی و 338 نفر را در عملیات‌های امداد، نجات داده‌اند.

بیاناتی با اشاره به آموزش ۲ هزار و ۵۰ نفر در سه ماهه نخست سال جاری خاطرنشان کرد: طی این مدت ۲۳۳ دستورالعمل و طرح ایمنی و ۸۱ تاییدیه طرح ایمنی برای ساختمان‌ها مسکونی صادر شده است.

وی بیان کرد: در ادامه پایش سطح ایمنی اماکن مختلف، از آغاز سال 98 تا پایان خرداد ماه ۱۰۳ مورد پایش از اماکن اداری، تجاری، آموزشی، درمانی و... انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: بیاناتی آتش نشانی همدان حریق امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۲۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۸۵ حادثه‌دیده توسط آتش‌نشانی کرج

ایسنا/البرز رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: حوادث هفته اول امسال یک  فوتی و شش مصدوم داشت.

به گزارش ایسنا، محمد یساولی روز چهارشنبه هشتم فروردین اظهار کرد: این افراد در حوادث رانندگی و آتش سوزی دچار آسیب شده‌اند.

وی توضیح داد: علاوه بر این، در حوادثی که در هفت روز اول امسال رخ داد، ۸۵ نفر حادثه دیده توسط آتش نشانان کرج نجات یافتند.

وی بیان کرد: در این مدت ۴۹ مورد آتش سوزی در کرج رخ داد که توسط آتش نشانان مهار شد.

یساولی افزود: برای امداد رسانی به حوادث هفته اول فروردین، ۱۵۱ مورد عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانان انجام شد.

وی گفت: ۵۶۴ نیروی آتش نشان در حوادث یادشده به مدت ۳۱۶ ساعت عملیات امداد و نجات انجام دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مجتمع‌های تجاری محدوده مرکزی شهر تبریز ایمن سازی می‌شوند
  • انجام ۲۶۸۳ عملیات و خدمات امداد و نجات از ابتدای طرح نوروزی
  • ایجاد خودروی ارتباط سیار در آتش‌نشانی قم
  • امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروز
  • امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروزی
  • نجات ۸۵ حادثه‌دیده توسط آتش‌نشانی کرج
  • امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروز ۱۴۰۳
  • انجام بیش از ۲۴۰۰ عملیات توسط سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در نوروز ۱۴۰۳
  • نجات مسافر از گل و لای خلیج گرگان
  • فعالیت ایمن در مراکز مجاز گردشگری دریایی استان بوشهر تداوم دارد