Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:45:35 GMT

سناتور روس: ایرانی ها تا آخرین لحظه از خود دفاع خواهند کرد+فیلم

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۱۲۷۴۴

سناتور روس: ایرانی ها تا آخرین لحظه از خود دفاع خواهند کرد+فیلم

‍‍‍‍‍‍

دریافت 11 MB

سناتور ولادیمیر جاباروف امروز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا در مسکو در خصوص ارزیابی خود از سرنگونی پهپاد آمریکایی در آسمان ایران با بیان این مطلب افزود: پهپاد آمریکایی حریم هوایی ایران را نقض کرد و هر کشوری که برای حق حاکمیت خود احترام قائل است این گونه (سرنگون کردن پهپاد مهاجم) رفتار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به همین دلیل ایران این پهپاد را سرنگون کرد هرچند که این مساله باعث بدتر شدن اوضاع شد و احتمال مناقشه مسلحانه به شدت افزایش یافته است.

این سناتور روس ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر جلوگیری وی از حمله تلافی جویانه علیه ایران را خوب ارزیابی کرد و گفت: ایرانی ها قادر به دفاع از کشور خود هستند به همین دلیل در صورت بروز درگیری میان دو طرف، جهان ممکن است با یک مناقشه بزرگ و فراگیر مواجه شود زیرا ایران فاصله اندکی با کانون بحرانی خاورمیانه دارد که در آن سوریه، اسراییل (رژیم صهیونیستی) و ترکیه قرار دارند؛ در این منطقه همواره این گونه مناقشه ها برپا می شود.

وی بار دیگر به سردمداران واشنگتن هشدار داد که در صورت آغاز جنگ بین آمریکا و ایران کشورهای دیگر نیز ممکن است وارد مناقشه شوند.

گفتنی است، نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه چند روز پیش در دیدار با همتایان خود از آمریکا و اسرائیل در سرزمین های اشغالی، اعلام کرد: پهپاد سرنگون شده آمریکایی در حریم هوایی ایران قرار داشت.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه نیز در این باره گفته است: مناقشه مسلحانه بین آمریکا و ایران برای منطقه فاجعه خواهد بود.

پوتین با بیان اینکه جنگ با ایران برای ایالات متحده نیز پیامدهایی خواهد داشت، اظهار داشت: نمی‌دانیم و البته نمی‌خواهیم که مناقشه رخ دهد، اما آمریکا اعلام کرده است که گزینه به کارگیری نیروی نظامی را رد نمی‌کند.

وی با اشاره به پیامدهای فاجعه بار جنگ بین ایران و آمریکا برای منطقه اظهار کرد: این مساله دست کم منجر به تشدید خشونت‌ها و افزایش شمار پناهندگان در منطقه خواهد شد.

رئیس جمهوری روسیه هشدار داد برای کسانی که چنین تلاشی را بکنند، این اقدام پیامدهای ناگوار به همراه خواهد داشت زیراکه پیش بینی رویدادهایی که در بکارگیری نیروی نظامی ممکن است رخ دهد بسیار دشوار است.

وی گفت: بخاطر اینکه ایران کشوری شیعه است و حتی در جهان اسلام معتقدند که این افراد (شیعیان) قادر به انجام اقدامات شدید در صورت نیاز و برای دفاع از خود و دفاع از کشور خود هستند.

پوتین گفت: و این اقدامات شدید منجر به چه چیزی خواهد شد هیچکس نمی‌داند و پیش بینی اینکه چه کسانی را در برمی گیرد دشوار است.

رئیس جمهوری روسیه بار دیگر یادآور شد: ایران به طور کامل توافق با آژانس بین المللی انرژی اتمی را اجرا می‌کند و تحریم‌ها علیه این کشور غیرموجه است.

وی ادامه داد: ایران هیچ توافقی را نقض نمی‌کند و تحریم این کشور را غیرقابل قبول می‌دانیم.

یادآور می شود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد پنج شنبه ۳۰ خرداد از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا، حین تجاوز به حریم هوایی ایران خبر داد.

آمریکایی ها پس از این رسوایی مدعی شدند که این پهپاد در آب های سرزمینی در حال حرکت بوده است اما چند روز بعد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از رجزخوانی های فراوان در نهایت به خاطر سرنگون نکردن هواپیمای جاسوسی با سرنشین این کشور در نزدیکی پهپاد سرنگون شده از ایران تشکر کرد و در عین حال دو روز سه روز پیش تحریم هایی را علیه رهبر معظم انقلاب اسلامی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و چند تن از فرمانده هان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وضع کرد.

این اقدام مورد انتقاد مقامات مختلف روسیه قرار گرفته است و واکنش بی درنگ دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران را در پی داشت.

رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه درباره تحریم های جدید آمریکا گفت: کاری که این روزها آمریکا انجام می دهد به معنای عدم موفقیت حتمی این کشور و شکست قطعی آنها است.
رئیس جمهوری ادامه داد: در هیات حاکمه آمریکا در کاخ سفید یک سرخوردگی عجیب و یک سردرگمی بزرگ بوجود آمده است. سرخورده شدند چرا که هر جایی هر کار و اقدامی می‌کنند به نتیجه نمی رسند، آنها توقع داشتند که کشور را ظرف چند ماه به هم بریزند اما می‌بینند که مردم روز به روز محکم‌تر و مقاوم‌تر و خلاقانه تر حرکت می‌کنند.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در واکنش به تحریم‌های اخیر آمریکا گفت: «تحریم بی حاصل رهبری ایران و نیز فرمانده دیپلماسی کشور یعنی بسته شدن همیشگی راه دیپلماسی با دولت مستاصل آمریکا. دولت ترامپ در حال نابودی همه سازوکارهای جا افتاده بین المللی برای حفظ صلح و امنیت جهانی است».

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۲۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟! | اسرائیل تنها در صورتی از سلاح اتمی استفاده می‌کند که ....

به گزارش همشهری‌آنلاین، روزنامه کیهان نوشت:
مئیر جاودانفر استاد دانشگاه رایخمن به رادیو فرانسه گفت: حملۀ بی‌سابقه ایران به اسرائیل با استفاده بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد انتحاری در سیزدهم ‌آوریل گذشته، در اصل نشان داد که برنامۀ هسته‌ای ایران تا چه حد می‌تواند خطرناک باشد(!) اسرائیل تنها در صورتی از سلاح اتمی در دفاع از خود استفاده می‌کند که خود هدف حمله یا تهدید جدی اتمی قرار گرفته باشد.»
با حملۀ سیزدهم ‌آوریل ایران به اسرائیل، روابط دو طرف وارد مرحله و فصل تازه‌ای شد. چنین حملاتی برای کشورهای عرب قابل قبول و قابل تحمل نیست. به‌رغم همۀ اختلافاتشان با اسرائیل بر سر مسئلۀ غزه، همکاری کشورهای عرب به ویژه اردن برای مقابله با حملۀ اخیر بسیار مهم بود. زیرا ایران ثبات کل منطقه و کلیه کشورهای منطقه را به چالش کشید(!؟)

وی می‌افزاید: حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل، از هر لحاظ بی سابقه بود. حتی روس‌ها نیز در حملات‌شان به اوکراین، چنین حمله‌ای با چنین شدت و دامنه‌ای انجام ندادند. من نمی‌دانم که آیا جمهوری اسلامی ایران توان پرتاب همزمان ۳ هزار یا ۳۰هزار موشک و پهپاد علیه اسرائیل را داشته باشد و اگر داشته باشد، آیا سامانۀ دفاعی اسرائیل، توان خنثی کردن این سطح از حمله را خواهد داشت یا نه، ولی اگر جمهوری اسلامی چنین توانی را داشته باشد و آن را نیز به اجرا بگذارد، شکی نیست که ما وارد جنگی تمام عیار و بی‌سابقه و پرهزینه برای دو طرف خواهیم شد.

وحشت‌زدگی و فرافکنی تحلیلگر صهیونیست در حالی است که وی به ‌هنگام اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در دمشق هیجان زده شده و گفته بود: مهم‌ترین نکته در حملۀ منسوب به اسرائیل در اول ‌آوریل گذشته این است که در نتیجۀ آن عالیترین مقام نیروی قدس سپاه پاسداران آن‌هم در کشور حسّاسی نظیر سوریه کشته شد. این حمله بیش از همه نشان داد که تا کجا اطلاعات اسرائیل دربارۀ محل حمله و حاضران در آن دقیق بوده است. محافل اسرائیلی صریحاً اعلام می‌کنند که باید دیر یا زود با اربابان نیروهای نیابتی ایران، درگیر بشویم. بسیاری معتقدند که اگر اسرائیل زودتر با ایران درافتاده بود،‌ ای‌بسا ایران از حملۀ هفتم اکتبر پشتیبانی نمی‌کرد.

کد خبر 847103 منبع: کیهان برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند
  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟! | اسرائیل تنها در صورتی از سلاح اتمی استفاده می‌کند که ....
  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند