Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهریاری گفت: دولت‌ها منابع ۱۰ درصدی حاصل از هدفمندی یارانه‌ها را به حوزه سلامت پرداخت نکردند و همین مسئله باعث بروز مشکلات احتمالی در حوزه سلامت می‌شود.   حسین علی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: وزارت بهداشت تنها ۲۵ درصد در ارتقا سلامتی مردم نقش دارد و ۷۵ درصد مربوط به وزارت خانه‌ها و سازمان‌های دیگر کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: بیماری‌های غیر واگیر مانند سرطان؛ مشکلات قلبی و عروقی باعث مرگ و میر درصد زیادی از مردم دنیا و کشورمان شده است و متاسفانه بیماری دیابت نیز به دلیل رعایت نکردن مسائل تغذیه‌ای و سبک زندگی سالم در جوامع رو به افزایش است. برگزاری نامنظم جلسات شورای عالی سلامت و تغذیه عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: کشور دارای شورای عالی سلامت و تغذیه است و رئیس جمهور در راس این شورا قرار دارد، اما متاسفانه جلسات به طور منظم برگزار نمی‌شود و همین مسئله باعث بروز مسائلی در حوزه سلامت و تغذیه جامعه می‌شود. ضرورت هماهنگی بین بخشی برای ارتقا سلامت مردم شهریاری افزود: اگر هماهنگی بین بخشی در وزارت بهداشت و حتی در سایر وزارتخانه‌ها ایجاد شود، سلامت مردم کشورمان تضمین می‌شود و خوشبختانه مجلس منابع کافی برای حفظ و ارتقا سلامت مردم به تصویب رسانده است.

وی بیان کرد: امروزه یک‌دهم مالیات بر ارزش افزوده کالا‌ها به حوزه سلامت اختصاص پیدا می‌کند و کمیسیون بهداشت مجلس همیشه در مسئله پیشگیری از بروز بیماری‌ها تاکید زیادی دارد. اهمیت موضوع پیشگیری و بهداشت برای مقابله با بیماری‌ها عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: بعد از موضوع پیشگیری مسئله بهداشت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از بروز بیماری‌های غیر واگیر که عامل اصلی فوت مردم هر جامعه است جلوگیری می‌کند.

شهریاری گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ۱۰ درصد از هدفمندی یارانه‌ها را به حوزه سلامت و به خصوص بهداشت و پیشگیری اختصاص داده است تا از بروز بیماری غیر واگیر در کشور جلوگیری و سبب ایجاد عدالت در حوزه سلامت شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در چند سال گذشته دولت‌ها منابع ۱۰ درصدی حاصل از هدفمندی یارانه‌ها را به حوزه سلامت پرداخت نکردند و همین مسئله باعث بروز مشکلات احتمالی در حوزه سلامت می‌شود و من امیدوارم همه ارگان‌ها با همکاری و تعامل بالا باعث حفظ و ارتقای سلامت مردم شوند. دولت  مجوز جذب مربی بهداشت به مدارس نمی‌دهد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: امروزه مربیان بهداشت باید در مدارس مراقب سلامت دانش آموزان باشند، اما متاسفانه دولت مجوز جذب آن‌ها را نمی‌دهد.

شهریاری گفت: امروزه در دانشگاه‌ها واحدی به عنوان بهداشت پیشگیری تحت عنوان دروس اجباری وجود ندارد و متاسفانه امروز در فضای مجازی مسائلی از قول افراد غیر کارشناس مطرح می‌شود که فاقد هرگونه صلاحیت هستند و مطالب درست را بازگو نمی‌کنند.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۲۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری‌جهرمی: کاهش مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3070415 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • حقوق و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی و ارزش افزوده یک درصد شد
  • اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها/ واریز یارانه جدید به حساب این افراد
  • دولت سیزدهم برای جاده معلمان و بیمارستان دامغان چه اعتباری درنظرگرفت؟
  • (ویدئو) موافقت دولت با کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده کالا‌های اساسی
  • کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی
  • بهادری‌جهرمی: کاهش مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو
  • مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت
  • بهادری جهرمی: مالیات بر ارزش افزوده به یک درصد کاهش یافت
  • مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی به یک درصد کاهش یافت
  • وزن یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۳