Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  محمد ابراهیم شوشتری مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت کشور در همایش فرمانداران سیستان و بلوچستان در سرسرای اجتماعات استانداری اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های من این است که برخی افراد شمار شرکت کنندگان و آرای اخذ شده را به مشروعیت نظام نسبت دهند در حالی که نباید این دو را با هم مقایسه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مسئولیت اجرای صحیح و قانونی انتخابات را بر عهده فرمانداران دانست و افزود: مسئولیت اصلی در اجرای صحیح قانون برگزاری انتخابات بر عهده شما فرمانداران است و باید در این زمینه دقت و حساسیت لازم وجود داشته باشد تا بنحو شایسته و بر اساس قانون انتخابات سالم و اطمینان بخشی برگزار شود.

مشاور وزیر کشور ادامه داد: جنب و جوش انتخاباتی از نیمه دوم سال ۹۷ شروع شده و هر کس به نحوی در مراسم و یا نشست‌های خصوصی و عمومی از این موضوع سخن می‌گوید.

رئیس مرکز حراست وزارت کشور بیان کرد: باید دقت لازم در انتخابات انجام تا افرادی صالح و شایسته برگزیده شوند.

وی با اشاره به مکانیزه شدن انتخابات گفت: در حوزه احراز صلاحیت شورای نگهبان قبول کرده است که از تجهیزات مکانیزه استفاده شود.

شوشتری با بیان اینکه صلاحیت هویتی نیز به صورت مکانیزه انجام می‌شود ادامه داد: بیش از ۱۰ هزار صندوق وجود دارد که در زمینه مکانیزه شدن آن‌ها هنوز با شورای نگهبان به توافق جدی نرسیده‌ایم که در صورت موافقت تنها چند حوزه به این تجهیزات مجهز خواهند داشت.

وی نیروی انسانی را مهمترین سرمایه وزارت کشور دانست و بیان کرد: نگاه به نیروی انسانی کار آمد و صیانت از این نیرو‌ها از جمله اهداف وزارت کشور است.

وی اظهار داشت: به منظور برگزاری بهینه انتخابات جلسات متعدد دیگری تا موعد مقرر در کشور برگزار خواهد شد.

مشاور وزیر کشور خاطر نشان کرد: دشمن امروزه با اعمال فشار و تحریم‌های ظالمانه سعی دارد مردم را نسبت به نظام ناراضی و نا امید کند غافل از اینکه این مردم سختی‌های بسیاری را از گذشته تا کنون پشت سر گذاشته و هیچگاه دست از حمایت نظام برنداشته اند.

وی خطاب به مسئولان تاکید کرد: مدیران باید در کنار مردم بوده و از نظرات آنان برای پیشبرد و توسعه کشور استفاده کنند.

انتصاب فرمانداران با دقت و حساسیت لازم

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اشاره به انتصاب و انتقال ۱۵ فرماندار در این استان گفت: فرمانداران شهرستان‌های تابعه استان در کمترین زمان و با بیشترین دقت و حساسیت منصوب شدند.

علی زینی وند با تاکید بر اینکه فرمانداران منصوب شده با استقلال کامل و حفظ جایگاه حاکمیتی فرمانداری و تحرک و انگیزه کار خود را آغاز کنند، افزود: فرمانداران منصوب شده از نیرو‌های فعال، با تجربه و توانمند مجموعه وزارت کشور هستند.

وی خاطر نشان کرد: از زمان انتصاب مهندس موهبتی به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان تا کنون پنج همایش (سمینار) با حضور فرمانداران استان برگزار شده که نشست‌های بسیار مفیدی و مؤثری بوده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خطاب به فرمانداران حاضر در این همایش گفت: مطالعه آئین نامه و قوانین انتخابات، اطلاع رسانی عمومی و تقویت روابط عمومی برای ارتباط با رسانه‌ها و فعالیت‌های گسترده اطلاع رسانی از کار‌های مثبت انجام شده از سوی هر فرمانداری و در دسترس بودن فرمانداران از جمله مسائل مهمی است که باید بدان توجه شود.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۳۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نصیرالدین یعقوبی عصر چهارشنبه در نشست با منتخبان مردم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس با تقدیر از حماسه آفرینی مردم در انتخابات ۱۱ اسفند، از تلاش‌های منتخبان مجلس نیز تقدیر کرد و افزود: طبق آمار و اطلاعات، این ندای رهبری توسط مردم و با تلاش همگان محقق شده است.

وی با اظهار اینکه امیدواریم در دوره جدید شاهد مجلسی باشیم که انقلابی‌تر از گذشته باشد، افزود: شورای ائتلاف توانست شایستگان را به مردم معرفی کند.

وی با عنوان اینکه کار و تلاش ما برای اقتدار و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است، افزود: هیچکدام از ما هدف جز پاسداری از آرمان انقلاب و نظام مقدس اسلامی نداریم.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به تشکیل کارگروه انتخابات در مرکز استان و شهرستان‌ها گفت: بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر از نامزدها در سایت شورای ائتلاف ثبت نام کرده بودند و از این میزان ۱۹۰ نفر مربوط به استان مازندران بوده است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی مازندران با اظهار اینکه مردم به شورای ائتلاف اعتماد و اعتقاد دارند، گفت: نباید کام شیرین مردم را در انتخابات تلخ کرد.

کد خبر 6063749

دیگر خبرها

  • سه چالش اساسی نظام در سال ۱۴۰۳ به روایت حسین علایی /حاکمیت باید یک تغییر معنادار در سیاست‌های اقتصادی و سیاسی خود ایجاد کند
  • استان قم از لحاظ نرخ رشد مشارکت در انتخابات، در جایگاه اول کشور ایستاد
  • واکنش هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به مرگ پرستو بخشی پزشک جوان: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است/ چرا نظام پزشکی مماشات می‌کند؟ چرا همه ما مرده‌ایم؟ همه ما که با سکوتمان در عادی سازی این خودکشی‌ها کمک می‌کنیم
  • انتخابات مجلس در فضایی امن و توأم با آرامش و با مشارکت خوب مردم برگزار شد
  • ️باید مردم را در فعال‌سازی منطقه آزاد سیستان مشارکت دهیم
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف انرژی چگونه به جهش تولید و اقتصاد کمک خواهد کرد؟
  • محاسبات میزان حضور مردم در انتخابات مطابق روال سال‌های قبل انجام شده است + فیلم
  • مشارکت‌محوری و مردمی‌سازی به دنبال توزیع عادلانه ثروت در نظام سلامت است
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟|حسین سرآبادانی