Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضاییه در مراسم تشییع پیکر ۱۵۰ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس، گفت: این کشور و این درخت تنومند پرثمر انقلاب اسلامی بر خون مطهر شهیدان نهاده شده است و کسانی که به هر دلیل در این کشور ناخالصی داشته باشند یا ناخالصی القا کنند، بدانند که نه فکرشان و نه عملشان ماندگاری نخواهد داشت.


به گزارش شریان نیوز،آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه با حضور در مراسم تشییع پیکر 150 شهید دوران دفاع مقدس به سخنرانی پرداخت و گفت: این جمعیت عظیم در این گرما برای احساس وظیفه و ادای تکلیف به کسانی که برای عزت و سربلندی این کشور رفته‌اند، آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با ذکر حدیثی از امام صادق (ع) افزود: شهدای عالیقدر ما که اکنون در خدمت‌شان هستیم مظهر معرفت هستند و گوش شنوا لازم است تا سخن آنها را بشنود. شهدا همچنین مظهر تلاش برای خدا و اخلاص و عبودیت برای پروردگار بوده‌اند. 

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه در محضر شهدا باید درس خداشناسی بگیریم، گفت: آنها خوب شناختند که دین از آنها چه می‌خواهد و سخنان امام و ولی را خوب شنیدند و جان و سرمایه خود را با خدا معامله کردند. این تجارتی است که در آن همه‌اش سود است، آنها جان و جوانی خود را دادند.

آیت‌الله رئیسی افزود: زمان‌شناسی در زمان خودش باعث شد که آنها اقدامی که لازم است انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه ما برای توابین بزرگداشت نمی‌گیریم، افزود: همان‌طور که گفتند شهدا مظهر زمان‌شناسی هستند، حقیقتاً آنها جامعه را شناختند و در زمان خودش کاری را که باید انجام می‌دادند انجام دادند. توابین شعارشان یا لثارات‌الحسین بود، شعارشان خیلی خوب بود اما در زمان خودش حرف ولی را گوش نکردند. 

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه شهدا دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز بودند ادامه داد: آنها که در محضرشان هستیم آموختند انسان سالک باید دشمن‌ستیز و دشمن‌شناس باشد و باید بداند دشمن کیست و آنچه دارد در طَبَق اخلاص بگذارد. 

آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: آنچه امروز از اقتدار و عظمت برای کشور است به برکت شهدا و امام است، به برکت رهنمون‌های امام خامنه‌ای است. 

وی با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد و نمی‌تواند و ما می‌خواهیم و می‌توانیم اظهار داشت: آنچه رهبری فرمودند در منطقه ما خواستیم و توانستیم و رمز آن در ایمان، آمادگی و خطر کردن برای خدا است. 

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه آینده بسیار روشن و امیدبخش است، ادامه داد: وضع ما و دشمن کاملاً قابل ارزیابی است، در همه میدان‌ها برتری با گره انقلاب است. امروز پیام به مردم عالم رسیده و هر جا سخن ازاستبدادستیزی است امتداد خط جمهوری انقلاب اسلامی است. 

آیت‌الله رئیسی در ادامه گفت: شهدا به ما ایستادگی و مقاومت را آموختند امروز آنچه از عزت و افتخار نصیب مردم شده در پرتو مقاومت است. 

وی بیان داشت: رهبری فرمودند بدانید اگر مقاومت کنید دشمن عقب می‌رود اما بعضی‌ها حرف دیگری می‌زنند، کسی که پهپاد دشمن را سرنگون کرد در مقابل دشمن ایستاد و با همه قدرت نشان دادیم دشمن را در این میدان پشیمان می‌کنیم. 

رئیس قوه قضائیه افزود: بنده به عنوان یک طلبه و سرباز نظام هم حدیث نَفس می‌کنم و هم به مسئولین می‌گویم بیش از همیشه پیش از هر اقدامی به فلسفه و وصیت شهیدان نگاه کنیم آنها می‌گویند ما برای خدا و به امر ولی رفته‌ایم نگذارید ارزش‌ها در کشور تنها بماند، در مقابل دشمن بایستید و با همه وجود ایستادگی کنید. 

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه پیام شهدا، پیام احساس مسئولیت، امر به معروف و تبعیت از رهبری است، گفت: امیدواریم خدا برای شنیدن پیام آنها به ما گوش شنوا بدهد. 

وی بیان داشت: همه بدانید خدا از خون شهیدان نمی‌گذرد چون متصل به خون ثارالله است و خدا خود خونخواهحسین است، خدا از خون علی‌اصغر (ع)، قاسم‌ابن‌الحسن و حبیب‌ابن‌مظاهر نمی‌گذرد. 

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه این جریان امتداد عاشورای حسینی است، گفت: بدانید ممکن است دشمنجَوَلانی داشته باشد اما ماندگاری و ثبات ندارد. وعده خدا آن است که ماندگاری عالم با حق است. 

آیت‌الله رئیسی افزود: این کشور درخت پرثمرش انقلاب اسلامی است که با خون شهدا آبیاری می‌شود و کسانی که ناخالصی در جامعه القا می‌کنند فکر و عملشان ماندگاری ندارد.

وی با بیان اینکه آینده کشور و نظام روشن است، اظهار داشت: خون شهدا این نظام را تضمین کرده است، آینده از آنِ متقین است و پولداران و رابطه‌بازان و مستکبران و مفسدان در آینده هیچ جایی ندارند. 

دسته بندیسیاسی

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۳۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام حزب الله: آینده پس از «طوفان الاقصی» و پاسخ ایران دستخوش تغییر خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری «العهد» لبنان، صفی‌الدین که در مراسم بزرگداشت دو تن از شهدای راه قدس در منطقه البقاع سخن می‌گفت، افزود: نگاه کنید که دشمن صهیونیستی با پاسخ ایران چگونه برخورد می‌کند، و هیچ کسی نمی‌گوید که آمریکا به اسرائیل فشار آورده و از تل آویو خواسته که پاسخ محکمی به تهران ندهد، چرا که نتایج و پیامد‌های این پاسخ تضمین شده نیست و ممکن است که مناطق را به جا‌هایی بکشاند که عواقب آن مشخص نیست.

وی ادامه داد: اگر اسرائیل و آمریکا می‌دانستند که پاسخ قوی به جمهوری اسلامی بدون پاسخ قوی‌تر خواهد بود، به حمله تهران به اسرائیل پاسخ می‌دادند و آمریکایی‌ها و اروپا همگی از این حمله اسرائیل به ایران حمایت می‌کردند، چرا که همه آنها همانگونه که در اندیشه توطئه و نیرنگ برای مقاومت فلسطین و همه جنبش‌های مقاومت در منطقه هستند، همین رویه را در قبال جمهوری اسلامی دارند.

صفی الدین تأکید کرد: جمهوری اسلامی با انجام عملیات تنبیهی به اسرائیل همه دسیسه‌ها و معادلات به هم بافته این رژیم را که طی سالیان گذشته پی‌ریزی کرده بود، نابود کرد.

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تصریح کرد: دشمن اندک اندک احساس ناتوانی می‌کند و می‌بیند که بازگشت دوباره شهرک‌نشینان به شمال فلسطین اشغالی به یک مسأله غیر ممکنی تبدیل شده است و این همان چیزی است که ما دوست داشتیم روی دهد.

این مقام حزب الله اضافه کرد: دشمن بداند که مقاومت تصمیم به توسعه جنگ نگرفت، هرچند که برای این کار آماده بود، اما مقاومت برپایه پشتیبانی و حمایت از مردم مظلوم غزه وارد نبرد شد و به مدت هفت ماه است که در جبهه‌ای به طول ۱۰۰ کیلومتری در حال نبرد بوده که این مسأله بی‌سابقه است.

صفی‌الدین در پایان تصریح کرد: پس از عملیات طوفان الاقصی و حمله روشن و علنی ایران (وعده راستین) به رژیم صهیونیستی، آینده در بسیاری از مسائل تغییر خواهد کرد که باید برای آن لحظه آماده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • عملیات «وعده صادق» اثبات ایستادگی رهبر و ملت ایران بر مواضع نظام بود
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • خط و نشان مقام ارشد ارتش برای اسرائیل و آمریکا
  • مقام حزب الله: آینده پس از «طوفان الاقصی» و پاسخ ایران دستخوش تغییر خواهد شد
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود