Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو گفت: بازبینی در تخصیص‌ منابع آبی لرستان داریم و در این راستاسد معشوره جایگاه مهمی دارد.به گزارش بلاغ،رضا اردکانیان صبح امروز در آئین افتتاح پروژه آب‌رسانی به شهر کوهدشت و آغاز عملیات اجرایی پست 230 ولت به 63 کیلوولت این شهرستان، اظهار کرد: هم گام با جهان، با تغییر اقلیم مواجه هستیم، خداوند می‌فرماید آب را به‌اندازه، از آسمان برای آرامش بندگان نازل کردیم، مهم آن است، درعین‌حال به سنت‌های الهی پایبند باشیم و به‌عنوان شکرگزاری از منابع، درست استفاده کرده تا نعمت افزوده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر بحرانی موجود بوده، در نحوه برخورد ما با این موضوع است، ممکن است الان در شرایط «حدی» باشیم تا اینکه در شرایط «اعتدالی» قرار داشته باشیم.

 وزیر نیرو با اشاره به اینکه جلسات بسیار مفصلی با مجمع نمایندگان و استاندار لرستان داشته‌ایم، اظهار کرد: با همکاری مدیرانمان در استان، ابتدا یک بازبینی دقیقی راجع به منابع و مصارف آب در سطح استان داشته و در اثر آن‌ یک بازبینی در تخصیص‌ها داریم و در این راستا بحث سد معشوره جایگاه مهمی دارد.

اردکانیان تصریح کرد: بدون تردید ما موضوع احداث مخازن موردنیاز در استان لرستان، به‌منظور تأمین آب شرب پایدار برای بلندمدت و موضوع کنترل سیلاب مدنظرمان است و استفاده‌های دیگر برای کشاورزی، صنعت و سایر مصارف و نیازهای زیست‌محیطی، رعایت حق آبه‌ها در بالادست و پایین‌دست همه لحاظ خواهد شد و تردیدی در آن نیست.

وی گفت: در خلال صحبت‌ها، تماسی با معاون امور آب وزارت نیرو گرفتم و از وی خواستم اجمالاً اطلاع بدهند که کار در چه مرحله‌ای است و گفتند هفته گذشته اعداد، ارقام و اطلاعات را از استان دریافت کرده و ظرف چند هفته آتی جمع‌بندی خواهد شد که ما در جلسه‌ای خدمت استاندار و نمایندگان محترم به اطلاع می‌رسانیم.

وزیر نیرو با اشاره به آغاز 13 پروژه در دو روز سفر خود به لرستان، عنوان کرد: در زمینهٔ سیلاب که رخ دادن آن محتمل بوده، سعی می‌کنیم برای همه، به‌ویژه مردم لرستان فقط منفعت باشد و حداکثر استفاده را از آن بکنند و خسارات نداشته و یا به حداقل برسد.

اردکانیان با اشاره به اهمیت مشارکت بخش خصوصی در طرح‌ها و پروژه مهم مربوط به آب و فاضلاب، تصریح کرد: پروژه آب‌رسانی تأمین آب شرب به شهر کوهدشت فوق‌العاده حائز اهمیت است، البته یک‌راه حلی میان‌مدت به‌حساب می‌آید.

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۴۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،محمد هادی‌زاده گفت: پروژه‌های مصوب جهاد کشاورزی در سال 1402با اعتبار 19 میلیارد و 150 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای اجرا می شودمدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: تملک دارایی سرمایه‌ای در واقع ساخت فضاهای جدیدی است که در آینده تبدیل به سرمایه‌های ملی می‌شوند و منابع تازه‌ای برای دولت‌ها فراهم می‌آورند.

هادی‌زاده افزود: پروژه‌های پیشنهادی جهاد کشاورزی در کمیته برنامه ریزی این شهرستان، شامل احداث سردهنه زراعی، ایستگاه پمپاژ، شن ریزی جاده دسترسی بین مزارع، لایروبی آببندان و کانالهای لاینینگ انتقال آب است.

وی گفت: تاکنون 108 میلیارد و 275 میلیون ریال از این اعتبارات تخصیص یافت و تعدادی از پروژه‌ها به ‌بهره برداری رسید و تعدادی نیز در مرحله انعقاد قراداد و انتخاب پیمانکار برای اجرا است.

دیگر خبرها

  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • فرایند قانونی سد معشوره طی شده‌ است
  • با مأموریت‌های چندگانه در حال فتح قله‌ها هستیم/ سد «معشوره» و «راه آهن» لرستان در دستور کار دولت است
  • دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد