Web Analytics Made Easy - Statcounter

تظاهرکنندگان خشمگین عراقی اقدام به آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی در برابر مقر سفارت بحرین در منطقه المنصور در غرب بغداد کردند؛ این اولین پس لرزه برگزاری "کارگاه منامه" به حساب می‌آید؛ کارگاهی که در اصل به دنبال عادی سازی روابط با اشغالگران و حذف راهکار دو کشور در ازای مبالغ هنگفت پول است. این اقدام عراقی‌ها باعث شد بحرین سفیر خود را از عراق فرابخواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان و امارات نیز به انتقاد برخاستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز عراق، تظاهرکنندگان خشمگین شب گذشته در اعتراض به معامله قرن و کارگاه منامه به مقر سفارت بحرین حمله کردند. آنها پرچم بحرین را پایین آورده و پرچم فلسطین را به جای آن برافراشتند، در حالی که تعداد زیادی نیروی وزارت کشور به منظور متفرق کردن تظاهرکنندگان و کنترل اوضاع وارد مقر سفارت شدند.

یاسین یاسری، وزیر کشور جدید عراق در واکنش به رویدادهای مقابل سفارت بحرین به سومریه نیوز گفت: نیروهای امنیتی ۵۴ فرد که را به سفارت بحرین در منطقه المنصور در غرب بغداد یورش برده‌ بردند، بازداشت کردند.

یاسری افزود: تدابیر قانونی در حق این افراد اعمال می‌شود و امنیت سفارت و هیئت‌های دیپماتیک خط قرمز است و هرگز اجازه نمی‌دهیم تحت هر شرایطی این خط قرمز زیر پا گذاشته شود.

وزیر کشور عراق تاکید کرد، دستور تشکیل شورای تحقیقاتی را درباره آمر نیروهای محافظ سفارت داده است. او همچنین خود در پی حادثه در مقر سفارت بحرین در بغداد رخ داده حاضر شد.

دفتر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، دولت نسبت به اقدام برخی تظاهرکنندگان درباره حمله به ساختمان سفارت بحرین، کشور برادر و انجام اقدامات خرابکارانه مغایر با قانون و چارچوب دولت و حمایت از هیئت‌های دیپلماتیک متاسف است.

در این بیانیه آمده است، سیستم‌های امنیتی تدابیر قاطعانه و فوری را برای بیرون کردن آنها از داخل سفارت لحاظ و برای تامین امنیت لازم و بازداشت مسببان این اقدام و تحویل آنها به مراجع قضایی و برقراری مجدد نظم تدابیری را اتخاذ کرده‌اند.

در پی این رویداد، بحرین سفیر خود در عراق را برای رایزنی فراخواند.

وزارت خارجه بحرین در سایت اینترنتی خود اعلام کرد، حمله مردود به مقر سفارت بحرین در بغداد را از سوی تظاهرکنندگان را محکوم می‌کند.

در این راستا کشورهای دوست و هم‌پیمانان همیشگی منامه یعنی عربستان و امارات فورا واکنش نشان دادند.

ثامر السبهان، وزیر مشاور سعودی در امور کشورهای خلیج فارس توییت کرد، آنچه در سفارت بحرین در بغداد رخ داد امری بسیار تاسف برانگیز است.

همچنین انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات تاکید کرد: حمله به سفارت بحرین امری مردود، محکوم و تنشی خطرناک در سطح قانونی و سیاسی است.

او توییت کرد: از دولت عراق می‌خواهیم تمام مسؤولیت‌های قانونی خود و تعهدات حقوقی خود را در زمینه حمایت از فعالیت‌ دیپلمایتک و تامین امنیت مقرهای دیپلماتیک در پایتخت و دیگر شهرهای عراق انجام دهد.

وزار خارجه امارات نیز در بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید این حمله اظهار کرد، این حادثه نقض علنی عرف‌ها و منشورهای دیپلماتیک در روابط دیپلماتیک و سازماندهی روابط دیپلماتیک میان کشورهاست.

در این بیانیه از دولت عراق خواسته شده به وظایف خود در قبال تعهدات بین‌المللی براساس معاهدات بین‌المللی که امنیت فعالیت دیپلماتیک را تضمین می‌کنند، عمل کند.

امارات همبستگی و حمایت کامل خود از دولت بحرین را در برابر تمام تهدیدات امنیتی و فعایت مقرهای دیپلماتیک آن اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق بحرين کارگاه منامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۵۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد

رئیس جمهور ترکیه در صدر هیأتی بلندپایه و بعد از ۱۲ سال وارد بغداد -پایتخت عراق- شد.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، ظهر امروز (دوشنبه)، در صدر هیأتی بلندپایه از وزرای این کشور وارد بغداد شد.

رئیس جمهور ترکیه بعد از ۱۲ سال به عراق سفر کرده است. «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه اخیرا اعلام کرد که در جریان این سفر دو طرف بیش از ۲۰ توافقنامه و قرارداد امضا خواهند کرد.

به گفته منابع عراقی، اردوغان در این سفر با نخست‌وزیر، رئیس جمهور، رئیس پارلمان عراق و تعدادی از مقامات ارشد منطقه کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

رسانه‌های ترکیه‌ گزارش داده‌اند که در این سفر، مسئله آب، طرح «راه توسعه» و چند مسئله راهبردی دیگر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وزیر خارجه ترکیه اخیرا در کنفرانسی در باره این سفر گفت: «هدف ما توسعه روابط با عراق است به‌گونه‌ای که ثبات منطقه‌ای، رونق و توسعه ممکن شود و ما روابط خود را نهادینه کنیم.»

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد