Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در نشست تبادل نظر و بررسی طرح‌های تام فاز و تام کاد از جزئیات طرح خانه دار شدن کارکنان دولت خبر داد. به گزارش جنوب نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس فرهادیه مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در جلسه تبادل نظر و بررسی طرح‌های تام فاز و تام کاد در خصوص طرح تامین مسکن کارکنان دولت گفت: کمک به تامین مسکن کارکنان فاقد مسکن در دستگاه‌های دولتی از اهداف کلان این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی متولی اصلی طرح دولت است و دستگاه‌ها و نهادهای دولتی متقاضی احداث مسکن موظف به تامین زمین برای کارکنان خود در این طرح هستند. در این طرح، سازنده، پیمانکار یا انبوه ساز واجد شرایط بخشی خصوصی است که توسط دستگاه واگذارکننده زمین برای احداث پروژه انتخاب می‌شود.

بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان ویژگی‌های طرح شاملِ تامین هزینه آماده سازی زمین و اخذ پروانه از محل آورده اولیه متقاضیان در اقساط پنج ساله است. همچنین تامین کل هزینه ساخت توسط شریک سازنده، و پرداخت قیمت عرصه یا عرصه و اعیان در اقساط ۲۰ ساله از دیگر ویژگی‌های این طرح است. اتمام ساخت در این طرح حداکثر دو سال پیش بینی شده است.

به گفته فرهادیه چهارگزینه اولیه برای اجرای طرح پیش بینی شده است که شاملِ تقسیط کامل و ترکیب نقد و اقساط است. در تقسیط کامل با کسر ۲۰ درصد حقوق ماهیانه ابتدا، هزینه اعیان و سپس هزینه عرصه مستهلک می‌شود. همچنین در ترکیب نقد و اقساط با کسر ۲۰ درصد حقوق ماهیانه نیز ابتدا هزینه اعیان (ساخت) و سپس عرصه مستهلک می‌شود.

وی در ادامه چرخه کلی دریافت و اقساط و تحویل واحدها را نیز تشریح کرد.

بنا بر این طرح، در تقسط کامل با کسر ۴۰ درصد حقوق ماهیانه نیز هزینه اعیان (ساخت) و عرصه همزمان مستهلک خواهد شد و در ترکیب نقد و اقساط با کسر ۴۰ درصد حقوق ماهیانه نیز هزنیه اعیان (ساخت) و عرصه همزمان مستهلک می‌شود. در ادامه این نشست نیز برخی از صاحبنظران شرکت کننده به ارایه نقطه نظرات خود در این رابطه پرداختند.

در همین ارتباط محمدهاشم بت شکن مدیرعامل اسبق بانک مسکن اعلام کرد: در نظر گرفتن پیوست تامین مالی برای طرح تام فاز و تام کاد ضروری است. در غیر اینصورت به نظر می‌رسد اجرای این طرح، موفقیت آمیز نباشد.

فردین یزدانی یکی دیگر از کارشناسان حوزه مسکن که در نشست فوق حاضر شد، گفت: سال گذشته رکود مسکن را تجربه کردیم و در عین حال شاهد بودیم که سازندگان سود اقتصادی نداشتند. در عین حال، در شرایط فعلی اگر به سازنده‌ها بگوییم که بدون تامین مالی وارد موضوع شوند عملاً با عدم استقبال سازندگان مواجه خواهیم بود.

وی بیان کرد: طرح‌های ارایه شده پیوست‌های کسب و کار می‌خواهد و در غیر اینصورت، با عدم موفقیت روبه رو خواهند شد.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۶۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ زنی 327 واحد مسکونی کارکنان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم با بیان اینکه امروز همزمان در سه شهر مهاباد، خوی و شوط 327 واحد مسکونی کارکنان جهاد کشاورزی بصورت نمادین در مهاباد کلنگ زنی شد،گفت: در شهرستان مهاباد 139 واحد برای کارکنان جهاد کشاورزی این شهرستان شامل شاغل و بازنشسته کلنگ زنی شد تا بخشی از آلام و مشکلات آنها تسکین یابد.

هوشنگ محمدی افزود: واگذاری زمین و تأمین مسکن کارکنان جهاد کشاورزی یکی از اولویتهای وزارتخانه بوده که در راستای طرح جهش تولید مسکن ملی اجرایی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی هم در این مراسم با بیان اینکه کلنگ زنی عملیات ساخت مسکن کارکنان کشاورزی در سه شهر مهاباد، خوی و شوط به طور همزمان انجام شده است، گفت: در قالب این سه پروژه حدود ۳۲۷ قطعه زمین واگذار شد که باید از تلاش سازمان و همکاری وزارت راه و شهرسازی تشکر کرد.

خسرو شهبازی، در ادامه خواستار اختصاص اعتباربرای پایان طرحهای آبرسانی در شهرستان مهاباد شد.

حسن عباسی، فرماندار ویژه شهرستان مهاباد نیز از پیشرفت های شهرستان در حوزه های مختلف گفت: واگذاری زمین با هدف ساخت منزل برای کارکنان دولت یکی از کارهای شایسته دستگاهها برای خانه دار شدن نیروها و کارکنان دولت است.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت جهاد کشاورزی در بدو ورد به مهاباد با حضور بر مزار خلبان شهید حیدری به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی کارکنان دادگستری قم
  • آیا دستمزد پائین کارگران می‌تواند، جوابگوی مسکن، پوشاک و خوراک آنها باشد؟
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • عملیات اجرایی ساخت مسکن کارکنان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • کلنگ زنی 327 واحد مسکونی کارکنان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • انعقاد تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای کارکنان دانشگاه آزاد خوزستان
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • پیشنهاد افزایش تسهیلات ساخت مسکن روستایی به دولت ارایه می‌شود
  • صندوق ملی مسکن؛ حیاط خلوت دولت یا منبع مولد تسهیلات؟