Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@22:21:49 GMT

چگونه کارکنان دولت خانه دار می شوند

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۱۶۳۵۵

چگونه کارکنان دولت خانه دار می شوند

وزیر راه و شهرسازی چندی پیش در راستای اقدامات این وزارتخانه برای ساماندهی بازار مسکن خبر رونمایی طرح تامین مسکن کارکنان دولت (تام کاد) را داده بود و حالا مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن این وزارتخانه جزئیاتی از آن را اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، وزیر راه و شهرسازی چندی پیش در حاشیه پنجمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران اعلام کرده بود که در ادامه اقدامات این وزارتخانه برای ساماندهی بازار مسکن در هفته های آتی از طرح تامین مسکن کارکنان دولت (تام کاد) رونمایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنا به گفته«محمد اسلامی» بر اساس قانون ساماندهی زمین و مسکن و قانون پس‌انداز مسکن، طرح تامین مسکن کارکنان دولت که مورد تاکید رئیس جمهوری است، عملیاتی و اجرایی می‌شود. طرح تامین مسکن کارکنان دولت به این شیوه برنامه‌ریزی شده است تا کارمندان دولت و جوانانی که در خدمت دولت هستند از بدو خدمت از حقوق ماهیانه آن‌ها کسر و به صندوقی واریز شود تا بعد از مدت زمانی مشخص کارمندان دولت صاحبخانه شوند.

 

رئیس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با تاکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی با اولویت‌های زمین‌های خود باید بتوانند شرایط را برای خانه‌دار کردن کارمندانشان فراهم کنند، توضیح داده بود: «توسعه مسکن با در اختیار قرار دادن زمین‌های دولتی سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها رونق می‌گیرد. به همین دلیل برای تحقق این موضوع نیاز است تا اقدام متفاوتی از اقداماتی که پیش‌تر انجام شده است، انجام بگیرد. بخشی از این اقدامات شامل همراهی برای صدور مجوز‌های مسکن در قالب شهرک‌هایی است که می‌تواند در حریم شهر‌ها ایجاد شود که مصداق شهری جدید و نه شهر در مقیاس‌هایی است که در شهر‌های جدید ایجاد می‌شود. این مکان‌ها باید واجد تاسیسات زیربنایی باشند تا بتوانند رونق جدی در ساخت و ساز مسکن را با ویژگی توجه به کیفیت زندگی برای مردم ایجاد کنند.»

 

اسلامی همچنین تصریح کرده بود: «کمیته ویژه‌ای برای بررسی راه‌های رونق دادن به موضوع مسکن، توسط نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها که عضو شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران هستند، تشکیل شود و در این مورد تصمیم‌گیری شده و مصوبه‌های لازم صادر شود تا جریان تولید مسکن رونق بگیرد.»

 

حالا در این راستا مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در نشست تبادل نظر و بررسی طرح‌های تام فاز و تام کاد جزئیاتی از طرح خانه دار شدن کارکنان دولت را اعلام کرده است و وزارت راه و شهرسازی به نقل از «عباس فرهادیه»  در این باره آورده است: «کمک به تامین مسکن کارکنان فاقد مسکن در دستگاه‌های دولتی از اهداف کلان این طرح است. متولی اصلی طرح دولت است و دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی متقاضی احداث مسکن موظف به تامین زمین برای کارکنان خود در این طرح هستند. در این طرح، سازنده، پیمانکار یا انبوه ساز واجد شرایط بخشی خصوصی است که توسط دستگاه واگذارکننده زمین برای احداث پروژه انتخاب می‌شود

 

بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان ویژگی‌های طرح شامل تامین هزینه آماده سازی زمین و اخذ پروانه از محل آورده اولیه متقاضیان در اقساط پنج ساله است. همچنین تامین کل هزینه ساخت توسط شریک سازنده، و پرداخت قیمت عرصه یا عرصه و اعیان در اقساط ۲۰ ساله از دیگر ویژگی‌های این طرح است. اتمام ساخت در این طرح حداکثر دو سال پیش بینی شده است.

 

به گفته فرهادیه چهارگزینه اولیه برای اجرای طرح پیش بینی شده است که شامل تقسیط کامل و ترکیب نقد و اقساط است. در تقسیط کامل با کسر ۲۰ درصد حقوق ماهیانه ابتدا، هزینه اعیان و سپس هزینه عرصه مستهلک می‌شود. همچنین در ترکیب نقد و اقساط با کسر ۲۰ درصد حقوق ماهیانه نیز ابتدا هزینه اعیان (ساخت) و سپس عرصه مستهلک می‌شود.

 

وی در ادامه چرخه کلی دریافت و اقساط و تحویل واحد‌ها را نیز تشریح کرد.

 

بنا بر این طرح در تقسط کامل با کسر ۴۰ درصد حقوق ماهیانه نیز هزینه اعیان (ساخت) و عرصه همزمان مستهلک خواهد شد و در ترکیب نقد و اقساط با کسر ۴۰ درصد حقوق ماهیانه نیز هزنیه اعیان (ساخت) و عرصه همزمان مستهلک می‌شود. در ادامه این نشست نیز برخی از صاحبنظران شرکت کننده به ارایه نقطه نظرات خود در این رابطه پرداختند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت مجلس اوقات فراغت خبرگزاری شبستان استان بوشهر محمد جواد ظریف مسجد روزنامه ها کانون های فرهنگی هنری مساجد شهید مدافع حرم طرح تام کاد بازار مسکن وزارت راه و شهرسازی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۶۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بخش مسکن بعد از ۱۰ سال با استفاده از ظرفیت‌های مردمی غیرتورمی شد

روح الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه  برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن حدود ۴ هزار همت نیاز داریم که تا به امروز تنها دو سوم از متقاضیان آورده خود را پرداخت کرده اند گفت: از این ۴ هزار همت یک سوم بانک‌ها پرداخت کرده اند.

وی افزود: کاهش نرخ بیکاری با اجرایی شدن پروژه های نهضت ملی مسکن  بسیار نمود پیدا کرده  است.

اکبری اظهار کرد: در بازه ۱۰ساله  رشد بخش مسکن منفی بود اما  امروزه  که با رشد حدود ۳درصدی مواجه هستیم  این رشد  تورمی نبوده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی  تاکید کرد: از ظرفیت‌ مردمی‌سازی ساخت مسکن غافل نشویم چرا که به کارگیری این ظرفیت ها نقش موثری  در تکمیل و تسریع اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن  دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • چند نفر در ایران مستاجر هستند؟
  • ۶.۵ میلیون نفر در کشور مستاجر هستند/ تامین مسکن در اولویت دولت
  • واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه
  • سهم یک چهارمی ساخت خانه‌های روستایی در طرح نهضت ملی مسکن مازندران
  • ۷ افسانه و سبدی از «خیال‏‏‌پردازی‏‏‌ها» در بازار اجاره مسکن
  • انجام همه اقدامات اداری برای تامین مسکن خبرنگاران استان اصفهان
  • ادامه رایزنی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با نیرو‌های مسلح برای ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن
  • تأمین زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان
  • دولت با حمایت از ساخت مردمی مسکن به دنبال تحقق شعار سال
  • رشد بخش مسکن بعد از ۱۰ سال با استفاده از ظرفیت‌های مردمی غیرتورمی شد