Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری روسیه از کشورهای عضو "گروه بریکس" خواست تا در حل مشکلات باقی مانده در سوریه، از جمله کمک به بازسازی اقتصاد و زیرساختارهای از بین رفته در این کشور، ارسال کمک‌های انسان دوستانه و بازگشت پناهجویان، مشارکت فعال‌تری داشته باشند. ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه صبح امروز در نشستی با رهبران کشورهای عضو "گروه بریکس" (شامل: برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) در حاشیه نشست سران گروه 20 در ژاپن، بر اهمیت اقدامات برای بازسازی اقتصاد سوریه و ارائه کمک‌های انسان دوستانه به این کشور، از جمله فراهم ساختن امکان بازگشت پناهجویان سوری به میهن خود تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پوتین با اشاره به اینکه نقش کشورهای عضو گروه بریکس در حل و فصل چالش ها و تهدیدات مشترک در در عرصه صلح و امنیت بین‌المللی در حال افزایش است، افزود: «این مسئله مربوط به حل و فصل مناقشات در افغانستان، ونزوئلا، خاورمیانه و شبه جزیره کره می شود. در سوریه نیز  در سایه کمک‌های روسیه به دولت قانونی این کشور، این موفقیت به دست آمده تا خونریزی گسترده در این کشور متوقف شود. در حال حاضر بسیار اهمیت دارد که مشکلات باقی مانده در سوریه از بین برود و کمک های لازم به دولت سوریه در مسائل مربوط به ارسال کمک‌های انسان دوستانه، بازسازی  اقتصاد و زیرساختارهای از بین رفته در این کشور و بازگشت پناهجویان به خانه‌های خود انجام شود و شرکای ما در گروه بریکس باید با انرژی بیشتری در حل و فصل این مسائل مشارکت داشته باشند.» ‎

رئیس جمهوری روسیه همچنین یادآور شد که همگرایی در سیستم مالی بین کشورهای گروه بریکس و ایجاد یک کانال مستقل برای تبادل اطلاعات بین بانکهای مرکزی در شرایط دشوار کنونی می تواند بسیار مفید باشد.

ولادیمیر پوتین از کشورهای این گروه خواست تا فعالانه از ارزهای ملی در مبادلات بازرگانی استفاده کنند. به گفته وی، با توجه به شرایط کنونی جهان،به نظر می رسد کار مشترک برای استفاده از ارزهای ملی دارای دورنمای بسیار روشنی داشته باشد. علاوه بر این،گروه بریکس می‌تواند فعالانه در مسائل مربوط به امنیت انرژی جهانی فعالیت داشته باشد.

پوتین: موفقیت در سوریه به لطف ایران، ترکیه و روسیه به دست آمده استپوتین: همه طرفین باید تعهدات خود در چارچوب برجام را اجرا کنندپوتین: روسیه برای حل بحران افغانستان با آمریکا همکاری می‌کند

رئیس جمهوری روسیه یادآور شد: «در حال حاضر نگرانی‌هایی در رابطه با اوضاع اقتصاد جهانی وجود دارد. موانع سیاسی در جهان در حال افزایش است افزایش بدهی‌های جهانی، تضعیف شاخص های فعالیت تجاری، نوسانات شدید در بازارهای مالی، ارزی و کالاها دیده می شود. در چنین شرایطی کشورهای گروه بریکس باید نقش مبتکرانه‌ایی در شکل گیری یک مدل عادلانه و پایدار در روند توسعه اقتصادی جهان ایفا کند که بر اساس اصل برابری، احترام به حاکمیت کشورها و توجه به منافع همه کشورها فعالیت کند. باید به همراه یکدیگر راه حل مشترکی برای حل و فصل مشکلات پیدا کرد تا بتواند برای مباحثات در این زمینه با کشورهای علاقه مند باشد.»

انتهای پیام/

R1445/P/S8,87,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ولادیمیر پوتین اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین اخبار روسیه ولادیمیر پوتین اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۶۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه از قصد و نیت خود برای سفر به کشور چین طی ماه می آتی خبر داد.

وی در جریان نشست اتحادیه تجار روس تاکید کرد: قرار است این سفر در ماه می به کشور چین انجام شود.

رئیس جمهور روسیه تاریخ دقیق سفر خود به چین را مشخص نکرد. ممکن است این سفر نخستین سفر خارجی پوتین در دوره جدید ریاست جمهوری وی به شمار آید.

رئیس جمهور چین در ماه مارس سال گذشته میلادی به مسکو سفر کرده بود.

این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به تقویت روابط میان روسیه و چین در برابر واشنگتن ابراز نگرانی کرده اند.

کد خبر 6088761

دیگر خبرها

  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی برای کشورهای گروه ۷ و بریکس در ۲۰۲۴
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب