Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اگرچه قیمت‌های LNG برای تحویل فوری پس از حملاتی که در ۱۳ ژوئن به دو نفتکش در نزدیکی خلیج عمان انجام گرفت تا حدودی بالا رفت اما این واکنش به شدت افزایش چشمگیر قیمت نفت برنت نبود.

این واکنش تا حدودی تعجب برانگیز بود زیرا در واقع LNG از مسدود شدن تنگه هرمز بیشتر از نفت خام لطمه می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۲۶ درصد از کل صادرات LNG جهان در سال ۲۰۱۸ از طریق تنگه هرمز ترانزیت شد که عمده آن از سوی قطر بود که اکنون دومین تولیدکنندگان بزرگ LNG جهان پس از استرالیا به شمار می‌رود.

برای نفت خام این آمار کمتر از ۲۰ درصد از تقاضای جهانی است. از حدود ۱۰۰ میلیون بشکه در روز نفت خامی که جهان مصرف می‌کند، حدود ۱۷.۴ میلیون بشکه در روز نفت خام از طریق تنگه هرمز ترانزیت می‌شود.

حمله به دو نفتکش باعث شد قیمت نفت برنت همان روز ۳.۶ درصد افزایش پیدا کند و ۱۱ درصد گران‌تر از پیش وقوع این حملات شود. در مقابل واکنش LNG آرام‌تر بود و بهای معاملات LNG در سنگاپور از ۴.۱۰ دلار به ازای هر ملیون واحد گرمایی بریتیش در روز قبل به ۴.۳۷ دلار صعود کرد که ۶.۶ درصد افزایش نشان داد. اما از آن زمان قیمت به ۴.۳۴ دلار عقب نشینی کرده است.

تنش در خاورمیانه تنها عاملی نیست که روی قیمت‌های نفت و LNG تأثیر می‌گذارد و تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین و کندی رشد اقتصاد جهانی نیز عوامل تأثیرگذاری شمرده می‌شوند.

با این حال شایان ذکر است که قیمت LNG برای تحویل فوری این وقت از سال به دلیل اقدام نیروگاههای شمال آسیا برای ذخیره سازی در آستانه پیک تقاضای تابستانی برای برق، روند افزایشی پیدا می‌کند.

دلیل دیگر برای واکنش ملایم LNG ممکن است این باشد که قطر بخش بسیار کمی از تولید خود را در بازار تحویل فوری می‌فروشد در نتیجه معامله گران تهدید چندانی برای عرضه فوری نمی‌بینند.

اگر بازار LNG نسبت به مسدود شدن تنگه هرمز واقعاً نگران می‌شد، قیمت‌ها برای تحویل فوری مطمئناً به شدت افزایش پیدا می‌کرد تا ریسک بالاتر از دست رفتن یک چهارم از عرضه جهانی را منعکس کند.

بازار معاملات کاغذی LNG نیز نسبت به نفت خام کوچک‌تر است و عمدتاً در اختیار افراد حرفه‌ای است که سابقه بالایی در این بازار دارند. در نتیجه در مقایسه با بازار نفت خام کمتر تحت تأثیر سفته‌بازان قرار می‌گیرد.

اگرچه معامله گران LNG نسبت به ریسک‌های پیرامون منازعه در خلیج فارس آگاه هستند اما از سوی دیگر می‌دانند که ریسک مسدود شدن تنگه هرمز اندک است.

بر اساس گزارش رویترز، در مقابل بازار پرنوسان نفت خام سریعاً به تحولات واکنش نشان می‌دهد حتی اگر این تحولات ربطی به مختل شدن ترانزیت نفت نداشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: قيمت نفت قیمت LNG حمله به نفتکش ها در دریای عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۸۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرایی افزایش قیمت در بازار طلای جهانی

قیمت طلا امروز، دوشنبه (۱۵ آوریل) افزایش یافت و به کمتر از بالاترین رکورد جلسه قبل رسید، زیرا جذابیت شمش به عنوان پناهگاه امن افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۳۵۰ دلار و ۵۹ سنت رسید. قیمت شمش در روز جمعه به بالاترین سطح تاریخی۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۳۶۶ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به اعتقاد تحلیلگران، واکنش نظامی مستقیم ایران به رژیم صهیونیستی، آنها را تکان داده و از این ترسانده که جنگ بزرگتری در راه است.

داده‌های اقتصادی اخیر ایالات‌متحده در مورد بازار کار و تورم باعث شده است که انتظارات بازار برای کاهش نرخ از سوی فدرال رزرو بار دیگر به عقب برگردد. آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو گفت که ادامه خوانش‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده بالا نگران کننده است، اما او بر نحوه رفتار شاخص هزینه‌های مصرف شخصی فدرال رزرو متمرکز است.

سوزان کالینز، رئیس بانک فدرال رزرو بوستون، به دنبال کاهش چند نرخ بهره در سال جاری است، در حالی که انتظار می‌رود بازگرداندن تورم به سطوح مورد نظر زمان ببرد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

همانطور که کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا تاکید می‌کند، تورم در منطقه یورو با ایالات‌متحده متفاوت است، اما این بلوک هم مانند دیگران با مشکلاتی مواجه است که تا چه حد رشد قیمت را محدود کند.

بر اساس گزارش رویترز، گلدمن ساکس پیش‌بینی قیمت طلا در پایان سال را از ۲۳۰۰ دلار به ۲۷۰۰ دلار در هر اونس افزایش داد و گفت که بازار صعودی این فلز تحت تأثیر عوامل کلان معمول نیست.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۷.۹۸ دلار رسید، پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۷۳.۰۵ دلار رسید و پالادیوم با یک درصد کاهش به ۱۰۳۸ دلار ۹۹ سنت رسید.

دیگر خبرها

  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • قیمت افغانی به تومان، امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت انواع میوه و سبزی +جدول
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی در بازار
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • ریزش قیمت بیت‌کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟
  • چرایی افزایش قیمت در بازار طلای جهانی