Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، فرناندو آریاس در پیام خود‏ به مناسبت سی و دومین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت که در این آئین قرائت شد، اظهار داشت: هر ساله سازمان منع سلاح‌های شیمیایی وقایع فجیعی را که در تاریخ ۲۸ ژوئن ۱۹۸۷ مطابق با هفت تیر ۱۳۶۶ گریبانگیر شهروندان سردشت شد را گرامی می‌دارد.

در این پیام که توسط «حیدرعلی بلوچی» دبیر مجمع کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی قرائت شد، آمده است: بسیاری از مردم سردشت در اثر این فاجعه جان خود را از دست دادند و سرنوشت بازماندگان آن فاجعه، با آثار دلخراش و خاطره تلخ عزیزان از دست رفته همراه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پیام آمده است: هر چند زمان می‌گذرد اما از مسؤولیت ما در برابر قربانیان سلاح‌های شیمیایی کاسته نمی‌شود و البته تعهد جدی و واقعی ما در مقابل نسل‌های آتی برای اینکه دیگر این آلام را متحمل نشوند، قوی‌تر می‌شود. «برای گرامیداشت این قربانیان، خانواده‌ها و بازماندگان آنان ما باید این لحظه را غنیمت شمرده و قاطعانه و بی تردید هر نوع کاربرد سلاح شیمیایی در هر کجا توسط هر شخص و در هر زمان را قویاً محکوم کنیم».

آریاس در بخش دیگری از پیام خود آورده است: جامعه بین المللی موظف است به تلاش‌های خود برای توقف کاربرد این سلاح‌های غیرانسانی و کشتار جمعی ادامه دهد و از ظهور مجدد آنها به هر نحو جلوگیری کند. «کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی همچنان سدی در برابر سلاح‌های شیمیایی خواهد بود و اقتدار مستدام آن زمینه و مبانی محو این تهدید وحشتناک را فراهم خواهد کرد؛ ما اکنون در چند قدمی خاتمه مأموریت خلع سلاحی کنوانسیون هستیم اما همچنان باید مراقب و در عین حال مطمئن باشیم که دستاوردهایمان ماندگار خواهد بود».

وی تاکید کرد: در این لحظه باشکوه از تمامی کشورها می‌خواهیم تا ضمن تجدید پیمان خود به آینده‌ای که در آن مواد شیمیایی فقط به نفع بشریت و نه به ضرر آن به کار می‌رود متعهد باشند؛ این امر در حقیقت ادای دین ما به شهروندان سردشت، تمام قربانیان سلاح‌های شیمیایی و نسل‌های آینده است.

رژیم بعث عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

کد خبر 4653008

منبع: مهر

کلیدواژه: بمباران شیمیایی سردشت سازمان منع سلاحهای شیمیائی فرمانداری سردشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۸۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام آیت‌الله مکارم شیرازی درباره عملیات «وعده صادق»

به گزارش «تابناک»، آیت الله مکارم شیرازی درباره عملیات وعده صادق پیامی به شرشح ذیل صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

قَاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَیْدِیکُمْ وَیُخْزِهِمْ وَیَنصُرْکُمْ عَلَیْهِمْ وَیَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُّؤْمِنِینَ.
(توبه، آیۀ ۱۴)

عملیات پیروزمندانه سربازان اسلام در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم جمهوری اسلامی ایران و دفاع از مردم مظلوم غزه، مایۀ سربلندی، عزت و خشنودی مسلمانان جهان گردید.

بی تردید مردم عزیز ایران، قدردان این عملیات قاطع و غرورآفرین بوده و همواره در کنار مجاهدان و لشکریان اسلام تا شکست مستکبران و نابودی ظلم و ستم، پایداری خواهند نمود.

اینجانب به سهم خویش از همۀ این غیورمردان تشکر و قدردانی نموده و مردم عزیز ایران را به هوشیاری کامل در برابر توطئه‌های فرهنگی و اقتصادی دشمنان و حمایت همه جانبه از نیرو‌های نظامی دعوت می‌نمایم که إن شاء الله پیروزی نهایی از آن اسلام است.

(أَلا إِنَّ نَصْرَ اللهِ قَرِیبٌ)

قم - ناصر مکارم شیرازی
۲۷ فروردین ۱۴۰۳

دیگر خبرها

  • خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
  • پایداری آب مصرفی ۴۵ روستا با عملیات جهادی صنعت نفت
  • مصدومیت دو تن در سانحه رانندگی محور مهاباد- سردشت
  •  پیام‌رسان‌های ایرانی جریمه خواهند شد؟ + فیلم
  • تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت کلاس درس در تنگستان
  • رابط مردمی سازی دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان منصوب شد
  • محکومیت قاچاقچی ماینر در سردشت
  • جاده گچساران به زیدون و دیلم برای ۱۲ ساعت مسدود می شود
  • پیام آیت‌الله مکارم شیرازی درباره عملیات «وعده صادق»
  • فردا؛ بسته شدن جاده دیلم به زیدون